فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۶۷۹»

شفاف‌سازی اصلی‌ترین فایده طرح احیاء کارت سوخت

خودروهای سرقتی کشف می‌شوند

عصر خودرو- عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه استفاده‌های بسیاری می‌توان از طرح احیاء کارت سوخت شود،گفت:شفاف‌سازی اصلی‌ترین فایده بکارگیری کارت سوخت است.

شفاف‌سازی اصلی‌ترین فایده طرح احیاء کارت سوخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی  با اشاره به اجرای طرح احیاء کارت سوخت از 20مردادماه، گفت: اگرچه هیچگاه علت حذف کارت سوخت مشخص نشد اما احیاء مجدد آن اقدامی صحیح ازسوی مجلس و دولت است چراکه فواید بسیاری همچون ارائه اطلاعات درباره میزان سوخت‌گیری خودروها در قیاس با میزان مصرف آن‌ها به دنبال دارد.

    کشف میزان فرار گازوئیل با کارت سوخت

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: امکان کشف اینکه چه مقدار سوخت در خودروها مصرف نشده و چه میزان فرار کرده است با احیاء کارت سوخت محقق خواهد شد، به‌عنوان مثال کارت سوخت مشخص می‌کند 100میلیون لیتر بنزین توسط خودروها سوخت‌گیری شده اما مثلا 95میلیون لیتر آن مصرف شده، بنابراین 5 میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است.

    امکان کشف اینکه چه مقدار سوخت در خودروها مصرف نشده و چه میزان فرار کرده است با احیاء کارت سوخت محقق خواهد شد، به‌عنوان مثال کارت سوخت مشخص می‌کند 100میلیون لیتر بنزین توسط خودروها سوخت‌گیری شده اما مثلا 95میلیون لیتر آن مصرف شده، بنابراین 5 میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است

    شناسایی خودورهای سرقتی با احیاء کار سوخت

    وی با بیان اینکه اجرای طرح کارت سوخت برای نخستین بار، شناسایی بیش از یک میلیون خودوری سرقتی را به‌دنبال داشت، ادامه داد: استفاده‌های بسیاری می‌توان از طرح احیاء کارت سوخت کرد و شفاف‌سازی اصلی‌ترین فایده این طرح است.

    ایجاد بستر مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی با احیاء کارت سوخت

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در ادامه مزایا و دستاوردهای کارت سوخت را برشمرد و گفت: ایجاد بستر و شرایط مناسب برای تسریع در توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی، ایجاد بستر مناسب برای تصحیح نظام قیمت‌گذاری و پیاده‌سازی نرخ‌های واقعی فرآورده‌ها، ایجاد فرصت اجتماعی، اقتصادی و فناوری، ایجاد اعتماد به نفس در بین مدیران ارشد IT کشور به‌منظور طراحی و اجرای شبکه گسترده انفورماتیک، ایجاد ابزار لازم به منظور مدیریت و توزیع مصرف سوخت، جلوگیری از خروج غیرقانونی و انحراف بنزین، صرفه‌جویی و... از جمله مزایا و دستاوردهای کارت سوخت به شمار می‌آیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو