فونیکسریمکسبهتام

بازار داغ جعل برند قطعات یدکی و رشد یک‌باره قیمت

عصر خودرو- رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه در حال حاضر اگر کسی بخواهد پراید مدل پایین را یک تعمیر اساسی کند باید معادل قیمت خودرو هزینه پرداخت نمایند، گفت: بدون هیچ اتفاقی یکباره قطعات الکترونیک خودرو نایاب و رشد ۱۰ برابری پیدا کرده است.

بازار داغ جعل برند قطعات یدکی و رشد یک‌باره قیمت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، علیرضا نیک آیین  با اشاره به اینکه تزریق قطعات یدکی به بازار از محل تولیدکنندگان داخلی و واردات مختل شده است، اظهار داشت: افزایش قیمت ها و کمبود قطعات یدکی عاملی شده تا هزینه تعمیر خودروها افزایش پیدا کرده و مردم اشتیاقی به تعمیر خودروهای خود نداشته باشند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر اگر کسی بخواهد پراید مدل پایین را یک تعمیر اساسی کند باید معادل قیمت خودرو هزینه پرداخت نماید، افزود: با وجود کاهش قیمت دلار برخی با این بهانه که قطعات را با دلار گران تهیه و یا تولید کرده اند حاضر به کاهش قیمت ها نیستند اما جالب اینجاست اخیراً در بازار قیمت برخی از قطعات یکباره بدون هیچ دلیل گران می شود.

    رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران  تصریح کرد: به عنوان نمونه بدون هیچ اتفاقی یکباره قطعات الکترونیک خودرو در بازار نایاب و رشد 10 برابری قیمت پیدا کرده که هیچ کس هم در این رابطه پاسخگو نیست. به اعتقاد من اگر بازار مدیریت داشت نباید این افزایش  قیمت ها آنهم بدون هیچ دلیل روشنی انجام می‌شد.

    وی در ادامه به ایجاد مراکز جعل برند در بازار قطعات خودرو اشاره کرد و افزود: هیچ برخوردی با این مراکز نمی شود و آنها به صورت غیر قانونی قطعات تقلبی را به نام برند در بازار به فروش می رسانند.

    وی با اعلام اینکه در حال حاضر گارانتی قطعات نیز در بازار بی معنی است، گفت: این روزها قطعات تقلبی و قاچاق به راحتی به عنوان قطعات شرکت
    ی در بازار به فروش می رسند و وقتی مردم در استفاده از آنها دچار مشکل می شوند نمی‌توانند به هیچ مرجعی مراجعه کنند. علاوه بر این وضعیت قطعات داخلی و وارداتی هم وضعیت مشابه در حوزه گارانتی دارند و پاسخگویی کافی را به مشتریان در زمان خرابی قطعه ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو