فونیکسریمکسبهتام

حرکت گروه خودرویی همزمان با سایر نماد‌های تالار شیشه‌ای

عصر خودرو- معاملات گروه خودرویی در ابتدای هفته تابع روند کلی بازار با رشد روبرو شد ولی در روز پایانی شاهد عقب نشینی ارزش سهام اکثر نمادهای گروه خودرویی و قطعه سازی بودیم و نتایج عملکرد بازار در هفته‌های آتی به بررسی موضوعات سیاسی، گزارشات شش ماهه شرکت ها و وضعیت کلی سهم‌ها در بازار باز‌می‌گردد.

حرکت گروه خودرویی همزمان با سایر نماد‌های تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، گروه خودرویی در آخرین هفته شهریور ماه تابع روند بازار بود و با توجه به رشد شاخص در ابتدای هفته شاهد اوج گیری سهام گروه خودرویی بودیم و همچنین نرخ ارزیابی و رشد دارایی‌ها و شرایط گروه ایران خودرو در خصوص فروش سهام بانک پارسیان موجب رشد قیمتی سهام این شرکت شد و اکثر نمادهای قطعه‌سازی هم رشد قیمتی را از اول تا اواسط هفته تجربه کردند.

     
    به علاوه در دو روز پایانی هفته بازار وارد مدار منفی و اُفت قیمتی شدیدی را در اغلب سهم‌ها شاهد بودیم و گروه خودرویی نیز در این میان اُفت قیمتی را تجربه کرد و با این وجود شرایط کلی بازار منفی است و منتظر نتایج کلی تحولات سیاسی، گزارشات شش ماهه و وضعیت سهم ها در بازار بر شاخص بازار سرمایه هستیم.



    بررسی دقیق‌تر 5 نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 12 هزار و 469 سهم در ابتدای هفته به 10 هزار و 793 سهم اُفت کرد و حجم از 298 میلیون و 57 سهم با کاهش به 203 میلیون و 914 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با مثبت 4.67 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به کاهش 3.43 درصدی رسید.

     
    خودرو

    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 497 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 180 سهم افزایش یافت و حجم از 9 میلیون و 291 سهم با رشد به 39 میلیون 449 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند صعودی 4.99 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم منفی 2.7 درصدی رسید.
     
    خودرو

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 5 هزار و 203 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 982 سهم کاهش یافت و حجم از 92 میلیون و 542 سهم با روند نزولی به 68 میلیون سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 4.15 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم منفی 3.47 درصدی رسید.
     
    خودرو

    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 9 هزار و 358 سهم در ابتدای هفته به 6 هزار و 303 سهم کاهش یافت و حجم آن نیز از 228 میلیون و 627 سهم با اُفت به 105 میلیون و 452 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 4.69 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم منفی 3.94 درصدی رسید.
     
    خودرو

    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن در ابتدای هفته از 4 هزار و 664 سهم در پایان هفته با اُفت به رقم یک هزار و 570 سهم رسید، همچنین حجم از 146 میلیون و 237 با کاهش به 28 میلیون و 52 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 4.82 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به منفی 3.98 درصدی رسید.
     
    خودرو

    برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    در همین رابطه، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد:در آخرین هفته شهریور ماه گروه خودرویی تابع روند بازار بود و با توجه به رشد شاخص در ابتدای هفته شاهد اوج گیری سهام گروه خودرویی بودیم و همچنین نرخ ارزیابی و رشد دارایی‌ها و شرایط گروه ایران خودرو در خصوص فروش سهام بانک پارسیان موجب رشد قیمتی سهام این شرکت شد.

    وی در ادامه افزود: اکثر نمادهای قطعه‌سازی هم رشد قیمتی را از اول تا اواسط هفته تجربه کردند.
     
    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در دو روز پایانی هفته بازار وارد مدار منفی و اُفت قیمتی شدیدی را در اغلب سهم‌ها شاهد بودیم و گروه خودرویی نیز در این میان اُفت قیمتی را تجربه کرد و با این وجود شرایط کلی بازار منفی است و منتظر نتایج کلی تحولات سیاسی، گزارشات شش ماهه و وضعیت سهم ها در بازار بر شاخص بازار سرمایه هستیم.
    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو