فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه ناجا عنوان کرد:

واگذاری دوربین‌های پرتابل به پلیس راه‌های کشور

عصر خودرو- رئیس پلیس راه ناجا از واگذاری دوربین‌های پرتابل (قابل حمل) به تمام پاسگاه‌های پلیس راه سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد.

واگذاری دوربین‌های پرتابل به پلیس راه‌های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات استان فارس، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت کاهش حوادث جاده‌ای، گفت: باید خلأ نیروی انسانی و کمبود امکانات را با هوشمندسازی جبران کنیم .

    حسینی با تأکید بر اثرگذاری تجهیزات و امکانات هوشمند در کاهش حوادث رانندگی، گفت: امروز باید ایده‌هایی ارائه شود تا یک سیستم، اقدامات چند واحد گشتی پلیس راه را در جاده ها انجام دهد.

    وی افزود: انسان عامل اصلی وقوع حوادث رانندگی است اما معتقدیم که وسیله نقلیه و راه هم باید آنقدر با کیفیت باشد که خطای انسانی را جبران کند .

    حسینی گفت: همه حقوقدان‌های دنیا سخت‌ترین مجازات را برای چند جرم در نظر گرفته‌اند، حال آنکه خطای یک فرد در رانندگی منجر به کشته شدن چند نفر می شود و هیچ عقل سلیمی این موضوع را نمی‌پذیرد .

    وی با بیان اینکه راه، وسیله نقلیه و انسان سه عامل موثر بر وقوع حوادث رانندگی است، افزود: نقش مدیریت در این حوادث را نباید نادیده گرفت؛ حضور و مدیریت پلیس در جاده ها بر کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است.

    رئیس پلیس راه ناجا گفت: امیدواریم روزی فرا برسد که 90 درصد از اقدامات در راستای کاهش تصادفات به صورت سیستمی انجام شود.

    حسینی با بیان اینکه برای کشور و حتی یک استان نمی توان نسخه واحدی در خصوص کاهش تصادفات پیچید، افزود: باید با تدبیر و مدیریت خاصی، اقدامات لازم را در هر زمان و مکان مشخص اجرایی کرد .

    بهره‌برداری از فاز اول سیستم DMR پلیس فارس

    رئیس پلیس راه ناجا همچنین در مراسم بهره‌برداری از فاز اول شبکه بی‌سیم دی ام آر پلیس راه شمالی فارس، نیروی انتظامی این استان را در استفاده از تجهیزات هوشمند، پیشرو و پیشگام توصیف و اضافه کرد: سیستم DMR از سیستم های کارآمد ارتباطی است و امیدواریم امسال در کل کشور استفاده شود.

    حسینی اضافه کرد: مطمئنا در همه مأموریت های پلیس به ویژه پلیس راه و راهور نقش تجهیزات ارتباطی بسیار پر رنگ است و باید بستر ارتباطی را به مقداری گسترش دهیم تا در ماموریت های پلیسی در اختیار ما باشد.

    وی از معاونت فاوا استان فارس قدردانی و خاطرنشان کرد: استان فارس به عنوان یکی از استان های پیشگام و پیشرو در استفاده از تجهیزات هوشمند در کشور شناخته می شود.

    رئیس پلیس راه ناجا گفت: امیدواریم با حمایت های فرمانده انتظامی استان روند شتابان و رو به جلوی پلیس فارس در راستای بهره برداری از تجهیزات و امکانات هوشمند ادامه یابد و این استان از بستر بسیار کار آمد مبتنی بر آی تی برخوردار باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو