فونیکسریمکسبهتام

راهکارهای پلیس راهور گیلان برای کاهش تصادفات

عصر خودرو- به تازگی طرح هایی از جمله طرح های عابریار و اقداماتی همچون خط کشی سه بعدی و پلیس نامحسوس در شهر رشت در حال اجراست که بیانگر اهتمام نیروی انتظامی برای فرهنگسازی ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی است.

راهکارهای پلیس راهور گیلان برای کاهش تصادفات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، جانشین پلیس راهور گیلان  با اشاره به اجرای طرح عابر یار در شهر رشت گفت: طی سه ماه نخست امسال ، 43 نفر  در تصادفات شهری استان کشته شدند که این تعداد فوتی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته و  18 نفر از جانباختگان تصادفات درون  شهری عابر پیاده بوده اند .

    سرهنگ امیر طالبی  افزود: طرح عابر یار با هدف افزایش انضباط حرکتی عابران پیاده و خودروها و بهبود وضعیت عبور و مرور  در حال اجراست و  در فرهنگ سازی عبور عابران از مسیر خط کشی شده ، توقف خودروها قبل از خط گذرگاه عابر پیاده و ساماندهی تردد در این گذرگاه ها تاثیرگذار خواهد بود.
    وی  با بیان اینکه  طرح عابر یار  با مشارکت پلیس راهور و شهرداری رشت در میادین و تقاطع های اصلی  به صوررت آزمونه  در شهر  رشت اجرا می شود ، تصریح کرد:  در این طرح  بین 20 تا 25 نفر همیار پلیس در تقاطع های  اصلی  برای هدایت  خودرو ها و عابران پیاده در کنار پلیس قرار می گیرند.

    سرهنگ طالبی در ادامه به  الحاق سه خودروی سراتو به ناوگان پلیس درون شهری گیلان جهت کنترل نامحسوس اشاره و   تاکید کرد :  این خودروها اگرچه پلاک شخصی هستند اما برچسب پلیس را بر روی خودروی شان دارند و فقط در معابر شهری رشت فعالیت می کنند، ضمن اینکه خودروی دیگری  غیر از سراتو برای کنترل نامحسوس فعال نیست و شهروندان مراقب سودجویان باشند.

    وی هدف از ورود این سه خودرو به ناوگان پلیس راهور را کنترل تخلفات خطرناک و حرکات نمایشی مارپیچ حادثه ساز خواند و گفت: اکنون مبلمان شهری تغییر کرده و بسیاری از محدوده های خارج از شهر رشت امروز جزو محدوده شهری شده اند که این امر نشاندهنده افزایش تردد و لزوم کنترل ترافیک شهری در این نقاط است.

    وی ادامه داد: از 43 نفر جانباختگان تصادفات درون شهری گیلان طی سه ماه نخست امسال ،تعداد زیادی از آنها رانندگان خودروها بوده اند که این بیانگر سرعت بالای خودروها در نقاط درون شهریست از این رو پلیس اهتمام دارد تا از این طریق تصادفات رانندگی در  گیلان و ابتدا شهر رشت  را که آمار کشته شدگان درون شهری آن از سایر شهرهای استان بالاتر است، کاهش دهد.

    سرهنگ طالبی خاطر نشان کرد:  خودروهایی  با حرکت نمایشی بویژه خودروهایی که آخر شب دور دور و حرکات حادثه ساز دارند ، یکی از اهداف اصلی این طرح هستند که امیدواریم اجرای این طرح ها در کاهش تصادفات موثر باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو