فونیکسریمکسبهتام

فردا؛ آغاز الزامی شدن سوخت گیری با کارت شخصی

عصر خودرو- از فردا ۲۰ مرداد، استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه بنزین شهر‌های تهران، کرج، اصفهان و تبریز الزامی می‌شود.

فردا؛ آغاز الزامی شدن سوخت گیری با کارت شخصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شهرام رضایی با اعلام این خبر گفت: برای همه کسانی که کارت بانکی خود را به عنوان کارت سوخت معرفی کرده اند و یا درخواست المثنی کارت سوخت داده اند، کارت سوخت المثنی صادر شده که به تدریج در حال ارسال است.
    نحوه پی گیری کارت المثنی
    وی اضافه کرد:​ کسانی که تاکنون کارت سوخت المثنی خود را دریافت نکرده اند می‌توانند با مراجعه به سایت www.epolice.ir و ورود

    به مالکانی که کارت سوخت دریافت نکرده اند توصیه می شود قبل از اقدام برای دریافت کارت سوخت المثنی، ​ به سایت www.epolice.ir مراجعه و پی گیری کنند کارت سوخت آن‌ها در کدام باجه معطله ادارات پست وجود دارد چراکه بیش از 500 هزار کارت هوشمند سوخت تولید شده است و در باجه‌های معطله پستی وجود دارد.

    پلاک خودرو، از وضعیت صدور کارت سوخت خودروی خود مطلع شوند و با کلیک بر روی شماره پیگیری داده شده، از سایت شرکت پست آخرین وضعیت ارسال کارت خود را پیگیری کنند.
    رضایی گفت: برای همه افرادی که کارت بانکی خود را به عنوان کارت سوخت معرفی کردند کارت سوخت المثنی صادر شده است و با اولویت چهار کلانشهر تهران، اصفهان، تبریز و کرج برای مالکان خودرو‌ها ارسال شده است.
    وی با اشاره به اینکه هزینه صدور کارت این افراد، هنگام دریافت تحویل می‌شود افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که برای مطلع شدن از وضعیت کارت سوخت خود، هرچه زودتر حداقل یک بار از این کارت سوختگیری کنند تا هنگام محدود شدن کارت‌های جایگاه داران، دچار محدودیت نشوند.
    اهداف الزامی شدن کارت سوخت
    مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، ​هدف از الزامی شدن کارت سوخت شخصی را​، برنامه ریزی برای ارائه خدمت بهتر و جلوگیری از قاچاق سوخت دانست و گفت: هموطنان مطمئن باشند که هیچ محدودیتی در عرضه وجود نخواهد داشت و تا زمانی که مطمئن نباشیم همه مردم کارت سوخت دریافت نکرده اند این محدودیت برای آن‌ها مشکل ایجاد نخواهد کرد و همچنان کارت سوخت جایگاهداران گرچه به صورت محدودتر از قبل، فعال است.
    آمار درخواست صدور کارت سوخت المثنی
    وی با اشاره به اینکه هم اکنون درخواست صدور بیش از دو میلیون و 600 هزار کارت سوخت المثنی ثبت شده است که طبق زمان بندی در حال تولید و پاکت گذاری و ارسال است اضافه کرد: همه جایگاه‌های سوخت کشور، هم اکنون قابلیت عرضه سوخت با کارت‌های شخصی را داراست و در طول سفر‌های تابستانی در شهر‌هایی که این محدودیت ایجاد شده، از کارت جایگاه داران استفاده خواهد شد.
    به گفته رضایی هم اکنون هیچ محدودیتی در صدور کارت سوخت جدید وجود ندارد و زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده است که قابلیت صدور کارت به هر تعداد فراهم است.
    اولویت تولید و صدور کارت سوخت
    وی با بیان اینکه اولویت تولید کارت به ترتیب شهر‌هایی است که قرار است در آن‌ها محدودیت عرضه ایجاد شود افزود: در مرحله نخست، از 20 مرداد ماه، استفاده از کارت سوخت شخصی در چهار کلانشهر تهران، اصفهان، تبریز و کرج الزامی می‌شود و در مرحله بعد و پس از حصول اطمینان از اینکه همه مردم کارت سوخت دارند، ​ در سایر کلانشهر‌ها و در مرحله آخر در سراسر کشور این طرح اجرا خواهد شد.

    هدف از الزامی شدن کارت سوخت شخصی، برنامه ریزی برای ارائه خدمت بهتر و جلوگیری از قاچاق سوخت است. هم وطنان مطمئن باشند که هیچ محدودیتی در عرضه بنزین وجود نخواهد داشت. تا زمانی که مطمئن نباشیم همه مردم کارت سوخت دریافت نکرده اند این محدودیت برای آن‌ها مشکل ایجاد نخواهد کرد.

    تکلیف افرادی که رمز کارت سوخت شان را فراموش کرده اند
    مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در خصوص کارت‌های سوختی که رمزشان فراموش شده است نیز گفت:
    افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند می‌توانند تا 16 شهریور با مراجعه به جایگاه‌های سوخت و وارد کردن 4 شماره پایانی کدملی فردی که نامش در پشت کارت سوخت به عنوان مالک قید شده است نسبت به تعویض رمز کارت سوخت خود اقدام کنند، اما بعد از این زمان (16 شهریور)، این قابلیت غیرفعال خواهد شد.
    رضایی همچنین به مالکانی که کارت سوخت دریافت نکرده اند توصیه کرد قبل از اقدام برای دریافت کارت سوخت المثنی، ​ به سایت www.epolice.ir مراجعه کرده و ببینند کارت سوخت آن‌ها در کدام باجه معطله ادارات پست وجود دارد چراکه بیش از 500 هزار کارت هوشمند سوخت تولید شده در باجه‌های معطله پستی وجود دارد.
    وی افزود: برای دریافت کارت سوخت المثنی، مالکان خودرو‌ها باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط