فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی فارس خواستار شد:

تسریع در شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز فارس

عصر خودرو- فرمانده انتظامی فارس خواستار تسریع در شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز استان شد .

تسریع در شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار رهام بخش حبیبی عصر سه‌شنبه ١٢ شهریور در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و موانع رانندگی استان، بیان کرد: اگرچه درون شهرها و جاده‌ها اقدمات خوبی انجام شده اما فعالیت‌ و تحرکات در جاده‌ها بیش از شهر است .

    وی افزود: علی‌رغم انجام اقدماتی در جاده‌ها، اما جاده همان جاده است و اگر کاری انجام شده، با نواقص زیاد همراه بوده است .

    فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: جاده می‌سازیم اما هنوز پاسگاه آن راه نیفتاده؛ یا پاسگاه راه‌اندازی می‌شود اما جلوی این پاسگاه از ایمنی برخوردار نیست.

    حبیبی با تاکید بر اینکه مسائل ایمنی باید در همه پروژه‌ها و پیمان‌ها رعایت و اعمال شود، اضافه کرد: به عنوان مثال؛ پاسگاه پلیس راه ساخته شده اما جلوی آن دو کشته داده‌ایم .

    وی خاطرنشان کرد: بعضی تصادفات در جاده‌ها منجر به آتش سوزی می‌شود و از آنجایی که امکان استقرار ماشین آلات آتش‌نشانی وجود ندارد، لذا ضرورت دارد که تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود .

    محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس نیز در ادامه این جلسه به تشریح تحقیق و بررسی انجام شده از روند فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای و شهری تا سال ١٤۰۰ در استان پرداخت و گفت: برابر با تحقیقات انجام شده پیش‌بینی روند مرگ در حوادث ترافیکی استان تا سال ١٤۰۰، کاهشی است؛ البته برآورد محققان ما بر کاهش تعداد متوفیان در شهرها است اما احتمالا با افزایش تعداد تصادفات جاده‌ای طی سال‌های آینده مواجه خواهیم بود .

    وی به ماموریت‌های اورژانس استان طی پنج ماه گذشته هم اشاره و از افزایش ٤ درصدی ماموریت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: علی‌رغم کاهش مصدومان سرپایی در ماموریت‌ها اما در بستری مصدومان با افزایش روبه‌رو بوده‌ایم .

    رئیس اورژانس فارس گفت: گزارش ماموریت‌های اورژانس استان طی پنج ماهه گذشته حاکی از شدت تصادفات و افزایش تعداد مصدومان دارد .

    مرادیان همچنین عنوان کرد: اورژانس کشور سامانه پیشرفت مجهز به جی‌پی‌اس راه‌اندازی کرده که تلاش ما نیز بر راه‌اندازی آن در همه نقاط استان است .

    رئیس اورژانس فارس یادآور شد: بیشترین حجم تصادفات ترافیکی پنج ماهه اول امسال مربوط به محورهای باجگاه و زیباشهر، گویم به دوکوهک، شیراز سپیدان و شیراز-کوار بوده است.

    نصب و راه‌اندازی 35 سامانه ثبت تخلف در فارس

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از نصب و راه‌اندازی 35 سامانه ثبت تخلف در استان خبر داد و گفت: این سامانه‌ها به زودی در مدار قرار می‌گیرد و در مناطق جنوب و شرق شهرستان‌های اقلید و سپیدان جانمایی می‌شود .

    علیرضا سیاهپور نیز در این جلسه، با بیان اینکه تردد در جاده‌های فارس هزار و 800 تردد در ساعت است، اظهار کرد: با توجه به ثبت 34 سامانه تردد شمار، ماهانه 34 میلیون تردد در استان به ثبت رسیده که این آمار نشان از افزایش تردد در جاده‌ها دارد .

    وی با تاکید بر ایمن سازی محور جهرم_لار و کمربندی شیراز، گفت: پیش‌بینی جانمایی و نصب 2 هزار دوربین در 5 سال آینده در سطح جاده‌ها شده که امید است طبق زمان پیش‌بینی شده وارد مدار شوند .

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف بیشتر متوسط سرعت را اعمال می‌کنند، از اضافه شدن 9 دوربین و شناسایی و مکان یابی 100 دوربین در ورودی‌های شهرستان‌ها خبر داد .

    سیاهپور با بیان اینکه 131 مجتمع خدمات رفاهی در استان وجود دارد، گفت: 31 مجتمع نیز در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد 9 مجتمع رفاهی استراحتگاهی به بهره‌برداری برسد .

    وی همچنین با اشاره به شناسایی170 نقطه حادثه خیز در فارس، خاطرنشان کرد: 168 نقطه در چند ماهه اخیر آشکارسازی شده، 88 نقطه توسط پلیس راه شناسایی شده، 22 نقطه حادثه خیز رفع بروز حادثه شده و 11 نقطه حادثه خیز نیز از سوی فرمانده ناجا اعلام شده که دو مورد آن نیاز به مطالعه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو