فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور کرمانشاه عنوان کرد:

صدور ۱۰ هزار گواهینامه جدید رانندگی در کرمانشاه

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار گواهینامه جدید رانندگی طی ۴ ماه اول امسال در استان صادر شده است.

صدور ۱۰ هزار گواهینامه جدید رانندگی در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ فضل الله شیری ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه خدمت رسانی به مردم از طریق پلیس راهور بسیار طیف‌های وسیعی دارد.

    وی افزود:از ابتدای امسال تا کنون حدود 29 هزار و 700 دستگاه با مراجعه به مراکز تعویض پلاک، نسبت به انجام این کار اقدام کرده اند و برای21 هزار و 346 دستگاه خودرو نیز پلاک جدید صادر شده است.

    روند اسقاط خودرو در کرمانشاه کند است

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: امسال 53 دستگاه خودروی اسقاطی داشتیم که نشان می دهد روند اسقاط بسیار کند شده است و می توان گفت این موضوع 90 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این برای امنیت ترافیک شهری و برون شهری ایجاد اشکال می کند.

    این مسئول بیان داشت: در حوزه صدور گواهینامه نیز ماهیانه به حدود 7000 نفر خدمات فنی ارائه داده می شود و طی چهار ماه امسال 28 هزار نفر در این راستا خدمات دریافت کردند که در نهایت برای 10 هزار و 107 نفر گواهینامه صادر شده است.

    سرهنگ شیری عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه امسال بحث آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی توسط افسران پلیس شاغل به عمل می آید و این کار آگاه‌سازی و پایبندی از جانب رانندگان را بالا می‌برد و همچنین میزان دقت در صدور گواهینامه ها را نیز افزایش داده است.

    وی تصریح کرد: بر این اساس در تمام شهرستان های استان کرمانشاه هم شعبه آزمون و هم شعبه صدور گواهینامه دایر شده است.

    کاهش 29 درصدی صدور گواهینامه از ابتدای امسال

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از کاهش 29 درصدی صدور گواهینامه ها از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این کاهش صدور گواهینامه ها به خاطر دقت در آزمون هاست که توسط لفسران پلیس شاغل به عمل می آید.

    این مسئول گفت: کسانی که اعتراض به جریمه های رانندگی دارند می تواند از همان لحظه جریمه به مدت دو ماه با مراجعه به شعبه اجرائیات پلیس اعتراض خود را اعلام کنند.

    سرهنگ شیری گفت: کسانی که بر اساس انباشت جریمه تا یک میلیون تومان اعتراض دارند می توانند به پلیس + 10 مراجعه کنند و با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیتی وسیله نقلیه فرم‌هایی را تکمیل و مستندات قانونی را ارائه دهند و تا 24 ساعت رسیدگی خواهد شد و اگر درخواست بررسی مجدد داشتند به اجرائیات پلیس مراجعه و تشکیل پرونده دهند تا به کمیته ماده 5 ارجاع شود.

    وی ادامه داد: اگر جریمه ها بالای یک میلیون تومان بود می توانند مستقیم به اجرائیات پلیس مراجعه کنند و اعتراض خود را اعلام کنند تا در شعبه کمیسیون ماده 5 رسیدگی شود.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان داشت: از هفته پیش طی یک دستورالعمل کسانی که به دلیل انباشت جریمه بیش از یک میلیون تومان خودروهای آنها در پارکینگ توقیف است می‌توانند با مراجعه به مدیریت راهور شهرستان ها و مرکز استان به ستاد ترخیص بروند.

    این مسئول تصریح کرد: اشخاص مذکور می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز خودروی خود را ترخیص کنند و به آنها مهلت داده می شود که جریمه خود را تا دو ماه پرداخت کنند.

    سرهنگ شیری همچنین ادامه داد: در حوزه مهندسی ترافیک با طرح موضوع در کمیته های فنی و شورای عالی ترافیک شهر ها، معضلات نقاط پر ازدحام را شناسایی و به شهرداری ها جهت رفع نقص اعلام می کنیم.

    شناسایی 19 کانون بحرانی ترافیک در شهر کرمانشاه

    وی از شناسایی 19 کانون بحرانی ترافیک در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: وجود میدان بار و سیلو، پالایشگاه کرمانشاه، وجود کانون‌های درمانی و ساختمان پزشکی در پارکینگ شهرداری و همچنین اداره کل گمرک در هسته مرکزی شهر باعث به وجود آمدن ترافیک در این نقاط می‌شوند.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین برای برگزاری جشنواره ها و کنسرت ها در تالار انتظار پیش بینی معابر ورودی و خروجی و همچنین پارکینگ نشده است و به همین دلیل وقتی برنامه ای در این تالار اجرا می شود در میدان آزادگان با مشکل تردد مواجه می شویم.

    این مسئول از شناسایی 23 نقطه حادثه خیز در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در شهر کرمانشاه 7 نقطه و در شهرستان ها 16 نقطه حادثه خیز شناسایی و شده است.

    سرهنگ شیری اظهار داشت: بسیاری از صنوف و مشاغل سطح کرمانشاه به دلایل متعددی تزاحم ترافیکی به وجود می آورند که در این راستا وظیفه اجرائیات و شهرداری‌ها است که گشت و نظارت کافی نسبت به سد معبر داشته باشند.

    وی گفت: در راستای برگزاری کلاس‌های آموزش شهروندی و ارتقای فرهنگ ترافیک نونهالان و کودکان در قالب تورهای تفریحی و آموزشی اقدام شده است و بیش از 31 هزار نفر تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفتند.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان داشت: سال گذشته 35 برنامه 45 دقیقه ای تهیه، تدوین و از طریق سیمای کرمانشاه پخش کردیم.

    صدور 380 هزار برگ جریمه در کرمانشاه

    این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به خدمات حوزه عملیات ترافیکی یا اجرای قوانین و مقررات اشاره کرد و بیان داشت برخورد با تخلفات به خصوص تخلفات حادثه ساز در دستور کار قرار دارد.

    سرهنگ شیری بیان داشت: در این راستا از اول امسال تا کنون در معابر شهری کرمانشاه 380 هزار و 4 برگ جریمه صادر شده است.

    وی در ادامه با اشاره به صدور قبض های الکترونیکی عنوان کرد: فعلا صدور قبض به صورت کاغذی است اما بخشی از همکاران پلیس ما از اول امسال با تجهیز به یک قطع ابزار موبایلی با درج شماره تخلف را ثبت می کنند و بلافاصله پیامکی به فرد خاطی ارسال می شود.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: طی 4 ماه ابتدای امسال 411 هزار و 123 فقره تخلف صورت گرفته است که مبلغ جریمه آنها بالغ بر41 میلیارد و 476 میلیون و 700 هزار ریال است که تا دو ماه فرصت پرداخت دارند و اگر پرداخت نشود به صورت دو برابر افزایش خواهد یافت.

    سرهنگ شیری عنوان کرد: از این میزان 22 درصد مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است که طی آن 5660 خودرو و همچنین 3032 دستگاه موتور توقیف و به پارکینگ تحویل داده شده اند و می توان گفت از این تعداد خودروهای توقیفی 207 مورد مربوط به مزاحمت های اجتماعی است.

    این مسئول همچنین از توقیف گواهینامه ها سخن گفت و بیان داشت: طی 4 ماه اول امسال 61 جلد گواهینامه به علت نمره منفی و 48 جلد گواهینامه به علت مثبت بودن تست اپیوم به مدت شش ماه ضبط شده است.

    وی گفت: در صورت مثبت بودن تست اعتیاد فرد خاطی ضمن جریمه 400 هزار تومانی، گواهینامه آنها به مدت 6 ماه مهر ضبط می‌شود و پس از این مدت چنانچه سلامت روحی و روانی را به دست آورند به آنها اجازه رانندگی داده خواهد شد.

    فعالیت 49 مرکز آموزش رانندگی در استان

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: 49 مرکز آموزشگاه رانندگی داریم که 1 مرکز پایه یک، 5 مرکز پایه 2 و مابقی پایه 3 و موتور سیکلت هستند.

    وی بیان داشت: کسانیکه توانایی احداث و یا کسب مجوز آموزشگاه صدور گواهینامه ویژه موتور سیکلت را دارند برای طی مراحل قانونی به پلیس راهور مراجعه کنند.

    سرهنگ شیری از راه اندازی آموزشگاه ویژه بانوان در کرمانشاه خبر داد و گفت: این آموزشگاه در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد که در آن تمام مربیان و مدرسان، مدیر، کادر اداری، اعضای موسس و ... الزاما خانم هستند.

    وی در ادامه به ارائه آمار تصادفات 4 ماهه در حوزه شهری پرداخت و اظهار داشت: در سال 97 حدود 36 فقره فوتی در تصادفات داشتیم که امسال این آمار طی 4 ماهه اول به 34 فقره با 12 درصد کاهش رسیده است.

    این مسئول خاطرنشان کرد همچنین در سال گذشته یک هزار و 525 فقره تصادف جرحی داشتیم که طی 4 ماهه امسال این آمار به یک هزار و 430 فقره با هفت درصد کاهش رسیده است.

    سرهنگ شیری با اعلام 4 درصد کاهش در تعداد مجروحین، گفت: سال گذشته تعداد مجروحین 1902 نفر بود که امسال این آمار 1802 نفر اعلام شده است.

    وی افزود: همچنین سال گذشته تعداد متوفیان 40 نفر بوده است که امسال این آمار به 34 نفر رسیده است که نسبت به مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان داشت: طی تیرماه امسال روند افزایشی هم در وقوع تصادفات و هم در تعداد کشته شدگان داشتیم.

    سرهنگ شیری گفت: در مجموع سال گذشته در چهار ماه ابتدای سال 1,439 فقره تصادف داشتیم که امسال این آمار به 6 هزار و 878 فقره رسیده است و این افزایش 72 درصدی مربوط به ثبت تمام تصادفات خسارتی است.

    به گفته این مسئول عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و مشغولیات ذهنی بیشترین فراوانی علل تصادفات را رقم زده است.

    تنها 53 دستگاه از اتوبوس‌های استان فرسوده نیستند

    وی همچنین اشاره ای به تعداد اتوبوس های درون شهری اسقاطی و فرسوده داشت و گفت: حدود 298 دستگاه اتوبوس درون شهری داریم که از این تعداد 245 دستگاه زیر سن فرسوده هستند و یا اینکه از سال 98 به بعد فرسوده خواهند شد و فقط 53 دستگاه از اتوبوس‌های ما فرسوده نیستند.

    سرهنگ شیری این مهم را عامل بسیاری از مشکلات دانست و بیان داشت: این یک خطر محسوب می شود چرا که این وسیله نقلیه کارایی سیستم های کنترلی خود را از دست می دهد ایمنی آن کاهش یافته و آلایندگی زیادی به دنبال خواهد داشت.

    وی در پایان گفت: در حال حاضر 18 تقاطع و میدان کرمانشاه به چراغ هوشمند مجهز شده اند که بسیار هوشمندانه عمل می کنند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو