فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل کرج:

کاهش قیمت خودروهای خارجی

هجوم مردم برای خرید، عامل گرانی هاست

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در کرج با بیان اینکه قیمت خودروهای خارجی رو به کاهش است، گفت: هجوم مردم برای خرید موجب تشدید گرانی اجناس از جمله خودرو می شود.

کاهش قیمت خودروهای خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، حمید کریمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در کرج و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان البرز گفت: یکی از مشکلات موجود در جامعه هجوم برخی از افراد برای خرید در مواقع گرانی است که این امر به افزایش بی رویه قیمت ها دامن می زند و خودرو نیز از این قائده مستثنی نیست و در واقع رفتار مردم موجب تشدید قیمت ها و گرانی می شود.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در کرج بیان کرد: در تمام کشورها قیمت اتومبیل، طلا و املاک تأثیرات مستقیم خود را از قیمت های جهانی می گیرند و افزایش یا کاهش قیمت ارز در افزایش یا کاهش قیمت ها نقش دارد.

    کریمی توضیح داد: افزایش یا کاهش قیمت دلار بر قیمت خودرو نیز تأثیر مستقیم دارد اما در حال حاضر قیمت انواع اتومبیل های خارجی رو به کاهش است و این موضوع تا حدودی بازار داخلی خودرو را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

    وی با بیان اینکه شاهد کاهش حدود یک میلیارد تومانی ماشین های گران قیمت هستیم، افزود: به عنوان مثال BMW 730 صفر کیلومتر 2018 که حدود چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بوده حدود یک میلیارد تومان کاهش قیمت داشته اما این کاهش قیمت در خودروهای داخلی به حدود چهار میلیون تومان رسیده است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در کرج با اشاره به ورود ماشین های چینی به بازار عنوان کرد: خودروهای چینی که مورد قبول کارشناسان نیستند کیفیت بهتری نسبت به تولیدات داخلی دارند که در این راستا افزایش کیفیت تولیدات داخلی باید در دستور کار قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه به دنبال افزایش بی رویه قیمت خودرو توان خرید مردم نیز کاهش یافته است توضیح داد: در حال حاضر شرایط اقتصادی بازار خودرو رو به بهبود است و باید همین روند ادامه دار باشد تا با ثبات قیمت ها قدرت خرید مردم نیز افزایش یاید.

    کریمی خاطرنشان کرد: برای تثبیت قیمت ها در داخل کشور باید کارخانه های تولید کننده در راستای یکسان کردن عرضه و تقاضا تلاش کنند که با هماهنگی در تولید داخل و افزایش کیفیت خودروها می توان به این مقوله دست پیدا کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو