فونیکسریمکسبهتام

نقشه مترو تهران در سال ۹۸ چگونه است؟

عصر خودرو- هنوز تعدادی از ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ مترو به بهره‌برداری نرسیده و همین موضوع شهروندان را برای انتخاب مسیر با مشکل مواجه کرده است.

نقشه مترو تهران در سال ۹۸ چگونه است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها تعداد زیادی از شهروندان برای تردد در سطح شهر از سامانه حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، که مترو تهران در این میان نقش بسیار چشمگیری را ایفا می‌کند. چراکه سرعت و سیستم تهویه مناسب آن باعث رضایت شهروندان شده.

    با توجه به نقشه‌های نصب شده در مترو، برخی از ایستگاه‌های آن در خط 6 و 7 هنوز به بهره برداری نرسیده و تعدادی از شهروندان هنگام تردد دچار مشکل شده‌اند، البته در تعدادی از ایستگاه‌ها بنر‌هایی جهت راهنمایی بهتر مسافران نصب شده است و در این گزارش قصد داریم به طور اختصار خطوط بهره‌برداری شده را شرح دهیم.

    خط 1 متروی تهران به طول 68 کیلومتر با 33 ایستگاه، ایستگاه تجریش در انتهای شمالی خیابان شریعتی، را به فرودگاه امام خمینی (ره) متصل می‌کند و انشعاب دیگر این خط تا حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، بهشت زهرا و کهریزک ادامه دارد که سال‌های زیادی از احداث این خط می‌گذرد.

    همچنین خط دو متروی تهران نیز از ایستگاه فرهنگسرا واقع در تهرانپارس تا ایستگاه تهران (صادقیه) به نشانی خیابان محمدعلی جناح، با 26 کیلومتر طول و 22 ایستگاه؛ شرق را به غرب تهران متصل می‌کند، که این خط هم مانند خط 1 با سرفاصله مناسبی مسافران را جابجا می‌کند و تمام ایستگاه‌های آن به بهره برداری رسیده است.

    خط تقریبا تازه تاسیس 3 نیز از ایستگاه قائم واقع در اتوبان ارتش در شمال شرقی تهران تا ایستگاه آزادگان واقع در بزرگراه آیت اله سعیدی در جنوب غربی تهران با 34 کیلومتر طول و 25 ایستگاه امتداد دارد.

    همچنین، خط چهار متروی تهران نیز، ایستگاه شهید کلاهدوز واقع در انتهای خیابان پیروزی را به ایستگاه ارم سبز واقع در ابتدای اتوبان تهران – کرج به طول 22 کیلومتر با 19 ایستگاه متصل کرده که یک خط انشعابی به طول 2 کیلومتر و 3 ایستگاه از این خط، ایستگاه بیمه واقع در ابتدای جاده مخصوص کرج را به پایانه‌های یک، دو، چهار و شش فرودگاه مهرآباد متصل می‌کند.

    اما خط پنج مترو تهران به عنوان تنها خط برون شهری این شبکه، از ایستگاه صادقیه واقع در خیابان محمدعلی جناح تا ایستگاه گلشهر در 45 متری گلشهرِکرج با 42 کیلومتر طول و 11 ایستگاه امتداد دارد که استان تهران را به استان البرز متصل می‌کند و از خطوط قدیمی این سامانه محسوب می‌شود.

    تا اینجا وضعیت مطلوبی را در سامانه مترو شاهد بودیم و همشهریان به راحتی می‌توانند از روی نقشه به سفر‌های خود بپردازند. اما در خط 6 مترو تهران قرار است ایستگاه حضرت عبدالعظیم در شهر ری را به ایستگاه شهدای کن در سولقان برساند و طول این خط 37 کیلومتر با30 ایستگاه خواهد بود که این خط در مسیر خود با خطوط 4،3،2،1 و 7 ایستگاه تقاطعی دارد.

    گفتنی است که از 30 ایستگاه این خط تنها سه ایستگاه بعث- دولت آباد- میدان شهدا به بهره برداری رسیده است و مابقی آن‌ها قرار است در ماه‌های آینده افتتاح شود.

    همچنین در خط 7 مترو تهران نیز این موضوع وجود دارد، که البته این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است و از ایستگاه ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران تا ایستگاه میدان کتاب در سعادت آباد به طول 27 کیلومتر با 22 ایستگاه امتداد دارد که در حال حاضر تنها 7 ایستگاه مهدیه-هلال احمر-بریانک-کمیل-رودکی-شهید نواب صفوی-دانشگاه تربیت مدرس-میدان صنعت آن فعال است.

     

    به گفته علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) افتتاح بخش شرقی خط 7 متروی تهران حدفاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج به طول 8.5 کیلومتر با 2 ایستگاه بسیج و میدان محمدیه به زودی افتتاح می‌شود.

    البته ایستگاه میدان محمدیه یک ایستگاه تقاطی است و سال‌ها قبل ایستگاه خط 1 آن افتتاح شده و به زودی ایستگاه خط 7 آن نیز بهره برداری می‌شود.

    باتوجه به مطالب گفته شده، شهروندان برای استفاده از مترو می‌توانند به جز خط 6 و 7، از روی نقشه به سفر‌های خود بپردازند و برای استفاده از این 2 خط توجه لازم را داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو