فونیکسریمکسبهتام

جریمه خودروها و موتورسیکلت‌های با پلاک مخدوش

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: پلاک‌های مخدوش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها اعمال قانون و جریمه می‌شود

جریمه خودروها و موتورسیکلت‌های با پلاک مخدوش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحدمرکزی خبر،  سردار مهماندار درباره پوشش و تغییر وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها هشدار داد و گفت: پلاک خودرو و موتورسیکلت‌ها باید به صورت کاملا خوانا در جای مخصوص در جلو و پشت خودرو و برای موتورسیکلت در پشت آن، نصب شود. رئیس پلیس راهور فاتب افزود: رانندگانی که برای پوشش یا مخدوشی پلاک‌های وسیله نقلیه اقدام می‌کنند، در همه معابر پایتخت به صورت حضوری و با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.
    وی ادامه داد: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در ارقام پلاک (مخدوشی) جرم است و در صورت مشاهده، ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودرو‌ها، علاوه بر اعمال جریمه 60000 تومانی و توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف را جهت سیر مرحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.
    سردار مهماندار خاطرنشان کرد: پوشش پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و ... برابر مقررات علاوه بر 60000 تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهد شد.
    سردار مهماندار گفت: پلاک وسیله نقلیه همواره باید همانند روز اولی که تحویل داده می‌شود، بدون هیچگونه خدشه و دست کاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

    سرهنگ رازقی، رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فاتب
     ترافیک معابر بزرگراهی پایتخت در نخستین شنبه پاییز 
    محور غرب به شرق بزرگراه همت از جنت‌آباد، محور غرب به شرق بزرگراه حکیم از کاشانی و محور غرب به شرق بزرگراه هاشمی رفسنجانی از اشرفی اصفهانی با ترافیک صبحگاهی روبروست.
    سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فاتب، درباره ترافیک معابر بزرگراهی شهر تهران در صبح روز شنبه با اعلام این خبر گفت: محور غرب به شرق بزرگراه شیخ فضل الله از خروجی جناح، مسیر غرب به شرق آزادی از استاد معین و در مسیر جنوب به شمال نواب از 9 دی با حجم بار ترافیک صبحگاهی مواجه است.
    وی افزود: محور جنوب به شمال چمران در سه مقطع از تونل توحید تا گیشا، از حکیم تا همت و از سئول تا نمایشگاه، در محور شرق به غرب بزرگراه بابایی از نوبهار، در محور جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) از گلشن‌دوست، در مسیر شرق به غرب بزرگراه زین‌الدین از پل امام علی (ع)، مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام (ره) از جلال آل احمد، در مسیر شرق به غرب جاده مخصوص از ستاری و در مسیر غرب به شرق آزادراه از خروجی آزادگان هم با بار ترافیک صبحگاهی همراه است.

    سرهنگ مؤمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب

     در چه تصادفاتی باید صحنه تصادف را حفظ کرد؟ 
    رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: به محض وقوع تصادف جرحی راننده وسیله نقلیه موظف است صحنه تصادف را حفظ کند.
    به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس راهور فاتب؛ سرهنگ احسان مؤمنی افزود: به محض وقوع تصادف جرحی، راننده وسیله نقلیه موظف است برابر ماده 87 آئین نامه راهور، صحنه تصادف را جهت بررسی کارشناسان تصادف حفظ نماید و سریعاً با شماره 110 تماس گرفته و به پلیس اطلاع دهد.
    وی ادامه داد: همچنین باید از طریق تماس با شماره 115 اورژانس را جهت حضور در صحنه و انتقال مصدوم مطلع نماید.
    مومنی گفت: راننده باید تا زمان رسیدن افسر کارشناس تصادفات راهنمایی و رانندگی به محل حادثه، ضمن ایمن سازی آن محل اقدامات لازم در خصوص مراقبت و انتقال مصدوم را انجام دهد.
    وی افزود: لازم است تأکید شود که برابر ماده 945 قانون مجازات اسلامی، هرگاه مصدوم نیاز به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود اینکه امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی یا استمداد از مأمورین انتظامی را دارد، از این کار خودداری کند یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، حسب مورد به بیش از دو سوم مجازات در نظر گرفته شده در مواد 940، 941 و 942 قانون جدید مجازات اسلامی محکوم می‌شود.
     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط