فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۷۷۵»

طرحی برای افزایش کیفیت بنزین

عصر خودرو- به گفته رییس پژوهشگاه صنعت نفت، در این پژوهشگاه، برنامه‌های متعددی برای افزایش کیفیت بنزین و گازوییل وجود دارد که مهم‌ترین آن کاهش ترکیبات گوگرد است.

طرحی برای افزایش کیفیت بنزین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  جعفر توفیقی داریان  با تاکید به این مساله که عامل اصلی کیفیت بنزین مربوط به ترکیبات گوگرد است، اظهار کرد: به تازگی طرحی برای طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام استارت خورده است که همین پروژه نقش ویژه‌ای در کاهش گوگرد دارد.

    به گفته وی، در پژوهشگاه صنعت نفت علاوه‌بر تکنولوژی رایج برای حذف گوگرد، روی تکنولوژی‌های نوین تحقیق و بررسی کرده‌ایم و به نتایجی نیز دست یافته‌ایم و بر این باوریم که این تکنولوژی می‌تواند میزان ترکیبات گوگرد را بسیار کاهش دهد.

    رییس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این‌که در حال حاضر در فاز دو و سه پارس جنوبی پروژه‌ای را دست اجرا داریم که بر اساس آن حذف مرکاپتان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: مرکاپتان‌ها از ترکیبات آلوده‌کننده گوگردی هستند که حذف آن‌ها می‌تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد.

    توفیقی افزود: تمام پروژه‌هایی که به‌نوعی منجر به حذف گوگرد می‌شود از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که به افزایش کیفیت بنزین و گازوییل کمک  می‌کند و پژو هشگاه نیز در این ارتباط پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد.

    رییس پژوهشگاه صنعت نفت درباره وضعیت فعلی کیفیت بنزین، اظهار کرد: این مساله مربوط به حوزه پالایش و پخش است و بنده در این مورد اظهار نظر نخواهم کرد اما باتوجه به راه‌اندازی فازهای پالایشگاه خلیج فارس اکنون یورو چهار و یورو پنج تولید می‌شود که استاندارد بالایی دارد.

    به گزارش ایسنا، اخیرا شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نتایج آنالیز محتوای گوگرد موجود در نمونه‌برداری‌های صورت گرفته را اعلام کرده که طبق آن، نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از سوخت بنزین در تهران نشان می‌دهد که غلظت گوگرد در کلیه نمونه‌ها - شامل بنزین معمولی و سوپر - سه برابر حد مجاز است.

    اما شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد "مطابق با قانون، تنها مرجع صاحب صلاحیت در ارزیابی انطباق فرآورده توزیعی با استاندارد مورد نظر، سازمان ملی استاندارد و یا نهادهای مورد تایید آن است؛ چگونگی انجام نمونه‌گیری، روش آزمون و مابقی جزئیات مربوط به آزمایش نمونه‌های بنزین امری تخصصی است؛ بنابراین اظهار نظر سایر نهادها فاقد صلاحیت است و آخرین گزارش سازمان ملی استاندارد، میانگین گوگرد بنزین توزیعی در سطح کلانشهر تهران را زیر 50 پی پی ام نشان می‌دهد".

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو