فونیکسریمکسبهتام

شریعتمداری:

نظام دستمزد و بیمه پاسخگوی تاکسی‌های اینترنتی نیست!

عصر خودرو- وزیر کار می گوید: اگر امروز با روند روبه رشد بیکاری فارغ التحصیلان در کشور مواجهیم به دلیل این است که فارغ التحصیلان نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزش عالی دارای توانمندیهای مهارتی نیستند.

نظام دستمزد و بیمه پاسخگوی تاکسی‌های اینترنتی نیست!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم روز ملی کارآفرینی درمحل وزارت کار گفت: شورای عالی مهارت تاسیس شد تا ضمن پیگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نهادهای مختلف را در این زمینه همراهی کند. یکی از رسالتهای شورای عالی مهارت توجه به شیوه های نظام تعلیم و تربیت است.
    بازگشت نظام آموزشی به دوره محفوظات

    وی ادامه داد: قبلا نظام آموزشی شش-سه-سه بود ولی دوباره تغییر کرد و ما به نظام آموزشی هفتاد سال قبل برگشتیم. در گذشته راهنمای تحصیلی وجود داشت که از دانش آموزان مصاحبه‌هایی می‌گرفت و با توجه به تمایل و سلایق دانش آموزان مهارت‌های آن‌ها را با نیازهای بازار کار می سنجید. وقتی دانش آموز فارغ التحصیل می شد آمادگی ورود به بازار کار را پیدا می کرد و بعد از آن دوره تحصیلی جامعی به وجود آمد که همه مهارتها را به دانش آموزان می‌آموختند و کم کم این شیوه از نظام آموزشی خارج شد و ما به دوره محفوظات بازگشتیم.

    بها دادن به جایگاه مهارت آموزی

    وزیر کار خاطرنشان کرد: امروز ما اشتباه کرده‌ایم و راه را درست نرفته‌ایم. چیزی که در مملکت باب شده تیتر است. هر کسی در هر مقام و جایگاهی باشد عنوان مربوطه را کسب کرده است ولی به مهارت که یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های جامعه است جایگاه داده نشده است در حالی که باید به جایگاه یک جوشکار هم به لحاظ اجتماعی و هم دستمزد بها و جایگاه بدهیم.

    به گفته شریعتمداری، نظام آموزشی ما از نیروی متخصص حرفه ای دارای دانش و مهارت بی بهره است که یکی از نواقص به شمار می رود لذا اگر نظام آموزشی ما افراد ماهر و متخصص را تربیت نکند جامعه توسعه یافته ای نخواهیم داشت.

    نظام کارآفرینی در حال پوست اندازی

    وزیر کار تصریح کرد: خوشبختانه نظام کارآفرینی ما در حال شکل گیری و پوست اندازی است و در کنار آن نظام دستمزد، روابط کار، بیمه و تامین اجتماعی هم باید تغییر کند. تاکسی های اینترنتی که راه افتاده است نظام بیمه و دستمزد ما نمی تواند پاسخگوی این سیستم جدید باشد و باید برای حمایت بیمه ای و حقوقی از شاغلان این بخش وارد پیش بینی های لازم را صورت دهیم.

    38 درصد بازار کار دست کارآفرینان

    وی با بیان اینکه سی و هشت درصد بازار کار در دست کارآفرینان است گفت مابقی فضای کسب و کار در اختیار خویش فرمایان است. رتبه ما از نظر کارآفرینی  در جهان بهبود یافته و از رتبه هشتاد و دو به رتبه هفتاد و دو رسیده‌است.
    شریعتمداری افزود:سال قبل یک‌چهارم نمایشگاه الکامپ در تسخیر استارتاپها و فعالیتهای نوآورانه در حوزه های صنعتی بود ولی امسال بیش از نیمی از فضای نمایشگاه را در اختیار گرفته بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو