فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی خودروی اشکودا کامیک ۲۰۱۹ +مشخصات

عصر خودرو- امسال شاهد معرفی یک خودروی دیگر از این دست بوده‌ایم که کامیک نام دارد.

بررسی فنی خودروی اشکودا کامیک ۲۰۱۹ +مشخصات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰
  • بررسی فنی خودروی اشکودا کامیک 2019 +مشخصات
  • بررسی فنی خودروی اشکودا کامیک 2019 +مشخصات
  • بررسی فنی خودروی اشکودا کامیک 2019 +مشخصات
  • بررسی فنی خودروی اشکودا کامیک 2019 +مشخصات

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کامیک کوچک‌ترین و احتمالاً مهم‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز است. این خودرو رقیبی برای رنو کپچر و فولکس‌واگن T-Cross و البته نیسان جوک بوده و در کلاس شاسی بلند‌های سوپرمینی سایز به رقابت خواهد پرداخت.
مشخصات ظاهری

با دیدن کامیک سریعاً آن را به‌عنوان یک اشکودا تشخیص خواهید داد. این خودرو از چراغ‌های جلوی جداگانه و جلوپنجره‌ای V شکل استفاده می‌کند. زیرساخت این خودرو از نوع MQB A0 است که در فولکس‌واگن پولو هم بکار رفته و اشکودا با استفاده از آن روی انعطاف و ویژگی‌های هوشمندانه‌ی مورد انتظار از این خودروساز تأکید داشته است.
کامیک در کل خوش‌ساخت حس می‌شود. کابین این خودرو ترکیبی از پلاستیک‌های نرم و سخت بوده و در برخی بخش‌های داشبورد پلاستیک‌های ارزان‌تر هم دیده می‌شود. البته بخش اعظم سطوحی که با دست لمس می‌شود از چرم پوشانده شده و تمامی دکمه‌ها نیز حس خوبی دارند.

بررسی فنی خودروی اشکودا کامیک 2019 +مشخصات
اشکودا به دنبال سبقت گرفتن از سئات به عنوان یکی از تکنولوژیک‌ترین برند‌های گروه فولکس‌واگن بوده و نگاهی سریع به کابین کامیک نشان می‌دهد که این خودروساز به هدف خود نزدیک‌تر شده است. خودروی حاضر در تست به‌صورت سفارشی از صفحه لمسی 9.2 اینچی و اپل کارپلی و اندروید اتوی بی‌سیم سود برده است. هیچ‌یک از رقبای کامیک فعلاً چنین چیزی را ارائه نکرده‌اند. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو عملکرد تیز و ساده‌ای داشته هرچند خبری از دکمه‌ی چرخان برای کنترل صدای سیستم صوتی نیست.

مشخصات فنی
مشخصات دقیق این خودرو فعلاً تائید نشده، اما احتمالاً کاکپیت مجازی کامیک به‌صورت یک آپشن در دسترس خواهد بود. این سیستم به تیزی و شفافیت کاکپیت مجازی آئودی نیست، اما باعث می‌شود این خودرو یک پله بالاتر از رقبای هم کلاس قرار گیرد.

در زمان عرضه سه پیشرانه قابل انتخاب است: مدل‌های بنزینی 1 لیتری با خروجی‌های 94 و 113 اسب بخاری و پیشرانه‌ی دیزلی 1.6 لیتری. پیشرانه‌ی قوی‌تر 1.5 لیتری 148 اسب بخاری فعلاً عرضه نشده، اما تا پایان امسال قابل انتخاب خواهد بود.
کامیک در جاده احساس ایمنی و خوبی دارد. ما مدل قوی‌تر 1 لیتری 113 اسبی را تست کردیم که بنا به گفته‌ی اشکودا فروش بالایی خواهد داشت. خودرو شتاب خوبی داشته و اگرچه پدال‌ها و گیربکس سبک هستند، اما دقت بالایی دارند. از این نظر خودرو کمبودی ندارد.

در سرعت‌های بالا پیشرانه اصلاً صدای زیادی ندارد. خبری از صدای لاستیک‌ها هم نیست، اما ستون‌های A و آینه‌های جانبی باعث تولید صدای باد می‌شوند که این موضوع تنها مورد قابل‌ذکر در بزرگراه‌ها خواهد بود.

علیرغم ارتفاع بالا از سطح زمین، شاسی‌بلند جدید اشکودا هندلینگ خوبی در پیچ‌ها دارد. سواری کامیک را دوست داریم و در واقع می‌تواند بهترین ترکیب از سواری و هندلینگ در این کلاس لقب بگیرد. چسبندگی کامیک و کنترل‌های بدنه‌ی آن به خوبی صورت گرفته و ما حدس می‌زنیم که این خودرو از نظر دینامیکی می‌تواند با سئات آرونا شانه‌به‌شانه حرکت کند.
کامیک از نظر سواری و فنی نمره قبولی گرفته، اما درباره‌ی فضای بار و کابین چه؟ اشکودا به استفاده از ویژگی‌های هوشمند ساده در محصولات خود افتخار می‌کند و همین موارد باعث شده‌اند کامیک خودرویی منحصربه‌فرد باشد.

با باز کردن محفظه سوخت‌گیری شاهد یخ‌زدای شرکت خواهید بود و در درب راننده نیز یک چتر قرار داده شده است. قیف برای ریختن مایع شیشه‌شور و محافظ‌های لبه‌ی در نیز جزو دیگر ویژگی‌های هوشمندانه‌ی این خودرو هستند.
اما جدای از ویژگی‌های فان این خودرو باید به فضای کابین و باری اشاره کنیم که می‌تواند خودرو‌های یک کلاس بالاتر را شرمنده کند. محفظه بار 400 لیتری خودرو با خواباندن صندلی‌ها به 1395 لیتر می‌رسد و فضایی کاملاً جادار را ایجاد می‌کند. همچنین فضای سر و پای زیادی برای افراد وجود دارد. کابین این خودرو قطعاً بزرگ‌تر از ابعاد واقعی آن حس می‌شود.

اشکودا قیمت رسمی، مشخصات و مصرف سوخت کامیک را اعلام نکرده، اما حدس می‌زنیم قیمت پایه‌ی آن برابر با 17500 پوند باشد.
مشخصات داخلی

تریم‌های این خودرو نیز به احتمال زیاد مشابه سایر محصولات اشکودا خواهد بود و نسخه‌های S، SE و SE L به عنوان مدل‌های این خودرو مطرح خواهند بود. مدل‌های پایه از رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های LED، صفحه لمسی 6.5 اینچی، رادیو DAB و سیستم تهویه مطبوع دستی استفاده خواهند کرد.

مدل‌های SE احتمالاً دارای صفحه لمسی 8 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، حسگر‌های پارک، کروز کنترل و سیستم صوتی با 8 بلندگو خواهند بود. مدل‌های فول SE L از رینگ‌های 17 اینچی، شیشه‌های دودی، ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و صفحه لمسی 9.2 اینچی و کاکپیت مجازی سود خواهند برد.
اشکودا کامیک جدید طبق انتظارات قبلی یک خودروی عالی است. این خودرو از پلتفرم امتحان پس داده‌ی MQB استفاده کرده و محصولی شیک، جادار و هوشمند است. اگرچه مشخصات دقیق این خودرو فعلاً اعلام نشده، اما شانس زیادی برای موفقیت بالای این خودرو وجود دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو