فونیکسریمکسبهتام

معاون امور شهرداری‌ها و سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور:

۱۹۰ هزار تاکسی و ۱۵ هزار اتوبوس تا انتهای سال ۹۸ به عمر فرسودگی می‌رسند

عصر خودرو- رجب صلاحی از فرسوده شدن ۱۹۰ هزار تاکسی و ۱۵ هزار اتوبوس در کشور تا پایان امسال خبر داد.

۱۹۰ هزار تاکسی و ۱۵ هزار اتوبوس تا انتهای سال ۹۸ به عمر فرسودگی می‌رسند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌ها و سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در نشست فصلی مدیران عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور با اشاره به جلسه هیئت وزیران با مقام معظم رهبری گفت: این روز‌ها حرف‌های زیادی در حوزه اقتصاد کشور زده می‌شود که بیشتر این صحبت‌ها رنگ و بوی منفی دارد و به اقدام‌های مثبت دولت اشاره نمی‌شود.
    او با اشاره به 14 محوری که رئیس جمهور در گزارش خود به مقام معظم رهبری مطرح کرد، افزود: موضوعاتی چون خودکفایی مردم، تعادل بازار، کاهش نرخ ارز، جلوگیری از خام فروشی نفت، تحول در روستاها، خودکفایی در تولید گاز و بنزین، نوسازی ناوگان غیر نفتی، تصمیم کاهش تعهدات برجامی، هم افزایی قوای سه گانه و غیره جزء مواردی بود که رئیس جمهور در دیدار هیئت وزیران با مقام معظم رهبری به آن‌ها اشاره کرد.

    معاون امور شهرداری‌ها و سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به اهم نکات مورد نظر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت وزیران گفت: مقام معظم رهبری نقطه نظرات خود را در 6 محور اعلام کردند که می‌توان به تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، شرکت‌های دانش بنیان، تلاش برای مدیریت اقتصاد، تولیدات صنعتی کشاورزی، نحوه اقدام منصفانه دستگاه قضا و تلاش قوه مجریه در اداره کشور اشاره کرد.

    رجب صلاحی با اشاره به حوزه حمل و نقل در سال 98 در 3 محور تاکسی، اتوبوس و مترو گفت: در ابتدا به ناوگان تاکسیرانی اشاره می‌کنم که در حال حاضر 320 هزار دستگاه تاکسی در کشور مشغول به فعالیت هستند که تا انتهای سال 98، 190 هزار دستگاه آن‌ها فرسوده خواهند شد.

    معاون امور شهرداری‌ها و سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با تأکید بر نیاز به نوسازی 190 هزار دستگاه تاکسی گفت: برای نوسازی این تعداد دستگاه تاکسی نیاز به تعامل دو جانبه خودروساز و دولت وجود دارد که به دلیل برخی از موارد و مشکلات اقتصادی شرایط نوسازی آن دشوار شده است.

    او با اشاره به اینکه بیشتر کارخانه‌های خودروساز به تعهدات خود عمل نکردند، افزود: ما در کمیسیون اقتصادی مصوبه‌ای بردیم که تاکسی‌ها را به صورت CBU وارد کشور کنیم و از محل ماده 12 قانون منع موانع تولید مصوبه‌ای از دولت اخذ کنیم که بابت ورود هر خودرو گازسوز 3 هزار و 780 دلار (برای تاکسی) و 7 هزار و 800 دلار (برای ون) پرداخت کند.

    رجب صلاحی گفت: تلاش ما این بود با ارائه مصوبه‌ای بتوانیم 3 هزار و 780 دلار را به 5 هزار دلار افزایش دهیم که بخشی از این مبلغ را راننده پرداخت کند و بخش دیگر آن را به صورت وام به تاکسیران پرداخت کنیم.

    معاون امور شهرداری‌ها و سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در ادامه گزارش خود به اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 22 هزار دستگاه اتوبوس داریم که تا انتهای سال 98، 15 هزار دستگاه آن به عمر بالای 10 سال می‌رسند و آن‌ها فرسوده به حساب می‌آیند و در بحث نوسازی اتوبوس‌ها نیز ما همان مشکلی را که با کارخانه‌های خودروساز داشتیم، داریم.

    او ادامه داد: در بحث نوسازی اتوبوس نیز تلاش کردیم به روش CBU عمل کنیم، اما نکته قابل تأمل این است که بخش CKD اتوبوس‌ها تحریم است و ما باید تلاش کنیم تحریم‌ها را به گونه‌ای دور بزنیم که اتوبوس‌ها به شهر‌های ما برسند.

    رجب صلاحی با اشاره به ماده 12 قانون رفع موانع تولید گفت: ما از این ماده استفاده کردیم و توانستیم 142 هزار دلار یارانه برای هر دستگاه اتوبوس گازسوز و 67 هزار دلار برای اتوبوس‌های دیزل دریافت کنیم.

    او درباره حمل و نقل ریلی و مترو گفت: در حال حاضر 5 کلانشهر ما در حوزه مترو ورود کردند و استان‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز در حال خدمت‌گذاری به شهروندان استان‌ها در خطوط ریلی و مترو هستند و در ادامه استان‌های کرمانشاه، اهواز، قم و کرج نیز مترو در حال ساخت است.

    رجب صلاحی ادامه داد: در حال حاضر 840 کیلومتر ایجاد خطوط مترو را در برنامه خود داریم که 299 کیلومتر آن در حال ساخت و 253 کیلومتر آن در دست مطالعه برای احداث است.

    معاون امور شهرداری‌ها و سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه در تهران 2.7 میلیون سفر با مترو انجام می‌شود، گفت: اگر دو خط 6 و 7 مترو تهران کامل شود و مابقی واگن‌های مورد نیاز به 1700 واگن موجود اضافه شود، می‌توانیم سرفاصله رسیدن قطار را به 2 دقیقه برسانیم و به این شکل حجم سفر روزانه به وسیله مترو در پایتخت را به 7 میلیون سفر افزایش دهیم.

    او با اشاره به آمار استفاده شهروندان از مترو در کشور افزود: در کشور 840 میلیون نفر سفر در سال با مترو انجام می‌شود که اگر بتوانیم ظرف 10 سال خطوط مترو را کامل کنیم، این رقم به 2 میلیون و 300 هزار سفر افزایش پیدا می‌کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو