فونیکسریمکسبهتام

خبر خوش برای ۵ هزار دانشجو

معافیت دانشجویان از پرداخت حق عضویت در «بیدود»

عصر خودرو- جانشین رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از عضویت رایگان ۵ هزار دانشجو در پایتخت با حمایت شهرداری در «بیدود» خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این موضوع تا ابتدای مهر محقق شود.

خبر خوش برای ۵ هزار دانشجو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، یوسف حجت جانشین رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در ارتباط با برنامه‌های شهرداری در زمینه دوچرخه‌سواری اظهار داشت: مدیریت دوچرخه‌های «بیدود» کاملا در دست بخش خصوصی است و هر دوچرخه حدود 2 میلیون تومان ارزش دارد و روزانه 20 هزار تومان هزینه پشتیبانی آن می‌شود.

    وی گفت:‌ امیدواریم دوچرخه‌های «بیدود» به سودآوری برسند و این بخش دچار ورشکستگی نشود البته 8 ماه پیش که فعالیت این دوچرخه‌های اشتراکی در پایتخت آغاز شد فقط روزانه 200 نفر از آن استفاده می‌کردند و اکنون خوشبختانه این رقم به 2 هزار مورد رسیده یعنی 10 برابر شده و این رشد در 8 ماه عدد کمی نیست و امیدواریم ادامه یابد.

    حجت با اشاره به اینکه در کشوری همچون چین از یک دوچرخه اشتراکی روزانه 10 بار استفاده می‌شود، گفت: امیدواریم در کشور ما نیز این موضوع محقق شود.

    وی بیان داشت: ما به دنبال گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در پایتخت به ویژه در میان قشر جوان و دانشجویان هستیم؛ بر همین اساس به‌زودی قراردادی با شرکت «بیدود» و دانشگاه‌ها خواهیم داشت تا دانشجویان بیشتر از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.

    وی در مورد جزئیات این قرارداد و خبر خوش برای دانشجویان گفت: تلاش داریم که برای 5 هزار دانشجو در 5 دانشگاه محدوده مرکزی شهر تا ابتدای مهر عضویت رایگان در «بیدود» را فراهم کنیم.

    وی با اشاره به اینکه  این برنامه برای 5 دانشگاه است و از هر دانشگاه هزار دانشجو در نظر گرفته شده است، گفت: بر همین اساس دیگر لازم نیست که دانشجویان 159 هزار تومان جهت عضو شدن در بیدود را پرداخت کنند.

    وی با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواری در همه سنین امکانپذیر نیست و دوچرخه‌های بیدود نیاز به همراه داشتن موبایل جهت استفاده از اپلیکیشن مربوطه دارند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس در نظر گرفتن این تسهیلات برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نخواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو