فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

۶ هزار خودرو در گمرک معطل هستند

پیگیری شدید برای آزادسازی خودروها

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص خودروهای مانده در گمرک گفتک نزدیک به ۶ هزار دستگاه خودرو در گمرک مانده‌اند. تاکنون مصوبه هیات دولت برای ترخیص این خودروها نیز تمدید نشده است.

۶ هزار خودرو در گمرک معطل هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ، مهدی دادفر،‌ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز وضعیت خودروهای مانده در گمرک را چنین بیان کرد: هنوز مصوبه هیات دولت در خصوص ترخیص خودروهای موجود در گمرک تمدید نشده است. ما به شدت در حال پیگیری این قضیه هستیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده و زمان ترخیص‌ها مشخص نیست. در نهایت باید تمامی این خودروها از گمرک خارج شوند اما فرآیند دولت غیرقابل پیش‌بینی است. شرکت‌های نمایندگی و مردم دچار مشکلاتی شده‌اند و راهی جز آزادسازی خودروهای باقی مانده در گمرک وجود ندارد. خودروهای مانده در گمرک نکات حقوقی دارند و در صورت لزوم از مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد. هیچ کس اجازه ندارد به مردم ضرر و زیان وارد کند و آزادسازی به هر حال اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکر است که تقریبا 6 هزار خودرو در گمرک مانده‌اند و 6700 دستگاه نیز تاکنون ترخیص شده‌اند.

    کاهش قیمت وارداتی‌ها در بازار

    وی در خصوص وضعیت قیمت‌ خودروهای وارداتی در بازار اظهار کرد: از زمانی که 6700 دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شد قیمت‌ها در بازار کاهش پیدا کرده است. به طور کلی تمام خودروها با کاهش قیمت مواجه شده‌اند البته باید در نظر گرفت قیمت دلار نیز کاهشی بوده و بازار آرامش خاصی داشته است. جمیع این موارد باعث شده که قیمت‌ها در بازار خودرو هیجانی نباشد و می‌توان رقم‌های اعلام شده را واقعی دانست. در صورتی که مابقی خودروها ترخیص شوند دوباره بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

    تفاوت مبلغ دریافتی از مشتریان!

    دادفر درباره دریافت مابه‌التفاوت از مشتریان گفت: مابه‌التفاوتی که مشتریان در زمان تحویل خودرو باید بپردازند بر اساس نرخ ارز در سامانه سنا است. نرخ ارز در این سامانه نیز با کاهش قیمت در بازار آزاد کاهش پیدا می‌کند. ما از روز اول بر چنین فرمولی درباره اخذ مابه‌التفاوت از مشتریان اعتراض داشتیم و این تفکر وجود داشت که قیمت‌ها روزانه بالا می‌رود. در این زمینه بهتر بود که یک عدد به صورت ثابت برای دریافت از مشتریان اعلام شود اما چنین کاری صورت نگرفت. یک سری از مشتریان با نرخ دلار 11 هزار و 700 تومان، یک سری 9 هزار تومان و یک عده دیگر نیز با نرخ دلار 12 هزار و 800 تومانی خودروهای خود را دریافت و تصویه حساب کردند.

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو