فونیکسریمکسبهتام

نماینده بندرعباس در مجلس:

اهرم‌های قدرت مانع از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو می‌شوند

عصر خودرو- نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم تمامی سنگ‌اندازی‌ها و لابی‌گری‌ها برای حفظ شرایط فعلی، باید واگذاری سهام دو کارخانه ایران خودرو و ساپیا عملی شود.

اهرم‌های قدرت مانع از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ا ایسنا ،  احمد مرادی  با تبریک روز خبرنگار افزود: زحمات و ثمرات فعالیت‌های خبرگزاری ایسنا در استان هرمزگان مشخص و بر کسی پوشیده نیست.

    وی با بیان اینکه جوانی و پرانگیزه بودن خبرنگاران ایسنا سبب فعالیت‌های ماندگاری در هرمزگان شده است، اضافه کرد: بر خود وظیفه دانستم که با حضور در این خبرگزاری روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر و عکس ایسنا تبریک عرض کنم.

    وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با هدف جلوگیری از انحصار در این موضوع ورود کرده است تا سهام این دو شرکت عظیم کشورمان واگذار شود اما یکسری اهرم‌های قدرت مانع از تحقق آن می‌شوند و با لابی‌گری و سنگ‌اندازی سعی در لغو این اقدام مجلس دارند.

    مرادی با اشاره به اینکه در این اوضاع اقتصادی این کارخانجات تولید خودرو تنها اقدام به تولید با کیفیت پایین می‌پردازند، اضافه کرد: این دو بنگاه اقتصادی تولید خودرو تنها هدفشان تولید خودرو با قیمت گزاف است و قائل به تولید با کیفیت و قیمت مناسب و واقعی نیستند که شرمندگی آن تنها برای مسئولین است.

    وی با بیان اینکه تاکنون اینقدر خودرو بی‌کیفیت تولیدشده که دیگر داد همگان بلند شده است، خاطرنشان کرد: به هر جهت باید واگذاری سهام این دو کارخانه تولید خودرو صورت بگیرد.

    نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اینکه وضعیت خودرو با سایر تولیدات کشور متفاوت است و در صورت واگذاری به‌طور حتم به سرنوشت سایر صنایع واگذار تبدیل نخواهد شد، بیان کرد: به‌طور حتم این طرح مجلس با موفقیت همراه خواهد بود البته اگر لابی گران و دست‌های پشت پرده بگذارند.

    وی در خصوص وضعیت استان هرمزگان و عملکرد مسئولین افزود: یکسری وعده‌هایی داده شد و با آغاز خوبی در دولت دوازدهم در استان هرمزگان همراه بود اما مردم پس از دو سال در انتظار نتایج و تحقق وعده‌ها و شعارها هستند.

    مرادی با بیان اینکه استاندار هرمزگان باید اعلام کند که چه عواملی سبب عدم تحقق وعده‌ها شده است، تصریح کرد: با حضور استاندار و سایر مسئولین در محوطه دو بیمارستان شهید محمدی و کودکان بندرعباس کلنگ ساخت دو بیمارستان دیگر به زمین زده شد و قرار بر آن شد با کمک شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و دولت و خیرین ساخته شود.

    این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه در این پروژه‌ها خیرین به‌ تمامی وعده‌هایشان عمل کردند اما از تحقق کمک‌های دولتی خبری نیست، اظهار کرد: در بحث آموزش‌وپرورش باید از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق وعده‌ها بهره برد و در ساخت 40 مدرسه تعهدی بنگاه‌های اقتصادی تعجیل کرد زیرا نیاز استان به مدارس بیشتری است و مشکل استان در مدارس تخریبی نیاز به یک فکر جدی دارد.

    وی با بیان اینکه نگرانی مردم در بحث اشتغال و بالا بودن نرخ بیکاری با وجود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در هرمزگان باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: همچنان معتقدم نرخ بیکاری هرمزگان بیش از 26 درصد است و آمارهای مرکز آمار در خصوص میزان بیکاری هرمزگان واقعی نیست.

    مرادی با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان حاضر نیستند از نیروهای تحصیل‌کرده استان استفاده و حتی لیست نیروهای استخدامی‌شان را شفاف اعلام کنند و این موضوع ظلم بزرگی به استان و مردم مظلومش است، اضافه کرد: تا چه زمان مردم هرمزگان باید شاهد باشند با سفارش یک نماینده مجلس، مدیران و رانت افرادی به کار گرفته شوند که نه‌تنها در این استان سکونت نداشته بلکه درد و رنج حضور این بنگاه‌های اقتصادی را نچشیده‌اند.

    نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه از استاندار هرمزگان خواسته‌ام در این هفته جلسه‌ای تشکیل و مدیران بنگاه‌های اقتصادی پاسخگوی این وضعیت باشند، عنوان کرد: بافت فرسوده در سه‌نقطه از محلات بندرعباس خطرآفرین است و باید در خصوص مرمت و بازسازی محله چاهستانی ها، آیت‌الله غفاری و دو هزار فکر عاجلی شود و وعده داده‌شده محقق شود.

    وی در پایان در خصوص وضعیت کالاهای انباشت شده در گمرکات استان هرمزگان، افزود: تأکید مجلس شورای اسلامی بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر کالاهای انباشته‌ شده است و علی‌رغم بازدید وزیر اقتصاد و دارایی و کمیسیون‌های مختلف مجلس اما هنوز مشکلات گذشته پابرجا و این موضوع نیازمند پیگیری جدی‌تری است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو