فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت:

با تولیدکننده متخلف به شدت برخورد می‌کنیم

عصر خودرو- وزیر صنعت با بیان اینکه معتقدیم باید از تولید حمایت کنیم ولی با هرگونه تخلف به شدت برخورد می‌کنیم از برخورد شدید سازمان حمایت با خودروسازی که بدون مجوز اقدام به بالا بردن قیمت محصولاتش کرده بود خبر داد.

با تولیدکننده متخلف به شدت برخورد می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، رضا رحمانی در همایش معاونین بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در استان‌های کشور با اشاره به جنگ اقتصادی کشور در شرایط تحریم اظهار کرد: بیش از 15 ماه است که کشور درگیر جنگ اقتصادی و عملیات روانی دشمن قرار گرفته و وزارت صنعت در سنگر نخست این جبهه قرار دارد و در این وزارتخانه نیز دو حوزه بازرگانی و صنایع بیش از دیگران درگیر این جنگ اقتصادی هستند.

    وی ادامه داد: من روزی که می‌خواستم به این وزارتخانه بیایم در آبان ماه و پیش از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا در 13 آبان ماه بود و من از همان زمان اینطور تصور کردم که با ورودم به وزارتخانه وارد جبهه نبرد با دشمن می‌شوم و با چنین نیتی کارم را شروع کردم.

    رحمانی با بیان اینکه دشمن در این جنگ نتوانست به اهداف خود برسد افزود: آن زمان انتظار دشمن این بود که تا پایان سال 97 موضوع تولید در کشور تعطیل شود اما خوشبختانه نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه کشور علیرغم همه تحریم‌ها، مشکلات تامین ارز، مشکلات نقل و انتقال پول و همچنین موانع در نقل و انتقال کالا امروز در شرایطی به مراتب بهتر از شرایط گذشته قرار دارد.

    وزیر صمت، توسعه تولید در کشور و راه‌اندازی نهضت ساخت داخل را از جمله اهداف این وزارتخانه در سال جدید برشمرد و گفت: سال گذشته هدف ما حفظ ظرفیت تولیدی کشور بود و امسال با توجه به منویات مقام معظم رهبری به دنبال توسعه تولید و فعال کردن همه ظرفیت‌های تولیدی کشور هستیم و خوشبختانه شاهد بودیم که امسال برای نخستین بار انواع کالاها در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، ارتباطات و ... در داخل و به دست تولیدکنندگان داخلی ساخته شد و این در حالی بود که تا پیش از این چنین کالاهایی از خارج از کشور تامین می‌شدند و امروز شاهدیم که به جای برگزاری نمایشگاه‌های نیازمندی‌هایمان، نمایشگاه‌هایی از تولیدات صنعتی کشور برگزار می‌کنیم.

    وی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر تنظیم بازار گفت: ما معتقدیم گرچه عموم اصناف سلامت و دلسوز هستند ولی سازمان حمایت و ناظران این سازمان باید به گونه‌ای رفتار کنند که مردم اطمینان حاصل کنند که این سازمان از آنها حمایت می‌کند و از این همین رو باید مردم نظارت بر بازار را کاملا احساس کنند.

    رحمانی با تاکید بر نقش سازمان حمایت و وزارت صنعت در حراست حق‌الناس و حقوق مردم گفت: ما بر این اساس باید در هر نقطه‌ای از کشور که کالا یا خدمتی عرضه می‌شود نظارت داشته باشیم و از حق مردم دفاع کنیم و در این راستا باید از ظرفیت اتحادیه‌ها، اصناف و خصوصا بسیج اصناف استفاده کنیم.

    وزیر صمت با بیان اینکه سامانه‌های فعلی باید هر چه سریع‌تر تکمیل شوند گفت: ما باید تمام چرخه تامین و توزیع کالا در کشور را رصد کنیم و با نحوه برخوردمان با تخلفات به مردم این اطمینان را بدهیم که از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد. بر همین اساس به آقای تابش تاکید کرده‌ام که جریمه‌ها و برخورد با تخلفات در این حوزه را حتما رسانه‌ای کنید.

    وی با اشاره به برهه زمانی خاصی که تولید خودرو با مشکل مواجه شده بود و خودروسازان به دنبال آزاد کردن قیمت خودرو بودند گفت: آن زمان خودروسازان هزار دلیل می‌آوردند که ما قیمت‌‌ها را آزاد اعلام کنیم ولی من زیر بار نرفتم و با ورود سازمان حمایت به قراردادهای پیش‌فروش خودرو و بررسی این قراردادها سعی کردیم علیرغم همه جوسازی‌های مستقیم و غیرمستقیمی که در برخی از رسانه‌ها ادامه داشت حق مردم را رعایت کنیم و ازحق آنها کوتاه نیاییم.

    رحمانی گفت: البته با توجه به اقدامات صورت گرفته تولید خودرو نیز به شدت بهبود یافت و بر اساس آمار مرکز پژوهش‌ها تولید خودرو در کشور در آخر اسفندماه گذشته نسبت به آبان ماه 150 درصد رشد داشت.

    وزیر صمت با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سازمان حمایت مبنی بر الزام نصب قیمت خودرو و شماره حساب واریزی در نمایندگی‌های خودروسازان به طوریکه بر منظر عموم قرار داشته باشد گفت: سال گذشته یا دو سال گذشته بود که ما با تخلفی در یکی از نمایندگی‌های خودرو مواجه شدیم که در جریان این تخلف فردی پولی را برداشته بود و به خارج از کشور رفته بود آن زمان وقتی این موضوع را بررسی کردیم مشخص شد دستگاه پوزی که روی میز این نمایندگی قرار داشت به حساب همسر وی متصل بود. لذا سریعا اعلام کردیم که نمایندگی‌ها ملزم هستند شماره حساب و نام صاحب حساب را در معرض دید عموم قرار دهند.

    وی با انتقاد از یکی از خودروسازان و افزایش قیمت محصولات آن بدون هرگونه هماهنگی با این وزارتخانه و سازمان حمایت گفت: در شرایطی که کشور در مرحله تثبیت قیمت‌ها قرار داشت و حتی بعدا شاهد نزولی شدن قیمت‌ها بودیم یکی از خودروسازان بدون هیچ مجوزی قیمت‌هایش را بالا برد و ما چون معتقدیم این اقدام باعث بدبینی مردم می‌شود بلافاصله سازمان حمایت و وزارت صنعت به این ماجرا ورود کرد و با آن خودروساز به شدت برخورد شد.

    رحمانی خاطر نشان کرد: ما در چنین مواردی با هیچ کس شوخی نداریم و علیرغم آنکه معتقدیم باید به شدت از تولیدکنندگان حمایت کرد ولی در مقابل با هرگونه تخلف آنها نیز به شدت برخورد می‌کنیم و معتقدیم نباید به متخلفان رحم کرد.

    وی در پایان با تاکید بر لزوم تعامل سازمان حمایت با تشکل‌ها در هرگونه تصمیم‌گیری گفت: سازمان حمایت باید این نکته را مد نظر داشته باشد که برای تعیین قیمت مرغ یا هر کالای دیگری حتما از همفکری تشکل‌ها استفاده شود چرا که ما بدون همکاری، مشارکت و همیاری آنها نمی‌توانیم موفق شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو