فونیکسریمکسبهتام

راههای مازندران در محاصره ترافیک خودروها

عصر خودرو- با پایان گرفتن ساعت اداری روز یکشنبه و تعطیلی عید قربان، جاده‌های منتهی به استان مازندران پرتردد شد به طوریکه از چهار محور مواصلاتی این استان هم اکنون ۲ محور و شاهراه اصلی با ترافیک سنگین مواجه است.

راههای مازندران در محاصره ترافیک خودروها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، پرُ شدن جاده‌های استان مازندران از خودروی مسافران و شلوغی بیش از حد مسیرهای منتهی به این استان به ویژه مناطق غربی به پدیده عادی و همیشگی در ایام منتهی به تعطیلات مبدل شده است.پدیده‌ای که نه تنها ساکنان شهرها، روستاها و بویژه حاشیه جاده‌های مازندران به آن عادت کرده اند حتی مسافرانی که به این استان می‌آیند می‌دانند که گیر افتادن در ترافیک چند ساعته جز لاینفک سفر به این خطه از شمال کشور است.

    جاده‌های هراز و کندوان

    کارشناس مرکز مدیریت راههای استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ترافیک در منطقه بایجان محور هراز از مسیر جنوب به شمال نیمه سنگین است و ترافیک در مابقی این مسیر عادی و روان است.  

    مجتبی کهنسال، ترافیک در برخی نقاط کندوان تنها جاده در مسیر غرب استان مازندران را نیمه سنگین و سنگین گزارش کرد و افزود: مکارود و از منطقه ولی آباد تا سیاه بیشه ترافیک نیمه سنگین و سنگین و ترافیک در مابقی مسیر این جاده روان و عادی است .

    جاده‌های سوادکوه و کیاسر

    کارشناس مرکز مدیریت راههای مازندران درباره وضعیت ترافیکی جاده سوادکوه نیز گفت: ترافیک در ورودی شهر شیرگاه نیمه سنگین است و در منطقه گدوک به دلیل مه‌گرفتگی تردد خودروها در این مسیر آهسته و موجب ترافیک نیمه سنگین در این منطقه شده‌است.

    کهنسال افزود: ترافیک در جاده کیاسر در منطقه دوراهی تاکام در هر دو مسیر رفت و برگشت نیمه سنگین است .

    ورودی شهرهای ساحلی

    وی ترافیک در ورودی شهرهای ساحلی این  استان از جمله فریدونکنار و محمودآباد را در حال حاضر پرحجم و روان اعلام کرد .

    با پایان ساعت کاری اداری و اغاز تعطیلی پیش رو  انتظار می رود بربار ترافیک جاده های مازندران طی ساعت های آینده افزوده شود و دیدن خط طویلی از خودرو در جاده ها را شاهد باشیم.

    مازندران بیش از 10 هزار کیلومتر جاده دارد که چهار جاده کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر اهمیت اساسی دارد چراکه این محورها مرکز ثقل ارتباطی با پایتخت و نیز سمنان و استانهای شرقی کشور است. این جاده ها هر چند در سالهای اخیر نوسازی یا در برخی مسیر چهار بانده شده اند اما همچنان کشش تعداد عظیمی از خودروها در ایام تعطیلات را ندارند.

    علاوه براین جاده‌های داخلی استان از جمله جاده معروف غرب به شرق و نیز جاده ساحلی دیگر توان کشش تعداد زیاد خودرو را ندارند. این جاده‌ها نیز هر چند چهار بانده بوده اما در ورودی برخی شهرها به علت نداشتن کمربندی موجب ترافیک شدید در درون شهرها می شوند. نوسازی جاده های مازندران و  هشت بانده کردن مسیرهای داخلی و تسریع در ایجاد کمربندی باقیمانده شهرها نیاز اساسی استان مازندران و پاسخگویی به خیل عظیمی از مسافرانی است که از سراسر کشور برای چند روز اسایش و ارامش به استان  سفر می کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو