فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور کیش:

تکمیل طرح شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو در کیش تا پایان سال

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور کیش ازطرح شماره گذاری و تعویض پلاک خودروهای جزیره کیش تا پایان سال خبرداد و گفت: خودروهای پلاک قدیم در سه بازه زمانی دو ماهه براساس زمانبندی اعلام شده تا پایان سال فرصت دارند نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند.

تکمیل طرح شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو در کیش تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سرگرد بهرام ایمانی نسب عصر امروز از تکمیل طرح شمارهگذاری و تعویض پلاک خودرو در منطقه آزاد کیش تا پایان سال خبرداد و اظهار داشت: خودروهایی که در این بازه زمانی اقدام به تعویض پلاک نکنند حق تردد در جزیره را نخواهند داشت و در صورت مشاهده تردد، این خودروها توقیف و به پارکینگ هدایت می شوند.

    وی با بیان اینکه طرح شماره گذاری و تعویض پلاک خودروهای جزیره کیش از سال گذشته در جزیره کیش آغاز شده است افزود: با توجه به محدودیت امکانات و نیرو این طرح از ابتدا برای خودروهای جدید و در حال نقل و انتقال صورت می‌گرفت اما از ابتدای مهر ماه و با دستورالعملی که از مرکز دریافت شده است در سه بازه دو ماهه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور کیش ابراز داشت: تمامی خودروهای جزیره کیش که آخرین رقم سمت راست آن ها به 1- 2 و 3 ختم می‌شوند از ابتدای مهرماه تا 30 آبان فرصت دارند پلاک‌های قدیمی خود را تعویض کنند.

    به گفته ایمانی نسب خودروهایی که رقم سمت راست آن‌ها به 4-5 و 6 ختم می‌شود از ا/9 تا 30/10/98 و خودروهایی که پلاک آن ها به 7-8 و9 ختم می شود از 1/11 تا 25/12/98 فرصت دارند به تعویض پلاک های قدیمی خود اقدام کنند.

    وی تاکید کرد: متقاضیان با داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو، اصل سند مالکیت، اصل کارت شناسایی وسیله نقلیه، گواهی عدم خلافی، فیش تعرفه تعویض پلاک و فیش تعرفه هوشمند سازی کارت شناسایی خودرو می توانند به مرکز پلیس راهور کیش مراجعه و به تعویض پلاک اقدام کنند.

    رئیس پلیس راهور کیش با اشاره به اینکه مبلغ تعویض پلاک همچون گذشته در حدود 155 هزار تومان است افزود: با توجه به اینکه خودروهای جزیره کیش فاقد سند مالکیت بوده اند با اجرای این طرح علاوه بر اینکه هر خودرو دارای شناسنامه و سند مالکیت فردی خواهد بود، شناسایی مالک خودرو در صورت لزوم به سهولت امکان پذیر بوده و هر فرد می تواند مالک پلاک خودروی خود بوده و حتی زمانی که خودرو ندارد پلاک به صورت امانت تا تهیه دوباره خودرو برای وی نگهداری می شود.

    ایمانی نسب تاکید کرد: شهروندان جزیره کیش در بازه زمانی اعلام شده باید نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند زیرا در صورت پایان مهلت و عدم تعویض پلاک امکان تردد در شهر به خودروهای مذکور داده نمی شود و در صورت مشاهده به عنوان متخلف راهی پارکینگ پلیس می شوند.

    به گفته رئیس پلیس راهور کیش، در حال حاضر طرح تعویض پلاک برای بیش از 4 هزار و 300 خودرو انجام شده و 13 هزار و 262 خودروی پلاک قدیمی وجود دارند که باید در بازه زمانی یاد شده تعویض پلاک شوند.

    وی همچنین با اشاره به اصلاح میادین جزیره کیش توسط شرکت عمران و خدمات گفت: برخی میادین جزیره کیش نیاز مانند میدان ماشه، فارو، ساحل و امیر کبیر نیز نیازمند اصلاح و بهسازی هستند که درزمان مناسب توسط شرکت عمران و خدمات به آن ها نیز پرداخته خواهد شد.

    گفتنی است، توجه به سرویس مدارس و آموزش رانندگان با همکاری آموزش و پرورش و حمل و نقل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح جمع آوری صندلی های اضافی در مینی بوس های جزیره از دیگر مسائلی است که در این نشست به آن ها اشاره شد.

    هم اکنون در جزیره کیش حدود 19600 خودرو در حال تردد است با این وجود جزیره کیش به دلیل رعایت فرهنگ ترافیکی توسط کیشوندان فاقد چراغ قرمز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو