فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان چینی استرالیا را فتح می‌کنند!؟

عصر خودرو- آمارها حاکیست که خودروسازان چینی در استرالیا فروش رو به رشد و موفقیت‌آمیزی را برای خود به ثبت رسانده‌اند.

خودروسازان چینی استرالیا را فتح می‌کنند!؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، از آنجایی که بازار استرالیا یکی از بازارهای مهم در جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در چین همچون Great Wall ،MG ،Haval و LDV همگی تمرکز خود را بر روی توسعه و گسترش سهم خود در بازار این کشور گذاشته‌اند تا بتوانند سهم خود را از بازار فروش خودروی استرالیا افزایش دهند و بدین ترتیب به رشد سودآوری و درآمدزایی خود کمک کرده و گوی رقابت را از سایر رقبای قدرتمند خود بربایند. 

    آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت Queensland Times نشان می‌دهد بر خلاف آنکه فروش کلی خودرو در بازارهای جهانی با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است، خودروسازان چینی توانسته‌اند در بازار استرالیا اندکی بیشتر از سایر کشورهای جهان به موفقیت در فروش و عرضه محصولات خود دست یابند.

    به عنوان مثال، شرکت خودروسازی گریت‌وال با عرضه خودروهای مدل‌های مختلف در بازار استرالیا، توانست 120 دستگاه در ماه بفروشد و یک رشد 118.2 درصدی را برای خود به ثبت برساند. فروش کلی این مدل در این کشور از ابتدای سال تاکنون 788 دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 101.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

    هاوال نیز که تنها خودروهای شاسی‌بلند تولید می‌کند، با فروش 76 دستگاه در ژوئیه، 162 درصد رشد کرد و 360 درصد رشد نیز از عرضه مدل H2 و H6 نیز  برای خود به ثبت رساند که در مجموع وضعیت مناسب و قابل قبولی را برای خود به ارمغان آورده است.

    شرکت ام‌جی نیز که در واقع یک شرکت چینی – انگلیسی است، در ژوئیه 2019 توانست رشد فروش خود را به 149.8 درصد برساند این در حالیست که میزان فروش آن در شش ماهه نخست سال جاری میلادی 253 درصد رشد داشته است. از مهم‌ترین و موفق‌ترین محصولات توسعه داده شده توسط ام‌جی می‌توان به کراس‌اور ZS و هاچ‌بک ام جی3 اشاره کرد.

    در جای دیگر این گزارش آمده است که صادرات خودروهای چینی به بازار استرالیا در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 81 درصد بیشتر اعلام و گزارش شده است. به عبارتی دیگر، فروش خودروهای ساخته شده توسط شرکتهای چینی در استرالیا تنها در ماه گذشته به یک هزار و 552 دستگاه نیز رسیده و رشد 72.4 درصدی را برای خود ثبت کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو