فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا شیشه مطرح کرد:

اجرای موفق سه طرح داخلی‌سازی در شرکت سایپا شیشه

عصر خودرو- در ادامه اجرای پویش ملی بومی‌سازی قطعات صنعت خودرو در گروه خودروسازی سایپا، مدیران، مهندسان، متخصصان و کارکنان شرکت سایپاشیشه موفق شدند سه پروژه و طرح داخلی‌سازی را در این شرکت با موفقیت اجرا کنند.

اجرای موفق سه طرح داخلی‌سازی در شرکت سایپا شیشه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،  با اجرای این طرح ها، این شرکت با همکاری شرکت طیف طرح پارسیان که متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر ایرانی است موفق به اجرای ساخت داخل سه دستگاه مورد نیاز خود شد.

    عبدالله ترابی، مدیرعامل شرکت سایپاشیشه در خصوص سه طرح اجرا شده، اظهار کرد: در سال رونق تولید، شرکت سایپاشیشه در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید داخلی و اشتغالزائی جوانان، با تشکیل کارگروه تخصصی در خصوص بومی‌سازی تجهیزات صنعتی خارجی و تکیه بر توان شرکت‌های داخلی و نخبگان کشور توانست سه طرح مورد نیاز خود را با شرکت‌های داخلی به مرحله اجرا درآورد.

    وی در تشریح دستاوردها و اقدامات اخیر شرکت سایپاشیشه با گسترش‌نیوز گفت‌وگو کرده است که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

    سابقه و زمان شروع به فعالیت شرکت سایپا شیشه را بفرمائید؟

    شرکت سایپا شیشه در سال 1378 تحت عنوان طرح توسعه شرکت شیشه نشکن سایپا (کرج) در شهر صنعتی البرز قزوین آغاز بکار کرد. در سال 1380 به¬طور رسمی اقدام به تولید انبوه در این شرکت آغاز شد و شرکت در سال 1382 مورد پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار 1 کشور قرار گرفت. شرکت سایپا شیشه دارای استاندارد 709 ایران از موسسه استاندارد ایران و تحقیقات صنعتی ایران، گواهینامه ISO 9002: 1994 - ECE-R43 اروپا و ISO /TS 16949: 2002 از BV انگلستان است. همچنین این شرکت موفق به اخذ تندیس طلائی نشان استاندارد از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ‌گرید A‌ در میان سازندگان شرکت سازه گستر سایپا و عنوان واحد برتر صنایع و معاون کشور برای 6 سال متوالی شده است. شرکت سایپا شیشه دارای آزمایشگاه مخصوص صنعت شیشه و تنها همکار اداره استاندارد جهت آزمون‌های شیشه‌های خودروئی– ساختمانی – آشپزخانه‌ای است.

    میزان تولید سایپاشیشه در سال چقدر است و برای چه خودروهائی شیشه تولید می‌شود؟

    با توجه به فناوری‌های موجود در شرکت سایپاشیشه، این شرکت قادر به تولید سالانه 300 تا 320 هزار مجموعه کامل شیشه‌های خودورئی (سواری) است که این اختلاف 20 هزارتائی به علت تنوع تعداد و نوع تولید خودروهای گروه خودروسازی سایپا است.

    درحال‌حاضر از فناوری خاصی برای تولید شیشه استفاده می‌کنید؟  

    با توجه به رشد روزافزون تولیدات و تنوع خودروها در گروه خودرو‌سازی سایپا، ‌فناوری‌های به کار رفته در سایپا شیشه، از بروزترین فناوری‌های روز دنیا صورت گرفته است. کلیه فناوری‌های به کار رفته توسط رایانه مورد پایش و تولید قرار می‌گیرند. دقت در ساخت و کیفیت محصولات شرکت همواره مدنظر مدیریت شرکت و مدیران آن قرار داشته و دارد. بطور کلی باید گفت که فناوری‌های به کار رفته در این شرکت از کشورهای آلمان، فنلاند، ژاپن، چین و ایران است.

    مشکلات اصلی و چالش‌های شرکت چیست؟

    از جمله مشکلات اصلی و چالش‌های شرکت سایپا شیشه می‌توان به عدم وجود نقدینگی جهت تامین مواد اولیه، بالا بودن نرخ بهره تسهیلات بانکی، عدم امکان تامین قطعات یدکی با منشاء خارجی، کیفیت نامناسب مواد اولیه داخلی در برخی موارد، بالا بودن نرخ مواد اولیه و نبود سیستم قیمت‌گذاری و نظارت برآن در بازار و عدم ثبات قیمت‌ها اشاره کرد.

    در مورد مواد اولیه و میزان واردات هم توضیح می‌دهید؟     

    درحال‌حاضر تقریباً 95درصد مواد اولیه این شرکت از قبیل شیشه، رنگ لعاب سرامیکی، خمیر نقره و سایر اقلام مصرفی در داخل کشور تامین می‌شود. برخی از اقلام مانند طلق میان لایه و برخی از انواع چسب‌ها مثل چسب مخصوص پایه آینه نیز از شرکت‌های خارجی تامین می‌شود.

    صادرات به کشورهای خارجی داشته‌اید؟

    بله. درحال‌حاضر به کشور عراق صادرات داریم. در گذشته نیز صادراتی به کشور ترکیه داشته‌ایم. علاوه بر صادرات مستقیم به کشور عراق توسط شرکت سایپا شیشه، این شرکت مسئولیت تامین قطعات یدکی شیشه در خودروهای صادراتی شرکت سایپا را نیز به عهده دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو