فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

راه‌حلی متفاوت برای ورود خودروهای کارکرده به کشور

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص ورود خودروهای کارکرده به کشور گفت: می‌توان ابتدا از خودروهای کارکرده موجود در مناطق آزاد و بنادر برای تامین نیازهای داخلی استفاده کرد.

راه‌حلی متفاوت برای ورود خودروهای کارکرده به کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، این روزها صحبت درباره واردات خودرو و به خصوص از مناطق آزاد بالا گرفته و پیشنهاد ورود از مناطق آزاد نیز مطرح شده است. با توجه به این که ممنوعیت واردات نمونه‌های صفر کیلومتر وجود دارد، بحث‌هایی درباره ورود نمونه‌های کارکرده شده اما ابهاماتی همچنان در این خصوص وجود دارد. در رابطه با ورود نمونه‌های کارکرده به کشور گفت‌و‌گویی با محمدرضا منصوری، عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت گرفته که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

    منصوری درباره ورود کارکرده‌ها پیشنهاد کرد: پیش از اینکه بخواهیم به سمت ورود خودروهای کارکرده‌ برویم بهتر است از خودروهای موجود در بنادر برای رفع نیازهای داخلی استفاده کنیم. گفتنی است ما می‌توانیم برای شرکت‌های دولتی نیز خودروهای کارکرده وارد کنیم تا نیازی به خرید نمونه‌های صفر کیلومتر وجود نداشته باشد. در نتیجه با عرضه بیشتر، بازار تنظیم می‌شود و دلالان از بازار خارج خواهند شد. آمار دقیقی از تعداد خودروهای کارکرده موجود در بنادر وجود ندارد اما ورود آنها به بازار باعث ایجاد شوک می‌شود و توجیهی برای اسقاط آنها نیست.

    اشتغالزایی برای تعمیرکاران

    منصوری افزود: در صورت ورود خودروهای کارکرده از سایر کشورها نرخ نمونه‌ای که به عنوان مثال 15هزار کارکرد دارد حدود 160میلیون تومان خواهد شد اما چنین خودرویی در بازار ایران بیش از 500میلیون تومان است و خودروی کارکرده اگر 3هزار دلار نرخ داشته باشد حدود 40میلیون تومان می‌شود. از لحاظ خدمات پس از فروش نیز اشتغال ایجاد خواهد شد که می‌تواند یکی از نکات مثبت ورود خودروهای کارکرده باشد. تعمیرکاران ماهر زیادی در سراسر کشور وجود دارند که شغلی ندارند و با این کار می‌توانند مشغول به کار شوند. در شرایط تحریم که نمی‌توان دلار را از کشور خارج کرد باید مدیریت عرضه داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو