فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو در هفته جاری

رکود خانه‌زاد بازار خودرو شد

عصر خودرو- قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان رو به کاهش است. در همین حال بسیاری از فعالان بازار تاکید دارند که حباب قیمتی هنوز به‌طور کامل تخلیه نشده و اگر رویدادی در دیگر بازارها رخ ندهد باز هم شاهد تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

رکود خانه‌زاد بازار خودرو شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ،  آن‌طور که مشخص است طی هفته جاری اخبار مربوط به تکمیل خودروهای ناقص متعلق به خودروسازان در کاهش قیمت‌ها، نقش مهمی داشته چرا که به نظر می‌رسد در تداوم تکمیل محصولات دپویی، تحویل خودروهای معوق و همچنین عرضه به بازار سرعت گرفته است. در این زمینه در هفته جاری شرکت ایران خودرو اعلام کرد که 105 هزار دستگاه خودرو ناقص قبل از خردادماه سال جاری این گروه صنعتی، به 60 هزار دستگاه کاهش پیدا کرده و روند تجاری سازی خودروهای کف با سرعت بیشتری درحال انجام است.

    به عبارت بهتر این گروه صنعتی توانسته 50درصد خودروهای ناقص کف کارخانه را تکمیل و به بخشی از تعهدات معوقه خود نیز عمل کند. در همین حین شرکت سایپا نیز چندی پیش خبری در همین زمینه منتشر کرد و بر تکمیل خودروهای دپویی در پارکینگ این شرکت تاکید کرد. به این ترتیب با عادی شدن روند عرضه خودرو، آرامش در بازار حکمفرما شده این در حالی است که فعالان بازار تاکید دارند با ادامه روند فعلی از سوی خودروسازان حباب بیشتری از قیمت‌ها طی روزهای آتی تخلیه خواهد شد. اما اظهارات فعالان بازار مبنی بر روند کاهشی قیمت‌ها در شرایطی است که برخی دیگر از دست‌اندرکاران بازار همچنان بر رکودی که ماه‌هاست گریبانگیر بازار شده تاکید دارند. با وجود کاهش قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته به نظر می‌رسد که متقاضیان خودرو در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند به همین دلیل در بازار حضور پیدا نمی‌کنند. در کنار این موضوع اما باید به اتمام فصل تابستان، فصلی که خرید و فروش در آن رونق می‌گیرد اشاره کرد هر چند که تابستان امسال نیز بازار جز رکود، رونقی به خود ندید.

    حال سری به بازار خودرو بزنیم و ببینیم قیمت محصولات داخلی طی هفته جاری چه تغییراتی داشته است. طبق اظهارات فعالان بازار پراید 111 با قیمت 46 میلیون و 800 هزار تومان  به خریداران  عرضه می‌شود. این خودرو در هفته پیش با همین قیمت قابل خریداری بود. دیگر محصول خانواده سایپا، یعنی پراید 131 نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمت 41 میلیون و 400 هزار تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شده است.

    دو محصول دیگر سایپا یعنی تیبای صندوقدار و ساینا نیز به ترتیب با قیمت‌های 48 میلیون و 400 هزار تومان و 53 میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد شدند. این دو خودرو به نسبت هفته گذشته دو مسیر متفاوت را طی کردند. در حالی که تیبا افزایش 300 هزار تومانی را در بازار تجربه کرد، قیمت ساینا 200 هزار تومان افت داشت. همچنین دو محصول مونتاژی شرکت سایپا یعنی ساندرو استپ‌وی و چانگان به ترتیب با قیمت‌های 173و 169 میلیون تومان در بازار حضور دارند. حال سراغ تعدادی از محصولات ایران خودرو می‌رویم. دو محصول پژو 206 یعنی تیپ 2 و 5 به ترتیب با قیمت‌های 76 و 91 میلیون تومان قابل خریداری هستند. هر دو خودرو روند کاهشی قیمت را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. مدل صندوقدار 206 نیز در مسیر مدل هاچ بک حرکت کرده و با از دست دادن 300 هزار تومان از قیمت خود، با قیمت 91 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود. 207 اتومات نیز با قیمت 154 میلیون تومان در بازار حضور دارد. در حالی که قیمت رانا و پژو 405 SLX در مسیر کاهشی حرکت کرده، قیمت دنا و سمند EF7 به نسبت هفته گذشته تغییری نداشته است. خریداران می‌توانند رانا را با قیمت 74 میلیون و 700 هزار تومان و پژو 405 SLX را با قیمت 79 میلیون و 500 هزار تومان خریداری کنند. دو محصول مونتاژی ایران خودرو یعنی دانگ فنگ H30 کراس و پژو 2008 نیز با قیمت 128 و 294 میلیون تومان قابل خریداری هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو