فونیکسریمکسبهتام

۳۸ درصد نامگذاری معابر مختص شهدای گرانقدر است

عصر خودرو- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۸ درصد نامگذاری‌های معابر شهری مختص به شهدای گرانقدر و شهدای مدافع حرم است.

۳۸ درصد نامگذاری معابر مختص شهدای گرانقدر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در صد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دو سال گذشته تحقق توسعه پایدار در برنامه سوم شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: تصویب بودجه فرهنگی و اجتماعی منطبق با اهداف برنامه اقدام دوم این کمیسیون بود که با بررسی دقیق بودجه واحد‌های تابعه شهرداری تهران همراه بود.

    حق‌شناس گفت: بحث پیگیری و احیا و شروع پهنه‌های فرهنگی در تهران که براساس مصوبات مغفول مانده گذشته باید انجام می‌گرفت یکی دیگر از اقدامات این کمیسیون بود که در پهنه رودکی به مرحله اجرا رسید.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آغاز مطالعات مربوط به قطب‌های گردشگری در چهار گوشه شهر تهران یکی دیگر از اقدامات این کمیسیون بود که راسته‌های کتاب و صنایع دستی را شامل می‌شود.

    وی افزود: تغییر رویکرد در نامگذاری معابر شهر تهران به نام مشاهیر و علی‌الخصوص مشاهیر زنده یکی از برنامه‌های انجام شده در کمیسیون فرهنگی بود که تعداد زیادی از معابر به نام شهیدان و شاعران و هنرمندان نامگذاری شد.

    حق شناس با اشاره به اینکه 62 درصد نامگذاری‌ها مربوط به مشاهیر و هنرمندان بوده است، گفت: 38 درصد اسامی و نامگذاری‌ها هم مربوط به شهدای گرانقدر و شهدای مدافع حرم بوده است که این اتفاق بی‌سابقه بوده است.

    رئیس کمیسیون فرهنگی به ساخت و بازسازی خانه مشاهیر نظیر خانه نیما و سیمین و خانه استاد انتظامی اشاره کرد و گفت: بازسازی این خانه‌ها اقدام بزرگی محسوب می‌شود که به افزایش هویت شهر منجر می‌شود.

    وی به بحث توجه به بودجه برای افزایش آگاهی مردمی در بودجه شهرداری تهران هم اشاره کرد و گفت: این هم اقدام بزرگی محسوب می‌شود زیرا منجر به افزایش توانمندی‌های مردم می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو