فونیکسریمکسبهتام

مقایسه قیمت خودروهای مناطق آزاد با سایر نقاط کشور

عصر خودرو- شاید این سوال در ذهن هر شخصی شکل گرفته باشد که منظور از منطقه آزاد چیست؟ پس ابتدا توضیح مختصری درباره مناطق آزاد می‌دهیم.

مقایسه قیمت خودروهای مناطق آزاد با سایر نقاط کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مناطق آزاد به نقاطی گفته می شوند که از نظر مالیاتی ، عوارض و گمرک معاف هستند. در این مناطق مقررات و تشریفات دست و پا گیر عموما وجود ندارد و فعالیت ها و صادرات سریع تر و بهتر انجام می پذیرند. از جمله مناطق آزاد ایران می توان به چندین شهر زیر اشاره کرد.

    منطقه آزاد جزیره کیش

    امروزه قیمت خودرو در کشورمان طی چندین ماه اخیر دچار نوسانات زیادی شده که نمی‌توان بطور قطع در مورد قیمت خرید یا فروش آن اظهار نظر نمود اما همچنان قیمت ها در مناطق آزاد به نسبت دیگر مناطق تا حد قابل توجهی متفاوت هستند یکی از این مناطق کیش است. به جرات می‌توان گفت در مناطق آزاد می توان خودرویی را نصف قیمت خرید، این امر یک امتیاز و یک فرصت عالی برای اشخاصی تلقی می شود که تمایل به ماشین‌های گران قیمت با قیمت های مناسب دارند. 

    اما آن افراد نمی‌توانند این خودروها را از مناطق آزاد خارج کنند. سالانه افراد بسیار زیادی برای سوار شدن این خودروها به صورت اجاره ای و ساعتی با خرید بلیط هواپیما ارزان به این جزیره زیبا سفر می‌کنند. در این جزیره نه تنها قیمت خودرو بسیار ارزان بوده بلکه خودروهایی وارد آن می‌شوند که در بازار ایران آنها را تا به حال ندیده ایم!

    منطقه آزاد جزیره قشم

    قشم هم همانند کیش جزو مناطق آزاد به حساب می آید. این جزیره بزرگترین جزیره  خلیج فارس به حساب می آید. تنگه کلارنس دلیل اصلی جدایی این جزیره از خاک ایران میباشد. در شرق جزیره قشم بندر قشم قرار گرفته شده. یکی از دلایلی که جزیره قشم توانسته از موقعیت خوبی برخوردار شود و خودروهای لوکس را وارد خاکش کند قرار داشتن آن میان خلیج فارس و اقیانوس هند است.

    وجود خودروهای لوکس میتواند بهانه ای باشد برای خرید بلیط هواپیما قشم و سفر به این جزیره از سراسر کشور. در این جزیره می‌توان شاهد خودروهای بسیار زیبا و لوکس بود که برخی از آنها داخل کشور یافت نمی‌شود. قشم یکی از مراکز تجاری معتبر میان آسیای غربی و شبه جزیره عربستان و سواحل شرقی آفریقا است.

    مناطق آزاد آذربایجان غربی

    منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی و در 137 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. ارس در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و این یکی از بهترین موقعیت ها برای این منطقه به شمار میرود. در این منطقه خودروهایی بسیار لوکس با کمترین قیمت به فروش میرسند و تردد میکنند و برای آنها پلاک مخصوصی نصب می‌شود. این پلاک در سایر نقاط کشور ممنوع بوده و مختص خودروهای مناطق آزاد است.

    رزرو بلیط هواپیما تهران تبریز می‌تواند بهانه برای مردم شهر تهران باشد تا بتوانند از این خودروهای لوکس دیدن کنند. این منطقه یکی از پرترددترین مناطق آذربایجان به شمار می‌رود و عامل اصلی آن وجود خودروهای لوکس است. این خودروها میتوانند در مرکز استان تبریز هم تردد داشته باشند و برای آنها مشکلی بوجود نمی آید.

    قیمت خودروهای لوکس در مناطق آزاد بسیار پایین تر از سایر نقاط کشور است اما به دلیل نداشتن گمرک و عوارض نمی‌توان آنها را وارد سایر نقاط کشور کرد. شاید خیلی از افراد فکر کنند بتوانند با خرید این خودرو ها در مناطق آزاد و با کمترین قیمت هزینه گمرک و عوارض را بپردازند. اما سخت در اشتباه هستند. بهتر است بدانید ورود خودروها از این مناطق به داخل کشور ممنوع است. این ممنوعیت باعث تصادی شدن قیمت خودرو های لوکس در این مناطق شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو