فونیکسریمکسبهتام

صرف هزار میلیارد تومان برای ایمنی سازی خط ۷

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از صرف هزار میلیارد تومان برای ایمن‌سازی خط ۷ مترو خبر داد.

صرف هزار میلیارد تومان برای ایمنی سازی خط ۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقایی صبح امروز در حاشیه انجام تست گرم نیمه شرقی خط 7 مترو گفت: خوشبختانه طی بازدیدی که از ایستگاه‌های مهدیه، محمدیه و بسیج از خط هفت مترو داشته‌ایم، دیدیم که در مسئله برق سینگالینگ ، تهویه و غیره اتفاقات خوبی افتاده است و امیدواریم هفته آینده بهره‌برداری آزمایشی این خط انجام گیرد.

    وی با بیان اینکه به‌طور جدی درگیر جبران کمبود واگن‌ها هستیم و امیدواریم با کمک دولت این مشکل حل شد، اظهارکرد: 10 قطار در شرکت واگن‌سازی در حال ساخت است و امیدواریم چهار قطار جدید برای خط  7 به‌زودی وارد مدار شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه یکی از ویژگی‌های مهم خط 7 این است که راه اندازی مجدد این خط با کمک متخصصان و کارشناسان ایرانی انجام شده است، گفت: پس از تحریم‌ها شرکت خارجی حاضر به اعزام کارشناس و نصب و راه‌اندازی سنگالینگ نبود که خوشبختانه این مهم توسط کارشناسان داخلی تکمیل شد و سیستم تهویه نیز صد درصد توسط شرکت‌های داخلی انجام شده است.

    وی با بیان اینکه با کمک کارشناسان داخلی توانستیم از روش‌های نوین در سیستم تهویه خط 7 استفاده کنیم،اظهارکرد: به جرئت می‌توانیم بگویم که تهویه و هواکش خط 7 نسبت به سایر خطوط بسیار پیشرفته‌تر است به گونه‌ای که مصرف آب را تا 80 درصد کاهش می‌دهد.

    پورسیدآقایی افزود: بعد از تکمیل این خطوط نسبت به رفع نواقص خطوط قبلی اقدام خواهیم کرد. در تلاش هستیم که از مهر ماه، هر ماه یک ایستگاه را افتتاح کنیم و در مهر ماه نیز ایستگاه مولوی افتتاح خواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد تجهیزات این ایستگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که تمامی ایستگاه‌های خط 7 با تجهیزات و پله برقی افتتاح شود تا تردد افراد کم‌توان خدشه دار نشود اما در مورد نصب آسانسورها همچنان نیازمند زمان هستیم.

    پورسید آقایی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر دلایل غیر موجه تعطیلی خط 7 گفت: ایمنی مردم خط قرمز ما است و در مترو کار سیاسی جایز نیست و ما هم کار سیاسی نمی‌کنیم و می‌بینم که تست‌های این خط با موفقیت پاس شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی سبب خدشه دار شدن اعتماد مردم می‌شود،اظهارکرد: در حال حاضر تجهیزات موجود برای سرفاصله 10 دقیقه کافی است و اگر بخواهیم سرفاصله را کاهش دهیم می‌بایست امکانات و تجهیزات به‌خصوص در بخش هواکش‌ها و تهویه افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه از زمان تعطیلی خط 7 تا به امروز بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه تجهیزات هزینه کرده‌ایم، گفت: متاسفانه حتی در ایستگاه‌ها شاهد مشکلات فنی و زیرساختی بودیم به گونه‌ای که مجبور شدیم 410 متر از خط را برچیده و دوباره بازسازی کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو