فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت به ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تمایلی ندارد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید دولت و شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو با یکدیگر کلنجار دارند چرا که دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری است.

دولت به ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تمایلی ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره احتمال ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری خودرو، گفت: اگرچه سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده وظیفه کنترل بازار و پشتیبانی از مردم را بر عهده دارد اما از آنجا که رئیس این سازمان و مدیران عامل خودروسازان از سوی دولت انتخاب می‌شوند باید دستگاهی مانند شورای رقابت که متشکل از نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و... است به پروسه قیمت‌گذاری خودرو ورود کند.

    خودروها به دلیل قطعات جزئی در کف پارکینگ ها خاک می خورند و حتی در صورتی که قطعات مورد نیاز آنها نیز تامین شود بسیاری از آنها به دلیل نگهداری نامناسب در پارکینگ‌ها در زیر آفتاب و باران از کیفیت کافی برخوردار نیستند

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو بایکدیگر کلنجار دارند چرا که دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری است و تمایل دارد تنها سازمان حمایت از مصرف کننده در این امر دخالت داشته باشد.

    مردم در شرایط فعلی توانایی خرید خودرو را ندارند

    منصوری ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو شیب نزولی را تجربه می کند چرا که مردم توانایی خرید خودرو را ندارند در نتیجه از یکسو نقش دلالان در بازار کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر انبارها نیز مملو از خودروهای تولیدی شده است.

    ورود قوه قضاییه موجب آرامش نسبی بازار خودرو شد

    وی با بیان اینکه ورود قوه قضاییه موجب آرامش نسبی در بازار خودرو شد، اظهار کرد: از ابتدای مهر که سفرها کاهش می‌یابد موج بعدی کاهش قیمت‌ خودرو شروع می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم درباره خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان، گفت: این خودروها به دلیل قطعات جزئی در کف پارکینگ ها خاک می خورند و حتی در صورتی که قطعات مورد نیاز آنها نیز تامین شود بسیاری از آنها به دلیل نگهداری نامناسب در پارکینگ‌ها در زیر آفتاب و باران از کیفیت کافی برخوردار نیستند.

    خودروسازان تمایل ندارند خودروهای کف پارکینگ را با قیمت‌های ارزان روانه بازار کنند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان تمایل ندارند خودروهای کف پارکینگ را با قیمت‌های ارزان روانه بازار کنند، اضافه کرد: مردم حاضرند خودروهای ناقص را تحویل بگیرند چرا که این خودروها به دلایلی مانند نبود فندک و... در پارکینگ‌ها مانده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو