فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی اشکودا ساپرب فیس‌لیفت + مشخصات

عصر خودرو-لوکس‌ترین سدان چهار درب اشکودا از چراغ‌های جلوی ماتریکس LED، سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید و… سود می‌برد.

بررسی فنی اشکودا ساپرب فیس‌لیفت + مشخصات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لوکس‌ترین سدان چهار درب اشکودا یعنی ساپرب یک عمل جراحی وسیع را پشت سر گذاشته است. این خودرو از چراغ‌های جلوی ماتریکس LED، سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید و… سود می‌برد.
این خودروساز به تکنولوژی چراغ‌های ساپرب بسیار افتخار می‌کند. این چراغ‌ها حتی در صورتی که نوربالا باشند باعث اذیت شدن چشم دیگر رانندگان نخواهند شد. این تکنولوژی با استفاده از دوربین نصب شده روی شیشه‌ی جلو به دست آمده که خودروهای پیش رو را تشخیص داده و نوربالا را به‌صورت خودکار خاموش می‌کند.
در داخل کاسه‌چراغ‌های ساپرب نوشته‌ی نورپردازی کریستال اشکودا به چشم می‌خورد و حالت‌های متنوعی برای نورپردازی را بسته به وضعیت آب و هوایی اراده می‌کند. یک ماژول LED برای نورپایین و نوربالا، سه کلاس نوربالای LED دیگر، چراغ LED استاتیک در زمان عبور از پیچ‌ها، نوار LED نازک، دیلایت ها، ساختار LED متمایز و… در این چراغ‌ها دیده می‌شوند.
چراغ‌های عقب نیز از نوع LED بوده و طراحی آن به گونه‌ای صورت گرفته که تشخیص چراغ‌های راهنما در شب یا روز آسان‌تر خواهد بود.
طبیعتاً همه‌چیز ساپرب به چراغ‌های آن خلاصه نمی‌شود. این خودرو با نمای جلوی ارتقا یافته‌ای عرضه شده که دارای سپر جدید است. این سپر 8 میلی‌متر دیگر به طول کلی خودرو افزوده و البته افزایش طول مدل استیشن برابر با 6 میلی‌متر بوده است.
از دیگر تغییرات می‌توان به جلوپنجره‌ی جدید با طراحی دو میله‌ای و چراغ‌های جلوی نازک‌تر اشاره کرد. در نمای عقب نیز یک تریم کرومی افقی در پهنای صندوق حرکت کرده و نوشته‌ی جدید اشکودا نیز به چشم می‌خورد. همچنین با باز کردن درب‌ها شاهد تابیده شدن نوشته‌ی اشکودا روی زمین خواهید بود.

تکمیل کننده‌ی تغییرات ظاهری ساپرب 2020 استفاده از رینگ‌های 18 و 19 اینچی می‌باشد.
خریدارانی که به دنبال صرف مبلغ بیشتری هستند می‌توانند تریم لارین اند کلمنت را انتخاب کنند که باعث اضافه شدن عناصر کرومی روی ایربگ‌های پرده‌ای، رکاب‌های جانبی، سپر عقب، مه شکن‌ها و ورودی‌های هوا می‌شود. همچنین این نسخه از ساپرب به‌صورت استاندارد دارای رینگ‌های 18 اینچی سفارشی و سیستم کنترل شاسی دینامیک می‌باشد.
کابین اشکودا ساپرب نیز به خاطر استفاده از عناصر کرومی در پشت آمپرها و تریم درب‌ها جزو ظریف‌ترین کابین‌های این خودروساز محسوب می‌شود. پوشش جدید صندلی‌ها به همراه تریم متمایز کنسول مرکزی و داشبورد نیز از دیگر بهبودهای این خودرو هستند.
روی صندلی‌های چرمی ساپرب دوخت‌های متضاد به چشم می‌خورد. بخش‌های ذخیره‌ای بکار گرفته نیز دارای نورپردازی خاص خود بوده و البته سیستم استارت دکمه‌ای نیز به‌صورت استاندارد بکار گرفته شده است

مدل فول لارین اند کلمنت هم‌اکنون به‌صورت سفارشی با پوشش سقف آلکانترا هم قابل خریداری است. نوشته‌ی لارین اند کلمنت نیز در داشبورد سمت سرنشین نقش بسته است. این خودرو با پرداخت هزینه‌ی بیشتر به صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده و ماساژوردار مجهز خواهد شد.
جدای از تکنولوژی ماتریکس LED چراغ‌های جلو، ساپرب به‌روز شده دارای دو سیستم کمک‌راننده‌ی دیگر یعنی کروز کنترل پیش‌بینی کننده و دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران می‌باشد. سیستم اولی از تصاویر دوربین نصب شده در شیشه جلو و داده‌های سیستم ناوبری برای تشخیص محدودیت‌های سرعت و پیچ‌ها استفاده کرده و سرعت را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند.

دیگر تکنولوژی هوشمند این خودرو دستیار اضطراری است که به‌صورت خودکار به خودرو فرمان می‌دهد تا در مواقع اضطراری خودرو به کنار جاده حرکت نموده و حتی در صورت نیاز آن را به صورت کامل متوقف نماید. دستیار کناری هم وجود دارد که تا شعاع 70 متری کار می‌کند درحالی‌که سیستم تشخیص نقاط کور سنتی حداکثر برد 20 متری دارد.
اما سیستم دستیار جلو با تشخیص عابران پیاده در زمان تشخیص برخورد قریب‌الوقوع ابتدا به‌صورت بصری هشدارهایی ایجاد می‌کند اما در نهایت از ترمز استفاده خواهد کرد. نهایتاً به بوستر ترمز الکترومکانیکی جدید و پوشش‌های آئرودینامیکی در سیستم تعلیق اکسل عقب می‌رسیم که باعث بهبود پایداری خودرو می‌شوند.

ساپرب 2020 جدای از ویژگی‌های ایمنی جدید خود دارای تجهیزات رفاهی متمایزی نیست هست. فون باکس جدید این خودرو هم‌اکنون دارای ویژگی شارژ بوده و پشت آمپر‌های کاکپیت مجازی سفارشی آن نیز با سه نوع سیستم اطلاعات سرگرمی متفاوت همراه می‌شود. این سیستم‌ها دارای صفحات نمایش 8 و 9.2 اینچی هستند.
ساپرب علاوه بر نسخه‌ی پلاگین هیبریدی با 6 پیشرانه‌ی دیگر هم عرضه می‌شود که همگی با استاندارد‌های یورو 6d-TEMP همخوانی دارند.

اشکودا ساپرب فیس لیفت شده در اروپا همچنان به رقابت با خودرو‌هایی همچنان فولکس پاسات، فورد موندئو، اوپل اینسیگنیا، مزدا 6، پژو 508 و رنو تالیسمان ادامه خواهد داد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو