فونیکسریمکسبهتام

بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۷ مترو تا پایان سال جاری

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از تکمیل و بهره‌برداری دو ایستگاه متروی خط ۷ تا پایان مردادماه جاری خبر داد و گفت: بخش شرقی خط ۷ در مردادماه افتتاح می‌شود و تا پایان سال جاری ۱۰ ایستگاه به طول ۲۲ کیلومتر وارد مدار مترو خواهد شد.

بهره‌برداری از ۱۰ ایستگاه خط ۷ مترو تا پایان سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی امام از ورود چهار رام قطار جدید به خطوط متروی پایتخت خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح بخش شرقی خط 7، چهار رام قطار وارد این خط خواهد شد. رام پنجم اما از نظر تأمین منابع مالی برای نصب قطعات مشکل دارد که درصورت تهیه این قطعات، این رام نیز تا پایان شهریورماه وارد مدار بهره‌برداری خط 7 خواهد شد.

    وی در مورد نحوه هزینه کرد اوراق مشارکت هزار و 300 میلیارد تومانی، توضیح داد: این اوراق از ظرفیت بند «د» تبصره 5 بودجه‌ کل کشور در سال 97 بود که مترو در 28 اسفندماه سال گذشته موفق به دریافت مجوزها شد. در ماه‌های گذشته از دو بانک عامل (آینده و صنعت و معدن) مسائل اداری پیگیری شد. بانک آینده 910 میلیارد تومان و بانک صنعت و معدن 390 میلیارد تومان را تقبل کرد.

    امام ادامه داد: با حمایت‌های شهردار تهران، معاون مالی، معاون حمل و نقل و سایر مسئولان، آگهی این اوراق مشارکت منتشر و اوراق فروخته شد. انتقال این مبلغ به حساب مترو، تشریفات اداری دارد و امیدواریم ظرف یک ماه آینده مبلغ موردنظر به حساب مترو واریز شود. مجوز دریافتی این رقم برای خط 6 و 7 است و طبق قانون باید برای تکمیل این دو خط هزینه شود.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه در خط 6، ایستگاه امام حسین (ع) درحال تکمیل است و تا پایان شهریور ماه به مرحله بهره برداری خواهد رسید، گفت: همچنین در آینده بخش شمالی و میانی خط 6 حدفاصل ایستگاه میدان ولیعصر (عج) تا ایستگاه سولقان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. البته اگر مبلغ بیشتری به حساب مترو واریز شود تعداد ایستگاه‌ها هم افزایش پیدا خواهند کرد.

    به گفته‌ امام؛ باتوجه به اینکه آغاز این برنامه عملیاتی از ابتدای سال بوده و هنوز مبلغ اوراق مشارکت به حساب مترو واریز نشده، تا پایان سال این ایستگاه‌ها تکمیل نخواهند شد.

    برنده مناقصه عمومی خط 7 تا پایان شهریور اعلام می‌شود

    بنابر اعلام شهرنوشت، وی با اشاره به اینکه بخش شرقی خط 7 در مردادماه افتتاح می‌شود، گفت: قرار است ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج در مردادماه وارد مدار شوند. به طور کلی، در سال جاری 10 ایستگاه فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛ از این تعداد، دو ایستگاه در مردادماه سال جاری افتتاح خواهند شد و در مورد 8 ایستگاه دیگر امیدواریم به طور متوسط ماهی یک ایستگاه به بهره‌برداری برسد.

    مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان در مورد وضعیت کنونی پارکینگ خط 3 مترو، گفت: مناقصه عمومی پارکینگ خط 3 درحال برگزاری است و تا پایان شهریورماه برنده مناقصه اعلام می‌شود و بعد از آن قرارداد به برنده ابلاغ خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو