فونیکسریمکسبهتام

منتفی شدن انتقال مرز شمالی محدوده کنترل آلودگی هوا از همت به رسالت

عصر خودرو- مشاور اجتماعی و اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از منتفی شدن پبشنهاد جابه‌جایی مرز شمالی محدوده کنترل آلودگی هوا از همت به رسالت خبرداد.

منتفی شدن انتقال مرز شمالی محدوده کنترل آلودگی هوا از همت به رسالت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی پیرحسین‌لو  با بیان اینکه ایده جابه‌جایی مرز محدوده از بزرگراه شهید همت به رسالت فعلا منتفی است گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که چنین تغییری بر ترافیک اتوبان «همت» تاثیر مثبتی دارد اما ترافیک اتوبان «رسالت» و چند معبر شریانی دیگر بین این دو بزرگراه را تشدید می‌کند و در مجموع هم مشکلی از ترافیک عبوری شرقی- غربی تهران حل نخواهد کرد.

    وی افزود: طرح محدوده کنترل آلودگی هوا که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق شد، در مجموع تأثیر مثبتی بر ترافیک محدوده‌های مرکزی و همچنین ترافیک کل تهران گذاشته است، اما در برخی بزرگراه‌های مرز محدوده در برخی بازه‌های زمانی شاهد افزایش بار ترافیک بودیم، از جمله بزرگراه شهید همت که البته تحت تأثیر پروژه پل گیشا هم بوده و نسبت به ابتدای اجرای طرح، روند کاهشی داشته است.

    پیرحسین‌لو ادامه داد: بر همین اساس پیشنهاد جابه‌جایی مرز شمالی محدوده دوم از همت به رسالت و کوچک شدن این محدوده، در کمیته کارشناسی شورای ترافیک شهر تهران مطرح شد و از سوی معاونت مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک بر اساس مدل‌سازی تحت بررسی قرار گرفت. اما نتیجه این بود که این تغییر نخواهد توانست تأثیر ویژه‌ای بر عبور و مرور خودروها در محورهای شرقی- غربی بگذارد، بلکه در چند معبر شریانی باعث افزایش ترافیک هم خواهد شد.

    مشاور معاون ترافیک شهرداری تهران در عین حال گفت: البته ایده دیگری برای اتوبان شهید همت وجود دارد مبنی بر اینکه در آن یک خط تندرو اتوبوس (بی‌آرتی) یا خط ویژه‌ای برای خودروهای انبوه‌بر ایجاد شود که در آن صورت، موضوع جابه‌جایی مرز شمالی محدوده به اتوبان رسالت هم دوباره قابل بررسی خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو