فونیکسریمکسبهتام

برقی کردن تاکسی‌های تهران به کجا رسید؟

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران آخرین وضعیت برقی کردن تاکسی‌های شهر تهران را تشریح کرد.

برقی کردن تاکسی‌های تهران به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، علیرضا قنادان درباره آخرین وضعیت برقی کردن تاکسی‌های پایتخت، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و اولویت‌های سازمان تاکسیرانی، برقی کردن ناوگان بوده است ولی در این زمینه چند مسئله وجود دارد.

    وی ادامه داد: نخستین مسئله این است که باید خودروهایی وجود داشته باشد که روی آنها کار پایلوت انجام شده و امتحان خود را پس داده باشند؛ یعنی خودروها این آمادگی را داشته باشند که به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند زیرا خودروهای شخصی پیمایش کمتری دارند ولی سطح استاندارد تاکسی‌ها باید چند برابر یک خودروی معمولی باشد.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: مسئله دوم تأسیس ایستگاه‌های شارژ و مسئله سوم روش بهره برداری از این نوع خودروهاست؛ از گذشته وقتی یک خودروی جدید و مدرن به ناوگان افزوده می‌شد همه ریسک آن متوجه راننده تاکسی بود؛ خودروهای هیبریدی هم که بعد از واردات به رانندگان واگذار شد اکنون بعد از گذشت حدود پنج سال درحالیکه قیمت آنها چندین برابر شده هزینه نگهداری از آنها نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

    وی با بیان اینکه بهترین حالت این است که سرمایه گذار یا سرمایه گذارانی پیدا شوند که ریسک سرمایه گذاری را بپذیرند و آن را به طور مستقیم به راننده منتقل کنند، گفت: در مدتی که به این موضوع پرداختیم تحقق عواملی که به آن اشاره کردم میسر نشد. زمانی که واردات امکان پذیر بود و خودرو وجود داشت سرمایه گذار نبود و زمانی که سرمایه گذار وجود داشت واردات خودرو قطع شد.

    قنادان با بیان اینکه خودروی تولید داخل نیز هنوز اماده نیست، خاطرنشان کرد: اوایل اردیبهشت نشستی با حضور مسئولان پژوهشکده وزارت نیرو، شرکتهای سایپا و مپنا و شهرداری تهران برگزار و مقرر شد برای تأمین زیرساختها اقداماتی انجام شود و اگر استفاده از ناوگان جدیدی مطرح شد در کنار ان طرح پایلوت برای تاکسیرانی نیز اجرا و حمایت شود.

    وی با بیان اینکه مرحله بعدی توافقات صورت گرفته تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌هاست، اظهار کرد: در حال پیگیری واردات خودرو با کاربری عمومی هستیم که این امر نیازمند مصوبه دولت است و منتظریم برای تحقق آن اقدام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو