فونیکسریمکسبهتام

مقیمی خواستار شد :

اجرای نهضت ساخت داخل در صنعت با جدیت پیگیری شود

ساماندهی ثبت سفارش ها در جهت حمایت از توسعه تولید ملی

عصر خودرو- مقیمی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز نهضت ساخت داخل در صنعت و تشکیل میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل را از یکی از مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد و خواستار پیگیری اجرای این سیاست کلیدی در سرفصل برنامه های معاونت امور صنایع شد.

اجرای نهضت ساخت داخل در صنعت با جدیت پیگیری شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از شاتا، معاون پیشین امور صنایع تشکیل اتاق فکر تولید و بهره مندی از نظرات تخصصی صاحبنظران، توسعه تعمیق ساخت داخل در صنعت، ساماندهی ثبت سفارش ها و مدیریت واردات، تشکیل کمیته ارزی و گمرک با هدف تسریع در تامین مواد اولیه را ازمهمترین اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و به سرپرست جدید معاونت امور صنایع پیشنهاد داد: آیین نامه ماده61 را تا تصویب در هیات وزیران و برگزاری جلسات مختلف با تشکل ها و فعالان بخش خصوصی را در برنامه های خود به جدیت دنبال کند.

    در این مراسم، فرشاد مقیمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ما از مسائل اصلی تحریم عبور کرده ایم و باید به خودسازی بپردازیم اهم برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در معاونت امور صنایع را اعلام کرد.

    او به تشکیل اتاق فکر تولید و استفاده از تفکر دانشی بزرگان اشاره کرد و گفت: ساماندهی ثبت سفارش ها، ارتباط با تشکل های غیردولتی و پایش تولید از جمله برنامه های موثر در این معاونت بود که اثرات خوبی را به جا گذاشت.

    مقیمی با اشاره به تصویب 3 مصوبه در ستاد تسهیل و رفع و موانع تولید به استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد.
    معاون پیشین امور صنایع به احصا 43 مورد از مشکلات قانونی که مانع راه تولید بودند اشاره و خاطر نشان کرد: شورای اقتصادی دولت ظرفیت مناسبی را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی فراهم کرده است که ما باید از این ظرفیت استفاده مناسب در جهت رونق تولید کنیم.

    مقیمی به هماهنگی با نهادی های بیرون از وزارت و تشکیل شورای عالی استاندارد اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت عنوان پرچم دار رونق تولید و نهضت ساخت داخل را دارد که با توجه به نام گذاری سال رونق تولید فعالیت های زیادی با این محور انجام شده است که از آن جمله می توانیم به برگزاری میز نخست تعمیق ساخت داخل در صنعت خودور که منجر به داخلی سازی قطعات برای خودرو شد، اشاره کنیم.

    معاون پیشین امور صنایع همچنین به مدیریت عرضه و تقاضا و ساماندهی بازار محصولات پتروشیمی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: بخشی از مشکلات این حوزه در قرار گاه تولید حل شده است و با اقدامات انجام شده، اتفاقات خوبی برای بهبود وضعیت صنعت پتروشیمی رخ داده است.
    او در بخش دیگری از صحبت هایش به صادقی نیارکی پیشنهاد داد: میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل در گروه های مختلف و همچنین مقابله جدی با رانت و شفاف سازی که سبب فضای امید بخش در جامعه می شود را در برنامه های معاونت صنایع قرار دهد.

    مقیمی همچنین خواست آیین نامه سیل پی گیری شود و به واحد هایی که از سیل خسارت دیده اند و منتظر منبع مالی هستند توجه شود.

    مدیرعامل کنونی ایران خودرو پیشنهاد برگزاری شورای سیاستگذاری ریلی و خودرو و احیا واحد های غیرفعال را به نیارکی داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو