فونیکسریمکسبهتام

نادیده گرفتن حقوق شهروندی در فروش خودروهای تولید داخلی بسیار حاد است

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از نادیده گرفتن حقوق شهروندان توسط خودروسازان از مدعی‌العموم خواست تا دستگاه‌هایی که پشت پرده ایجاد اختلال در بازار خودرو هستند و از این وضعیت سود می‌برند را شناسایی کرده و با آنها با جدیت برخورد کند.

نادیده گرفتن حقوق شهروندی در فروش خودروهای تولید داخلی بسیار حاد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، روح‌اله بابایی صالح در مورد تضییع حقوق شهروندان از سوی خودروسازان که خودروها را در پارکینگ‌های روباز زیر آفتاب سوزان نگهداری کرده و از تحویل خودروها به متقاضیان خودداری می‌کنند، گفت: خودروسازان داخلی پول نقد را دریافت کرده و به حساب سایپا یا ایران خودرو واریز می‌کنند، اما خودروها مطابق با آنچه تعهد داده شده، تحویل داده نمی‌شود، کما اینکه بجای خودروی سفید رنگی که ثبت نام شده، خودرویی با رنگ دیگر تحویل داده می‌شود که به طور قطع اقدامی در جهت نادیده گرفتن حقوق خریدار و تعهدات تولیدکننده است. 

    تولید خودروهای فاقد کیفیت سوء‌استفاده از افزایش تقاضای مردم است

    نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه نادیده گرفتن حقوق شهروندی در فروش خودروهای تولید داخلی بسیار حاد است، چرا که تولیدکنندگان نه به زمانی که تعهد داده‌اند تا خودرو را تحویل دهند و نه نوع خودرو توجه نمی‌کنند.

    وی تصریح کرد: دپو کردن خودروها در پارکینگ‌های روباز باعث می‌شود که بدنه و قطعات آنها اعم از لاستیک‌ها و رنگ خودرو از کیفیت لازم برخوردار نباشند که بعد از تحویل به خریدار مشخص می‌شود.

    بابایی صالح خاطرنشان کرد: این مشکلات ناشی از نبود برنامه‌ریزی دقیق توسط تولیدکنندگان داخلی بوده که به نوعی سوء‌استفاده از افزایش تقاضای مردم است که به خرید از این بخش به عنوان سرمایه‌گذاری می‌نگرند.

    وی اظهار کرد: افزایش تقاضا برای خرید خودرو باعث کمبود قطعات نیز شده و به دلیل نبود قطعات لازم برای تولید میزان خودروی ثبت نام شده به طولانی شدن زمان تحویل خودروهای داخلی و کاهش کیفیت آنها منجر می‌شود، از سوی دیگر نوسان قیمت در بازار خودرو یکی از عللی بوده که مانع از تحویل سریع خودرو می‌شود، به طوری که خودروسازان ترجیح می‌دهند خودروها را زیر آفتاب شدید نگهداری کنند، اما به موقع تحویل ندهند.

    بی‌برنامگی در وزارت صمت باعث ایجاد بی‌نظمی در بازار خودرو شده است

    بابایی صالح عنوان کرد: هم‌اکنون مدعی‌العموم باید در جهت حمایت از حقوق مردم به وضعیت بازار خودروی تولید داخلی و بی‌توجهی تولیدکنندگان به تحویل به موقع خودروها ورود پیدا کند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌توجهی خودروسازان به انجام تعهداتی که در قبال خریداران دارند به سیستم اقتصادی کشور لطمه می‌زند و باعث می‌شود مردم در این بخش سرمایه‌گذاری کنند، چرا که افزایش روزانه قیمت خودرو به مردم این گونه القا می‌کند که سرمایه‌گذاری در بازار خودرو بالاترین سود را برای آنها به همراه دارد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی‌برنامگی در وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث ایجاد بی‌نظمی در بازار خودرو شده است، از سوی دیگر لازم است که مدعی‌العموم، دستگاه‌هایی که پشت پرده ایجاد اختلال در این بازار هستند و از این وضعیت سود می‌برند را شناسایی کرده و با آنها با جدیت برخورد کند. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو