فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو مطرح کرد؛

بازار خودرو به کدام سمت خواهد رفت؟

مافیا مانع واردات خودرو می‌شوند

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به وابستگی صنعت به مسائل اقتصادی و سیاسی گفت: صنعت خودرو به مجموعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور وابسته است و از جهت‌گیری‌های آن تاثیر می‌پذیرد.

بازار خودرو به کدام سمت خواهد رفت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  بابک صدرایی  با اشاره به تحریم‌ها و تاثیر آن بر صنعت خودرو بیان کرد: در حال حاضر به لحاظ جهت‌گیری صنعت از شرایط سیاسی، خودروسازی ما در بدترین حالت ممکن قرار دارد و وضعیت این صنعت به گونه‌ای شده که خودروسازان دولتی ما عملا همه شرکای خود را از دست داده‌اند و از طرفی خودروهایی هم که به اسم ایرانی تولید می‌شود به دلیل وابستگی به برخی قطعات وارداتی با مشکل روبه رو هستند.

    وی افزود: با ادامه وضع موجود، بازار خودرو کاملا انحصاری و عاری از هرگونه تنوع محصول خواهد شد و در نهایت به بازار 20سال قبل باز خواهیم گشت.

    صدرایی همچنین به طرح ممنوعیت واردات خودرو اشاره کرد و گفت: این موضوع بیشتر جنبه سیاسی و اقتصادی دارد و دولت برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی در شرایط بحران ارزی، مانع واردات خودرو به عنوان کالای غیرضروری شده است.

    به گفته این کارشناس خودرو، قطعا تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد و در تامین ارز مشکل داریم، واردات خودرو هم ممنوع خواهد بود اما این موضوع نیز باعث می‌شود مردم ایران نتوانند تحولات روز دنیا را لمس کنند و صنعت خودروی ما بیش از پیش در انحصار فرو می‌رود.

    صدرایی درباره واردات خودروی دست دوم اظهار کرد: برای کشوری مثل ما که خودروهایی با تکنولوژی سه دهه گذشته تولید می‌کند واردات خودرویی حتی 5سال کار کرده مفید است اما به دلیل نفوذ مافیا در صنعت خودرو بعید می‌دانم این اتفاق صورت گیرد زیرا دو مسئله برای این موضوع وجود دارد اولا ارز بری خودروی دست دوم و ثانیا نبود زیرساخت‌های کنترل و نظارتی کافی.

    این کارشناس خودرو درباره آینده بازار خودرو نیز پیش‌بینی کرد: اگر قیمت دلار ثابت ماند بهای خودرو نیز تغییری نخواهد کرد، البته با توجه به پایان فصل تابستان قیمت خودرو ممکن است در بازار کاهش یابد اما مجددا بازخواهد گشت.

    صدرایی با بیان اینکه مسائل داخل صنعت بر قیمت تاثیری ندارد و تنها عوامل اقتصادی و سیاسی بر آن دخیل هستند، گفت: چنانچه شرایط تغییر کند و گشایشی حاصل و دلار ارزان شود خودرو نیز ارزان خواهد شد و بالعکس.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو