فونیکسریمکسبهتام

یک فعال صنعت قطعه مطرح کرد؛

بدهی معوق خودروسازان چالش اصلی صنعت قطعه

قطعات وارداتی عامل بلاتکلیفی خودرو‌های ناقص است

عصر خودرو- یک فعال صنعت قطعه با اشاره به انباشت بدهی خودروسازان گفت: یکی از منابع مهم تامین نقدینگی در شرایط فعلی برای صنعت قطعه، پرداخت ۲۰هزار میلیارد تومان بدهی خودروسازان به قطعه سازان است.

بدهی معوق خودروسازان چالش اصلی صنعت قطعه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  بهرام طیبی  بدهی معوق خودروسازان به قطعه‌سازان را یکی از عمده‌ترین چالش‌های این صنعت عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که ما به عمد قطعه تولید نمی‌کنیم و یا قطعه داریم و  تحویل خودروسازان نمی‌دهیم، اما در واقع تا زمانی که ما نقدینگی نداشته باشیم هم در تولید با مشکل مواجه می‌شویم و هم قطعاتی که وارد کرده‌ایم را نمی‌توانیم ترخیص کنیم.

    این فعال صنعت قطعه با اشاره به خودروهای ناقص کف کارخانه تصریح کرد: این خودروها به دلیل قطعات و یا مواد اولیه وارداتی بلاتکلیف مانده‌اند و بر خلاف تصور ارتباطی با تولید داخل ندارند.

    به گفته طیبی، هیچ قطعه‌سازی وجود ندارد که به عمد قطعه تحویل ندهد و در این برهه زمانی هر قطعه‌سازی که بخواهد چراغ کارخانه‌اش روشن بماند باید قطعه را تامین کند اما وقتی نقدینگی و مواد اولیه ندارد مقصر نیست.

    وی همچنین به اختلافات پیش آمده بین دو انجمن قطعه سازی اشاره کرد و گفت: طی چند وقت گذشته بین انجمن قطعه سازان و انجمن همگن یکسری اختلاف نظرهایی به وجود آمده و در این میان هر کدام تصور می‌کنند که حق با خودشان است.

    طیبی تاکید کرد: قطعه‌سازان باید بدانند که همه یک هدف مشترک دارند که آن هم دریافت طلب از خودروسازان و تامین نقدینگی برای صنعت است، بنابراین اختلافات موجود را به چشم تفاوت در سلیقه قلمداد کنند.

    این فعال صنعت قطعه در پایان از عدم حمایت بانک‌ها گلایه کرد و گفت: متاسفانه هیچ یک از بانک‌ها از ابتدای امسال به ما تسهیلات نداده‌اند و تا جایی که بتوانند برای پرداخت وام سنگ اندازی می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط