فونیکسریمکسبهتام

مزایای هوشمند شدن پایتخت؛

درآمد‌ ۷ میلیارد تومانی شهرداری با کارت مترو

عصر خودرو- مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به رویکرد شهرداری نسبت به هوشمند شدن پایتخت، گفت: کارت‌ بلیت‌های الکترونیک روزانه بیش از ۷ میلیارد تومان برای شهرداری درآمدزایی دارد.

درآمد‌ ۷ میلیارد تومانی شهرداری با کارت مترو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سینا علی‌محمدی مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره کارت‌بلیت‌های الکترونیک در پایتخت اظهار داشت: روزانه 500 هزار تراکنش شارژ از طریق کارت‌بلیت‌های الکترونیک انجام می‌گیرد و تعداد زیادی کارت بلیت فعال در تهران وجود دارد.

    وی از درآمد روزانه 7.1 میلیارد تومانی شهرداری از طریق کارت بلیت الکترونیک خبر داد و گفت: شهر هوشمند خدمات مختلفی را در جهت ارتقای کیفیت شهروندان می‌تواند ارائه کند که به طورکلی 60 کاربرد برای شهر هوشمند در دامنه‌های مختلف حمل و نقل، انرژی، سلامت، امنیت، آب، دفع زباله، توسعه اقتصادی و مسکن، اجتماع و مشارکت‌های عمومی و... درنظر گرفته شده است.

    مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به پروژه‌های تهران هوشمند اشاره کرد و گفت:‌ هوشمندی تهران در حوزه‌ حمل و نقل، مبلمان هوشمند شهری، سه‌شنبه‌های بدون خودرو، جابجایی مبتنی بر دوچرخه، کاهش آلایندگی خودروها، ایستگاه شارژ برقی، اتوبوس برقی و موتور برقی مدنظر است.

    علی‌محمدی افزود: در زمینه مدیریت سفرهای هوشمند درون‌شهری، پروژه‌هایی همچون ایمنی هوشمندسازی شهری، خودروی اشتراکی، مدیریت هوشمند ترافیک و پارک هوشمند حاشیه‌ای مطرح است که در شهرداری گام‌هایی در این راستا برداشته‌ایم و موفقیت‌هایی حاصل شده است.

    وی گفت: ایجاد، تقویت و توسعه کسب و کارهای نوآورانه شهری از دیگر پروژه‌های تهران هوشمند به شمار می‌رود که ایجاد مجتمع‌های فناوری شهری، پهنه‌های شهری هوشمند، جزیره اینترنت اشیاء، ایستگاه تهران هوشمند، مراکز فناوری هوشمند شهری و صندوق نوآوری و فناوری شهری در دستور کار قرار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: اثرات شهر هوشمند بر کیفیت زندگی افراد بسیار مؤثر است و بر اساس مطالعات مشخص شده از طریق تهران هوشمند می‌توانیم میزان بیماری‌ها را در پایتخت 8 تا 15 درصد کاهش دهیم، همچنین زمان رفت و آمد در شهر 15 تا 20 درصد و زمان صرف‌شده در حوزه سلامت و خدمات دولتی 45 تا 65 درصد کاهش می‌یابد.

    وی گفت: همچنین تهران هوشمند یک تا 3 درصد اشتغال رسمی را افزایش داده و مشارکت‌پذیری شهروندان را 15 درصد بیشتر می‌کند، بنابراین توجه به این امر بسیار حائز اهمیت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو