فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران تشریح کرد:

تغییراتی که باعث مردودی در معاینه فنی می‌شود

شیشه دودی‌ قبول است؟

عصر خودرو- مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران در خصوص دریافت معاینه فنی گفت: هر گونه تغییرات در ظاهر خودرو باعث مردود شدن خودرو در مراکز معاینه فنی می‌شود اما در مورد شیشه دودی سخت‌گیری شدیدی وجود ندارد.

تغییراتی که باعث مردودی در معاینه فنی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، سید نواب حسینی منش، مدیر عامل ستاد معاینه فنی تهران در خصوص وضعیت معاینه فنی تهرانی‌ها گفت: بسیاری از خودروهایی که پلاک تهران هستند ساکن این شهر نیستند اما بر اساس آمار خودروهای پلاک تهرانی تقریبا 2 میلیون و 500 هزار خودروی مشمول دریافت معاینه فنی داریم. از این تعداد نزدیک به 2 میلیون خودرو معاینه فنی دارند و در حقیقت 500 هزار خودرو فاقد معاینه فنی داریم. لازم به ذکر است که حدود 5 درصد از خودروهای تهران تا کنون توسط دوربین‌ها جریمه شده‌اند.

    آلایندگی، حرف اول در مردودی‌ها

    وی ادامه داد: میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی حدود 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم. این رشد نیز به اجرایی شدن فاز دوم طرح کاهش مربوط می‌شود. بیشترین آمار مردودی به خاطر بحث آلایندگی خودروها است که چیزی در حدود 45 درصد از مردودی‌ها را شامل می‌شود. بعد از بحث آلایندگی تست انحراف فرمان،‌ ترمز و تعلیق جزو مواردی است که بیشترین آمار رد شدن در تست‌های معاینه فنی را به خود اختصاص داده‌اند.

    عوامل رد شدن در تست‌ها

    حسینی منش در مورد مردودی در تست‌ها به ذکر نکاتی پرداخت: یکی از دلایل مهم رد شدن در معاینه فنی به عدم تعمیرات و نگهداری‌های دوره‌ای خودرو مربوط می‌شود. در دنیا یک خودرو زمانی که به سن 10 سالگی می‌رسد عملا خودرو از رده خارج می‌شود اما در کشور ما پس از 4 سال نیاز به دریافت معاینه فنی پیدا کند. مردم باید تعمیرات دوره‌ای را به صورت منظم انجام دهند و کلیه بازدیدها به خوبی در تعمیرگاه‌ها انجام شود. استفاده از لوازم نامرغوب و غیر اصلی باعث رد شدن در تست‌ها می‌شود و باید در این زمینه نیز مردم دقت لازم را داشته باشند. در خصوص ظاهر خودرو هرگونه تغییری مانند استفاده از رینگ‌های اسپرت، تغییر ارتفاع،‌ چراغ زنون قوی، بستن گارد و ... باعث رد شدن در معاینه فنی می‌شود. این نکته را باید گفت که سخت‌گیری بالایی در مورد شیشه‌های دودی در مراکز معاینه فنی وجود ندارد و تنها به مواردی که شیشه‌های دودی با شدت بسیار بالا دارند اجازه دریافت معاینه داده نمی‌شود.

    زیر و بم دریافت معاینه فنی برتر

    با توجه به این که شهرداری تهران برای تشویق خودروهای کم آلاینده تخفیف 25 درصد برای ورود به محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا در نظر گرفته است میزان مراجعات برای دریافت معاینه فنی برتر افزایش یافته است. در این نوع معاینه فنی هم در دور موتور آرام و هم دور موتور بالا میزان آلایندگی سنجیده می‌شود. ما تشویق می‌کنیم که شهروندان به سمت دریافت معاینه فنی برتر بروند و هزینه آن با معاینه فنی معمولی تفاوتی ندارد. در مراکز به صورت پیش‌فرض معاینه فنی برتر به خودروها داده می‌شود و اگر خودرویی فاقد شرایط لازم برای دریافت این نوع معاینه باشد به آن معاینه فنی معمولی داده خواهد شد. لازم به ذکر است که هزینه دریافت معاینه فنی به طور کلی 37 هزار تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو