فونیکسریمکسبهتام

نماینده مجلس:

خودروسازان ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارند

عصر خودرو- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازها ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به بانک ها و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به قطعه سازان بدهکارند و تنها راه نجاتشان واگذاری آنها به بخش خصوصی است.

خودروسازان ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، امیر خجسته روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 400 هزار خودرو قبل از گرانی دلار در انبار بود که 300 هزار خودرو تاکنون واگذار شده و 100 هزار خودرو باقی مانده است.

    وی اظهار داشت: برخی افراد با کارشکنی مانع از انتقال آب از سد آزاد و قوچم به همدان هستند اما همگان باید بدانند که آبرسانی به استان ها موضوع حاکمیتی است.

    خجسته اجرای طرح آبرسانی از سد قوچم و تالوار به شهر همدان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امسال 50 میلیارد ریال فقط برای آن در نظر گرفته شده که این شرایط نیاز به بازنگری دارد.

    وی تاکید کرد: طرح آبرسانی از سد تالوار به شهر همدان مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به این استان است که در سال 96 مصوب شد و این آبرسانی باید از سد قوچم انجام شود.

    خجسته با بیان اینکه در سال 97 حدود 135 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافت، گفت: اما در بودجه سال جاری حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آب سد تالوار آلوده است و تیم کارشناسی برای انجام آزمایشات آن اعزام شده اند.

    وی با بیان اینکه بحث بودجه از موضوعات جدی است و مدیران باید پیش بینی ها و پیگیری های لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: بودجه انتقال آب از سد قوچم امسال مناسب نبود و باید مدیر منطقه حساسیت بیشتری داشته باشد.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث آب که یک ابر چالش است، مدعی شد: آبرسانی به همدان مصوبه دولت است و استانداران نمی توانند با آن مخالفت کنند.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی با کارشکنی به دنبال جلوگیری از انتقال آب از سدهای تالوار و قوچم به همدان هستند.

    خجسته با اشاره به اینکه انتقال آب به همدان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: آب آبادانی را به دنبال دارد و باید سهم 63 میلیون متر مکعبی همدان از این سدها تامین شود.

    وی تاکید کرد: انتقال آب از سد قوچم در سال 96 به تصویب هیات دولت رسیده است و کسی نمی تواند این طرح ملی را لغو کند.

    خجسته ادامه داد: سال گذشته 180 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافت که همدان از آن سهمی ناچیزی داشت.

    دست پنهان در عصر طلایی هگمتانه است

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تبیین ابعاد طرح گردشگری "عصر طلایی هگمتانه" بیان کرد: یک دست پنهان پشت موضوع این طرح عظیم است و در صورت جمع آوری مستندات، گزارش آن به مردم ارائه می شود.

    خجسته با اشاره به اینکه در خصوص ثبت جهانی هگمتانه موانع باید از داخل استان برداشته شود، اظهار داشت: موضوع ثبت جهانی این منطقه همچنان بلاتکلیف مانده و این در حالی است که ما فرصت را برای ثبت جهانی دیگر مکان ها از دست می دهیم.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان مدیریت جناحی نمی خواهیم، عنوان کرد: توسعه گردشگری اولویت اصلی استان است.

    خجسته با اشاره به اینکه بسیاری علاقمند به سرمایه گذاری در همدان هستند، گفت: برخی به دنبال سهم خواهی و زیاده خواهی از سرمایه گذاران هستند که دست آن ها را کوتاه می کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه برای توسعه استان سرمایه گذاری اثرگذار با اشتغال زایی پایدار نیاز داریم، بیان کرد: برای طرح جامع و تفصیلی همدان مشاور گرفته شده است و این طرح در حال اجرا بوده در آن مصلحت شهر در نظر گرفته شده است.

    سیلوی همدان به بخش دولتی بازمی گردد

    خجسته با اشاره به کوچک سازی دولت اظهار داشت:  دستور توقف روند واگذاری سیلوی همدان از سوی وزیر اقتصاد و دارایی صادر شده است و مسئولان استان به طور جدی دنبال بازگشت سیلو و اداره غله به سیستم دولتی هستند.

    وی با بیان اینکه پیگیری های بسیاری از سوی مسئولان استان برای جلوگیری از واگذاری سیلو صورت گرفت که به نتیجه رسید ادامه داد:  وقتی این دستور از طرف وزیر صادر شده واحدهای زیر مجموعه باید تمکین کرده و روند واگذاری را متوقف کنند.

    خجسته همچنین با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادی ادامه داد: کار نماینده حرف زدن است و نماینده زبان مردم ایران است و اگر سکوت کند اشکال پیدا کرده است چرا که مردم نماینده بی خاصیت نمی خواهند.

    وی با بیان اینکه مسایل سیاسی و جناحی را کنار گذاشته و مباحث اقتصادی را پیگیری می کنم و در این راه ترسی ندارم ادامه داد: برخی می گویند نزدیک انتخابات سکوت کن اما من نزدیک انتخابات دهانم را نمی بندم.

    خجسته با تاکید بر اینکه نماینده باید جیب را ببندد و دهان را باز کند افزود: بحث اژدهای هفت سر مفاسد اقتصادی را اعلام می کنیم.

    وی همچنین با اشاره به انتقاداتی که در خصوص نرخ اشتغال در استان است اظهار داشت: هفته آینده در کمسیون اصل 90 مرکز آمار ایران، وزیر اقتصاد و دارایی و استاندار همدان در خصوص نرخ بیکاری فصل بهار شفاف سازی می کنند.

    نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به اینکه باید کسانی که وارد مجلس می شوند زبان گویای مردم باشند تاکید کرد: در مجلس بعدی باید 290 نماینده ای که حامی ملت باشند وارد مجلس شوند.

    وی با اشاره به نرخ دلار و افزایش فقر در جامعه افزود: نمایندگان باید بر مسایل مردم بایستند و مشکلات آنها را حل کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط