فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

نوسازی ۱۰هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشورگفت: درحال‌حاضر ۱۵۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم که شامل ۴۷درصد از ناوگان تاکسیرانی می‌شود و این در حالی است که تا پایان امسال ۱۹۲ هزار تاکسی به سن فرسودگی می‌رسند.

نوسازی ۱۰هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی ضامنی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال 1400شمار تاکسی‌های فرسوده به 240هزار دستگاه برسد که که شامل 75درصد از ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: طرح نوسازی تاکسی‌ها فرسوده چندین سال متوقف شده بود تا اینکه از ابتدای سال 95 دوباره این طرح با قرار نوسازی 90هزار دستگاه تاکسی از ناوگان تاکسیرانی شروع و قرار شد که با حجم 186 هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی 10 سال بر اساس قوانین موجود مصوبه هیات وزیران رسیده بودند، این نوسازی انجام شود.

    ضامنی تصریح کرد: در این مسیر انباشت فرسودگی تاکسی‌ها و همچنین اعتباراتی که برای بخش گمرک و نوسازی در نظر گرفته شده بود، با هم تناسب نداشت.

    وی ادامه داد: درحال‌حاضر در سال 98 با شرایط کنونی و تحریم‌ها و تورم، نرخ خودرو چندین برابر افزایش داشته و این موضوع موجب شده است که نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شود، اما با ایران خودرو مذاکراتی شده است و در جمع بندی که داشتیم قرار شد که امسال 10 هزار تاکسی از این طریق نوسازی شوند.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری خاطرنشان کرد: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده درحال‌حاضر متوقف شده است و یکی دلایل آن هم این است که بانک‌ها برای نوسازی تاکسی‌ها فرسوده تمایلی به پرداخت تسهیلات 18درصدی ندارند و در این خصوص هم همکاری نمی‌کنند.

    ضامنی افزود: درحال‌حاضر هیچ بانکی تسهیلات 18درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی‌دهد و تمایل دارند که این تسهیلات را حتی با مرز بیش از 23 درصد برسانند.

    وی اعلام کرد: به دلیل اینکه حتی با تسهیلات 18درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودرو خود کرده بودند توان باز پرداخت اقساط را به سختی داشتند در صورت اینکه سود تسهیلات به بیش از 23درصد برسد به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی‌ها توان باز پرداخت اقساط را نخواهند داشت.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی ادامه داد: همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از عوامل موجب شده است که طرح نوسازی تاکسی‌ها متوقف شود.

    ضامنی تصریح کرد: در طرح نوسازی سال 96 که نرخ خودرو 34 میلیون تومان بود ما 20 میلیون تومان تسهیلات 16 درصد، 5 میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط بود و مابقی نرخ خودرو توسط شخص متقاضی دریافت تاکسی پرداخت می‌شد، ولی درحال‌حاضر خودروی 35 میلیون تومانی 78 میلیون تومان شده و مشکلات تسهیلات 20 میلیونی داریم، چرا که این تسهیلات دیگر پاسخگو نیست و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همراهی لازم را ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط