فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات

عصر خودرو -چنتودیچی طراحی کاملاً جدید و جسورانه‌ای دارد که درعین‌حال کاملاً گذشته را تداعی می‌کند.

بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰
  • بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات
  • بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات
  • بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات
  • بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات
  • بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات
  • بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات
  • بررسی فنی بوگاتی چنتودیچی + مشخصات

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هرچند تصاویر بوگاتی چنتودیچی پیش از رونمایی رسمی افشا شد، اما حالا این شرکت رسماً جدیدترین ساختهٔ خود را در پبل بیچ رونمایی و اطلاعات رسمی آن‌را منتشر کرده است. ازآنجایی‌که چنتودیچی از مدل EB110 الهام گرفته است که در سال 1991 در تولد 110 سالگی اتوره بوگاتی معرفی شد، طراحی منحصربه‌فردی دارد که سوپراسپرت کلاسیک بوگاتی را به یاد می‌آورد. چنتودیچی طراحی کاملاً جدید و جسورانه‌ای دارد که درعین‌حال کاملاً گذشته را تداعی می‌کند.
البته به گفتهٔ مدیر طراحی بوگاتی آقای «Achim Anscheidt» این کار چالش‌برانگیز بوده است. وی توضیح داده است:انتقال نمای کلاسیک به هزارهٔ جدید بدون کپی کردن از لحاظ فنی پیچیده بود. ما مجبور شدیم برای ترکیب نیاز‌های هوایی پیچیدهٔ شیرون با ظاهر کاملاً جدید، روش جدیدی را ایجاد کنیم.با وجود این چالش‌ها، چنتودیچی خارق‌العاده به نظر می‌رسد، زیرا با موفقیت توانسته ویژگی‌های طراحی شیرون و EB110 را با چند مورد جدید از خود ترکیب کند. در جلو، باله‌های افقی و جلوپنجرهٔ نعل اسبی کوچکی کار شده تا نمایی مشابه EB110 ایجاد گردد. چنتودیچی همچنین به اسپلیتر جدید و کاپوتی با آئرودینامیک بهینه‌شده مجهز شده درحالی‌که چراغ‌های جلوی LED بسیار باریک هم یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند.
استایل متمایز چنتودیچی در پروفیل جانبی آن‌هم ادامه پیدا کرده و در این قسمت با شیب بیشتر ستون‌های A و سقف صاف‌تر، نمای گوِه‌ای شکل EB110 ایجاد شده است. ازآنجایی‌که ورودی‌های هوای جانبی شیرون حذف شده‌اند، پنج ورودی هوای دایره‌ای در پشت پنجرهٔ عقب جایگزین آن‌ها شده‌اند تا هم هوای موردنیاز پیشرانه تأمین گردد و هم شباهت با EB110 را تکمیل کند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه پروفیل جانبی چنتودیچی نیز می‌توان به ورودی هوای پایینی مشابه EB110 و خط شانهٔ برجسته با شیبی به سمت بالا اشاره کرد.

هرچند بخش عمده‌ای از استایل بیرونی چنتودیچی از EB110 الهام گرفته است، اما قسمت عقبی آن طراحی منحصربه‌فردی دارد. در این قسمت یک دیفیوزر بزرگ با چهار سر اگزوز عمودی و چراغ‌های شناور به همراه یک بال بسیار بزرگ جلب‌توجه می‌کنند که موجب بهبود داون‌فورس می‌شود. هرچند همان‌طور که گفته شد طراحی قسمت عقب خودرو منحصر به چنتودیچی است و در این نما شباهت چندانی با EB110 به چشم نمی‌خورد، اما طرح چراغ‌ها تا حدودی سوپراسپرت دهه 90 بوگاتی را به یاد می‌آورند.
با توجه به اینکه چنتودیچی بر اساس شیرون ساخته شده است، در سینهٔ آن همان نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو قرار دارد، ولی نیروی این موتور در اینجا به 1600 اسب بخار افزایش پیدا کرده که 100 اسب بخار بیشتر از شیرون است. به لطف این قدرت بیشتر، چنتودیچی ظرف تنها 2.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت هم به 6.1 ثانیه زمان نیاز دارد. در همین حال، تنها 13.1 ثانیه زمان کافی است تا این هیولا از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد، ولی بااین‌حال حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

ارتقاء عملکرد چنتودیچی نسبت به شیرون، اما در اینجا به پایان نمی‌رسد، زیرا هایپرکار جدید 20 کیلوگرم هم وزن کمتری دارد. این کاهش وزن با مجموعه‌ای از تغییرات مثل برف‌پاک‌کن‌های سبک‌وزن و تثبیت‌کننده‌های فیبر کربنی حاصل شده است. مدیرعامل بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» دراین‌باره گفته است:افزایش قدرت و کاهش وزن موجب بهبود عملکرد و حتی شتاب بهتر در سرعت‌های بالا می‌شود.
از چنتودیچی تنها 10 دستگاه ساخته می‌شود و در هرسال فقط دو دستگاه به خریداران تحویل داده می‌شود. علیرغم قیمت 8 میلیون یورویی این ماشین، تمامی 10 دستگاه آن از قبل پیش‌فروش شده‌اند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو