فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی کادیلاک CT۵ + مشخصات

عصر خودرو - این سدان جدید استایلی فست‌بک دارد و به گفتهٔ کادیلاک، طراحی آن‌ که از کانسپت اسکالا الهام گرفته است.

بررسی فنی کادیلاک CT۵ + مشخصات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  چند وقت پیش کادیلاک سدان کاملاً جدید CT5 که جایگزین مدل سالخوردهٔ CTS خواهد بود را به‌صورت آنلاین و بدون اعلام جزئیات زیادی معرفی و اعلام نمود که این ماشین را رسماً در نمایشگاه نیویورک 2019 به نمایش عمومی درخواهد آورد. حالا برند لوکس جنرال موتورز به وعدهٔ خود عمل کرده و هم‌زمان با نمایش عمومی CT5 در نیویورک، مشخصات کامل آن‌را هم منتشر کرده است. این سدان جدید استایلی فست‌بک دارد و به گفتهٔ کادیلاک، طراحی آن که از کانسپت اسکالا الهام گرفته است، جهت جدیدی را برای طراحی سدان‌های این برند لوکس آمریکایی نشان می‌دهد.

    سدان جدید کادیلاک 4.92 متر طول، 1.88 متر عرض و 1.45 متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با 2.94 متر است؛ بنابراین این ماشین از لحاظ ابعاد، یک سدان میان سایز محسوب می‌شود که هم‌ردهٔ مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 قرار می‌گیرد. CT5 علیرغم استایل فست‌بک خود که شاید کوچک‌تر از آنچه هست به نظر برسد، طولی تقریباً به‌اندازۀ ب‌ام‌و سری 5 داشته و فاصلهٔ محوری آن نیز دو سانتیمتر از آئودی A6 بیشتر است. CT5 از سلف خود یعنی CTS هم سه سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد، اما طول آن دو سانتیمتر از CTS کمتر شده است.

    به گفتهٔ کادیلاک، این سدان جدید ترکیبی از طراحی متمایز، عملکرد، راحتی و استایل فست‌بک کاملاً جدید را به همراه سواری پالایش‌شده و همین‌طور کابین راننده محور ارائه می‌کند. CT5 در دو مدل لوکس و اسپرت عرضه می‌شود و حتی خریداران می‌توانند خودرو را طبق سلیقهٔ خود با ویژگی‌ها و تریم‌های منحصربه‌فرد، سفارشی‌سازی کنند. تیپ‌های لاکچری و پریمیوم لاکچری این ماشین از تریم‌های کرومی بیرونی و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد برخوردارند درحالی‌که تیپ اسپرت به تریم تاریک و ویژگی‌های عملکردی مثل جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، اسپویلر عقب و رینگ‌های 19 اینچی استاندارد مجهز شده است. همچنین تمامی چراغ‌های CT5 از نوع LED بوده و امضای چراغ‌های عمودی کادیلاک نیز در هر چهار گوشهٔ آن دیده می‌شود.

    مشخصات فنی

    در داخل CT5 نیز با خطوط ظریف، سطوح گسترده و رابط‌های ساده مواجه هستیم. در اینجا یک صفحه‌نمایش لمسی 10 اینچی به چشم می‌خورد که به‌منظور دید بهتر، کمی بالاتر نصب شده است. این نمایشگر، جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کادیلاک را ارائه می‌کند و می‌توان آن‌را از طریق لمس کردن یا کنترلر روی کنسول مرکزی کنترل کرد. این سدان لوکس آمریکایی به سیستمی بنام ریموت استارت تطبیقی مجهز شده است که به‌طور خودکار ویژگی‌هایی مثل گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان و دیگر سیستم‌های مربوط به آب‌وهوا را فعال می‌کند. برای CT5 همچنین سیستم درب صندوق بار برقی اتوماتیک هم قابل سفارش است که با بردن پا به زیر سپر عقب، درب صندوق را باز می‌کند.

    برای کسانی که هنوز هم از تجهیزات CT5 راضی نیستند، کادیلاک پکیجی سفارشی بنام پلاتینوم را ارائه کرده که برای تیپ‌های پریمیوم لاکچری و اسپرت قابل سفارش است. این پکیج روکش صندلی‌های چرمی منحصربه‌فرد، ماساژور، گرم‌کن، تهویه و تنظیم 18 جهتهٔ صندلی‌های جلو، تریم چرمی ارتقاءیافته در زیر آرنجی‌ها و کنسول مرکزی، پدال‌های آلیاژی و تریم فیبر کربنی منحصربه‌فرد در غربیلک فرمان با پدال‌های تعویض دندهٔ منیزیومی را به همراه دارد.

    اما یکی از مهم‌ترین تجهیزات CT5، تکنولوژی کمک‌رانندهٔ سوپر کروز کادیلاک است. این سیستم با استفاده از GPS با دقت بالا، اطلاعات نقشهٔ LiDAR و مجموعه‌ای از دوربین‌ها و رادار‌ها این امکان را فراهم می‌کند که در بیش از 210 هزار کیلومتر از آزادراه‌های ایالات‌متحده و کانادا، راننده دستان خود را از روی غربیلک فرمان برداشته و رانندگی را به خودرو واگذار کند. در همین حال، سیستم سوپر کروز در زمان‌هایی که تشخیص دهد نیاز به توجه بیشتر راننده به جاده وجود دارد، وی را بیشتر با رانندگی درگیر می‌کند. علاوه بر سوپر کروز، طیف کاملی از سیستم‌های ایمنی فعال جنرال موتورز نیز برای CT5 در نظر گرفته شده که ازجملهٔ تعدادی از آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری اتوماتیک پیشرفته، سیستم پارک اتوماتیک، هشدار برخورد جلو، سیستم حفظ فاصله، سیستم دید اطراف HD، نمایشگر سربالا، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، آینهٔ عقب دوربینی، هشدار ترافیک عقب، ترمز دنده‌عقب اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی پیشرفته اشاره کرد.

     

    CT5 روی نسل دوم پلت‌فرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده که پیشرفت‌هایی در سیستم تعلیق جلو و عقب را تجربه کرده است. این سدان لوکس در ابتدا با دو پیشرانهٔ توربوشارژ مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور پایه یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر با توربوشارژ توئین اسکرول است که برای اولین بار در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان CT6 و همین‌طور کراس‌اوور XT4 ارائه شد. حالا این موتور بدون هیچ تغییری به زیر کاپوت CT5 هم راه یافته و در اینجا نیز همان 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

    موتور دوم، اما قوی‌تر بوده و از نوع 3 لیتری V6 توئین توربو است که 340 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته این پیشرانه فقط برای تیپ‌های پریمیوم لاکچری و اسپرت قابل سفارش است. به نظر می‌رسد این موتور نسخهٔ ضعیف‌شده‌ای از همان پیشرانهٔ 3 لیتری 410 اسب بخاری مورداستفاده در سدان CT6 باشد. انتقال نیروی هردوی این موتور‌ها توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. در حالت استاندارد، نیروی موتور‌ها صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای هردو موتور و تمامی تیپ‌ها قابل سفارش است.اما علاوه بر این دو موتور، به گزارش کارانددرایور، مدیر بازاریابی کادیلاک آقای «Jason Sledziewski» در نمایشگاه نیویورک گفته است که ساخت نسخهٔ اسپرت و عملکردی CT5-V هم در دستور کار قرار دارد که این مدل جایگزینی برای سدان قدرتمند CTS-V خواهد بود. کادیلاک فعلاً حرفی در مورد پیشرانهٔ این مدل نزده است، اما احتمالاً موتور 4.2 لیتری V8 توئین توربوی جدیدی که به‌تازگی در مدل CT6-V ارائه شده است می‌تواند یکی از کاندیدا‌های اصلی باشد. این موتور که 550 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور دارد، می‌تواند CT5-V را به رقیبی برای مرسدس E63 AMG و ب‌ام‌و M5 تبدیل کند.

    CT5 از چهار حالت رانندگی مختلف شامل تور، اسپرت، برف و حالت من برخوردار است که حالت آخر اجازه می‌دهد راننده تقسیم گشتاور بین محور‌های عقب و جلو، گیربکس، فرمان، احساس ترمز‌ها و صدای اگزوز را طبق میل و سلیقهٔ خود تنظیم کند. جنرال موتورز کادیلاک CT5 را در کارخانهٔ خود در میشیگان تولید نموده و فروش آن‌را از پاییز آینده آغاز خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط