فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صمت:

اغلب قطعات موتورسیکلت از چین وارد می شود

ضرورت بومی سازی تولیدات

عصر خودرو- مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت گفت: اغلب قطعات موتورسیکلت برای کارخانجات ما از چین وارد می شود واین در حالی است که امکان تولید قطعات ۱۰۰ درصد ایرانی موتورسیکلت را داریم .

اغلب قطعات موتورسیکلت از چین وارد می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید رضا نشاط مفیدی در حاشیه بازدید از یک کارخانه موتورسیکلت دراصفهان، در جمع اصحاب رسانه با  بیان اینکه در صنعت موتورسیکلت متأسفانه بیشتر محصولات و قطعات وارداتی است، اظهار داشت: موتور موتورسیکلت‌ها 100 درصد وارداتی است و این در حالی است که سالیان سال روی تولید این بخش از موتور سیکلت کار شده است.

    وی ادامه داد:  اگر شرایط لازم از نظر اقتصادی فراهم شده و حمایت‌های مورد نیاز صورت بگیرد می‌توانیم اصلی‌ترین بخش موتور سیکلت را ایرانی سازی کرده و به صورت بومی تولید کنیم.

    مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه متأسفانه از امکانات تولیدی کشور به درستی استفاده نمی‌شود، در بازدیدهایی که از مراکز مختلف داشته‌ایم به طور قطع به یقین می‌گویم امکان تولید قطعات 100 درصد ایرانی موتورسیکلت را داریم اما از این توانمندی‌ها به درستی استفاده نمی‌کنیم و شاهد هستیم که اکثر محصولات وارداتی است؛ اقداماتی هم صورت گرفته که به دلیل وضع نشدن مقررات لازم این اقدامات متوقف شده است.

    رسانه‌ها باید مطالبه‌گر بومی سازی تولیدات در حوزه موتورسیکلت باشند

    نشاط مفیدی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر بومی سازی تولیدات در حوزه موتورسیکلت باشند، ابراز داشت: اگر اقدامات لازم انجام شود می‌توانیم نیمه دوم امسال شاهد این باشیم که موتورسازی و باتری سازی بومی و ایرانی راه اندازی شود، متأسفانه اکنون قطعات موتورسیکلت اغلب از چین و با برندهای متفرقه وارد می‌شود و برخی شرکت‌ها نیز به صورت محدود برندهای معتبر را وارد می‌کنند.

    مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه عمده مسائلی که در حوزه صنعت حمل و نقل شاهد آن هستیم نتیجه تصمیماتی است که ما به عنوان مدیران صنعت حمل و نقل اخذ کرده‌ایم، گفت: برخی مشکلات به دلیل مسائل بین دستگاهی و بین وزارتخانه‌ها است.

    در صنعت موتورسیکلت  هماهنگی با وزارت صمت وجود ندارد

    وی بیان داشت: در صنعت موتورسیکلت  هماهنگی با وزارت صمت وجود ندارد و الزاماتی در مباحثی نظیر ایمنی ایجاد شده است که به نظر بنده باید با وزارت صمت و صنعتگران و توجه به نیازهای بازار مورد بازنگری قرار بگیرد، من هم به عنوان عضوی از خانواده صنعت خواهش می کنم که از بخشی نگری دوری شود و مسؤولان نگاه کلان به عرصه صنعت داشته باشند.

    نشاط مفیدی ایجاد مشکل در مسیر صنایع را دارای تبعات برای تمام جامعه دانست و تصریح کرد: امکان بازنگری در ضوابط، مقررات و شرایط وجود دارد، اگر شرایط صنعت به صورت مطلوب بود امروز برخی مشکلات از جمله نقدینگی در کشور کمتر وجود داشت و مشکلات کنونی به سراغ شرکت‌ها و صنایع نیامده بود.

    تأکید بر ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات

    مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات، ابراز داشت: تبعات محصولات بی کیفیت و ناایمن مانند تبعات تعطیلی صنایع است، بر این اساس لازم است دوستان استاندارد، مجموعه پلیس، وزارت کشور و شهرداری با صنایع همکاری بیشتری داشته باشند و نقطه شروع تحریک صنایع که شاهد افت آنها هستیم می‌تواند از شهرداری‌ها آغاز شود.

    وی ادامه داد: امروز نیازمند تصمیم جمعی و لحاظ کردن مسائل مختلف همه بخش‌ها است، نباید هرکسی صرفا به فکر بخش مربوط به خود باشد، ما در وزارت صمت باید در کنار توجه به فعالسازی و حمایت از صنایع مسائلی نظیر کیفیت و ایمنی و محیط زیست را در نظر داشته باشیم، بخش‌های دیگر نیز باید به همین صورت عمل کنند.

    نشاط مفیدی بخشی نگری را باعث خاموش شدن و تعطیلی صنایع عنوان کرد و گفت: نخستین انتقاد من به صدور مجوزهای مجموعه وزارت صمت است، ابایی از انتقاد از دولت نداریم و می‌خواهیم از همه مجموعه‌ها و مسؤولان مربوطه دعوت کنیم تا با هم اندیشی به حل و فصل مشکلات صنعت بپردازیم.

    آغاز تولید موتور سیکلت برقی در کشور

    وی با اشاره به آغاز تولید محصولات موتور سیکلت برقی در کشور، اظهار داشت: این مسأله از نظر تکنولوژی فاصله ما را با کشورهای پیشرفته کمتر کرده است و جهش و پرشی است که سالها به دنبال آن بودیم.

    مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: فرصتی که پیش آمده را باید غنیمت شمرد،  با توجه به نگرانی‌های موجود در عرصه محیط زیست و آلودگی هوا و کاهش قیمت موتورسیکلت‌های برقی، هنوز فکری برای حمایت از این محصولات شکل نگرفته است،  بر این اساس باید سفارشات بلند مدت و با حجم بالا برای این صنعت ایجاد شود تا قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا کند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو