فونیکسریمکسبهتام

نجفی منش با اشاره به حباب قیمتی:

مردم وارد معرکه نشوند

عصر خودرو- رئیس انجمن همگن قطعه سازان گفت: قیمت خودرو حباب دارد و هموطنان اگر نیازی به خودرو ندارند، وارد این معرکه نشوند.

مردم وارد معرکه نشوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رادیو گفت وگو، محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه مردم به خاطر حفظ پول روی خودرو سرمایه گذاری نکنند، تصریح کرد: «پیش بینی بنده درست از آب درآمد و هم اینک شاهد قیمت خودرو در بازار هستیم.»

    وی در مصاحبه با برنامه "رویداد" ادامه داد: «این قیمت برای خودروساز تاکنون افزایشی بوده؛ مگر اینکه نرخ دلار کاهش یابد. ما نیز معتقدیم خودرو در کارخانه و بازار باید یک نرخ داشته باشد تا تعیین تکلیف برای همه سهل شود.»

    نجفی منش با اشاره به نقصان در تولیدات گفت: «قطعه ساز از نظر تامین نقدینگی دچار مشکل است و با توجه به اینکه همه این قضیه را می دانند، ولی اقدامی صورت نمی گیرد.»

    وی افزود: «هم اینک تمام خریدها در بازار نقدی است. حقوق کارگر را می توان با یکماه فاصله داد اما خریدها باید نقدی صورت گیرد؛ لذا پیشنهاد دادیم پول قطعه ساز حداکثر یکماهه پرداخت شود ولی هم اینک این روند از یکماه شروع شده و بعضا به یکسال نیز رسیده است.»

    نجفی منش در مصاحبه با رادیو گفت وگو خاطرنشان ساخت: «اگر مسئولان کمک کنند قطعه ساز پول خود را به موقع دریافت کند، کسری تولید نخواهیم داشت.»

    وی در خصوص اینکه چرا خودروساز توان پرداخت پول قطعه سازان را ندارد، گفت: «در گذشته شورای رقابت قیمت هایی پایین را در نظر گرفته و لذا خودروسازان زیانی 20 هزار میلیاردی دیدند و تامین مالی خود را از دست دادند.»

    نجفی منش با بیان اینکه اگر تولید خودروساز طبق برنامه انجام شود، قیمت بازار و کارخانه یکی خواهد شد، افزود: «اگر قیمت گذاری 5درصد زیر حاشیه بازار عملیاتی می شد، شاهد کاهش سریعتر قیمت می بودیم. بنده موافق قیمت گذاری حاشیه بازار هستم تا حباب قیمت خودرو از بین برود.»

    وی ادامه داد: «حجم فروش خودرو افزایش یافته است. البته امیدواریم تامین نقدینگی صورت گیرد تا قیمت ها تعدیل شود.»

    نجفی منش خاطرنشان ساخت: «ما از قیمت های یکماه بعد خبر نداریم؛ اما امیدواریم روند کاهشی باشد.»

    همچنین حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره ضمنی به بهبود شرایط بازار خودرو گفت: «در تامین قطعات خودرو کمبود داریم و قطعا بازار با ثبات نخواهد بود.»

    وی افزود: «تا چند ماه گذشته قیمت گذاری دقیق مشخص نبود اما هم اینک شاهد روندی کاهشی هستیم و البته قیمت ها همچنان بالاست و نمی توان گفت خودروهای پر مصرف قیمت مناسبی دارند.»

    گرمابی به رادیو گفت وگو گفت: «بازار خودرو طی هفته های اخیر از ثبات و آرامش بیشتری ظرف چند ماه پیش برخوردار بوده است.»

    وی افزود: «دولت مبلغ 4هزار میلیارد تومان در اختیار خودروسازان قرار داد و مجلس نظارت کرد که این مبلغ برای مطالبه قطعه سازان صرف شود. از طرفی می توان مجددا تسهیلات بانکی را برای خودروساز افزایش داد تا قیمت عمده مطالبات قطعه سازان پرداخت شود.»

    گرمابی نوسانات دلار را مشکلی پیش روی خودروساز دانست و افزود: «بنده از خودروسازان دفاع نمی کنم. این ها برخی خودروها را پیش فروش و دولت و مجلس نیز آن ها را مجبور کردند به قیمت قبلی بفروشند.»

    وی خاطرنشان کرد: «برخی خودروها بدلیل کمبود و یا نبود چند قطعه در انبار مانده؛ لذا سرمایه صرف شده ولی خودرو همچنان در پارکینگ هاست. گاه آمار تولید و فروش اشتباه گرفته می شود و خودروسازان فقط آمار تولید را ارائه می دهند.»

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو