فونیکسریمکسبهتام

خودرویی‌ها همچنان در حاشیه تالار

معاملات ضعیف در اکثر نماد‌های این گروه

عصر خودرو- گروه خودرویی هفته دوم مرداد ماه را در حالی پشت سر گذاشت که همچنان این گروه در حاشیه قرار دارد و تغییری در روند معاملاتی آن‌ها دیده نمی‌شود.

خودرویی‌ها همچنان در حاشیه تالار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ،  گروه خودرویی در هفته دوم مرداد همانند چند ماه گذشته با توجه به تشکیل مجامع و مطلوب نبودن نتایج آن در حاشیه قرار دارند و رشدی در ارزش معاملات این گروه به چشم نمی‌خورد.

    به عقیده کارشناسان و فعالان بازار سرمایه با وجود موضوع مطرح شده برای واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و در رهن بودن این دو گروه سهامی بزرگ، روند معاملات آن‌ها به روال قبل ادامه خواهد داشت و برای رشد در ارزش سهام پیش بینی قابل قبولی وجود ندارد.

    بررسی دقیق‌تر 5 نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:


    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 5 هزار و 640 سهم در ابتدای هفته به 4 هزار و 69 سهم اُفت کرد و حجم از 75 میلیون و 369 سهم با کاهش به 57 میلیون و 134 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با منفی 2.35 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت 0.34 درصدی رسید.
     
    //

    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 2 هزار و 835 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 996 سهم کاهش یافت و حجم از 17 میلیون و 914 سهم با کاهش به 15 میلیون 59 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 2.76 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 0.2 درصدی رسید.
     
    //

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و 445 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 437 سهم کاهش یافت و حجم از 20 میلیون و 677 سهم با روند نزولی به 19 میلیون 37 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 1.62 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 0.59 درصدی رسید.
     
    //

    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 2 هزار و 343 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 942 سهم کاهش یافت و حجم آن نیز از 37 میلیون و 336 سهم با کاهش به 29 میلیون و 473 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 1.26 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 0.56 درصدی رسید.
     
    //

    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از 499 واحدی در پایان هفته با اُفت به رقم 190 واحدی رسید، همچنین حجم از 7 میلیون و 688 با کاهش به یک میلیون و 663 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 2.75 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به کاهش 0.51 درصدی رسید.
     

    //

    برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    در همین باره، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: گروه خودرویی در هفته جاری معاملات اندکی داشت و با توجه به مطلوب نبودن گزارشات سه ماه در اکثر نماد‌های خودرویی این گروه به روال هفته‌های قبل در حاشیه قرار دارد.

    وی یادآور شد: توجه سهامداران در حال حاضر بر روی سهم‌های وابسته به ارز موکول شده به همین دلیل گروه خودرویی در حاشیه قرار دارد و پیشبینی می‌شود این روند در هفته‌های پیش رو نیز ادامه یابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط