فونیکسریمکسبهتام

چگونه وارد محدوده کاهش آلودگی هوا یا زوج یا فرد سابق شویم؟

عصر خودرو- برای اینکه بتوانید بدون جریمه شدن وارد محدوده کاهش آلودگی یا زوج یا فرد سابق شوید، باید مراحل زیر را انجام دهید.

چگونه وارد محدوده کاهش آلودگی هوا یا زوج یا فرد سابق شویم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری تهران از ابتدای تیر ماه سال 98 محدوه زوح یا فرد را حذف و تردد خودرو در این محدوده را بر اساس سهمیه تعیین شده قرار داد.
    در طرح جدید که طرح کاهش آلودگی هوا نامگذاری شده است، گستره محدوده همان زوج یا فرد سابق است، با این تفاوت که مبنای ورود بر اساس زوج یا فرد بودن نیست و هر خودرو در هر فصل تنها می‌تواند 20 روز رایگان وارد این محدوده شود و برای روز‌های دیگر باید پول (عوارض) پرداخت کند.

    شهرداری تهران اعلام کرده تنها خودرو‌هایی مشمول استفاده از سهمیه 20 روز رایگان می‌شوند که در سامانه تهران من نام نویسی کرده و اطلاعات خودرویشان را ثبت کرده باشند، در غیر این صورت با همان ورود اول مشمول پرداخت هزینه می‌شوند.

    هر شهروند ایرانی برای اینکه بتواند از سهمیه 20 روز ورود رایگان به حلقه دوم ترافیکی استفاده کند، ابتدا باید وارد سامانه تهران من شود و مشخصات فردی و خودرویی خود را ثبت کند.

    پس از آن که این اطلاعات ثبت شد، تمام ورود و خروج‌های خودروی شهروندان به همراه تاریخ و ساعت آن‌ها ثبت می‌شود.

    برای اینکه شهروندان در حساب روزهایی که وارد طرح شده‌اند دچار اشتباه نشوند، جدولی در سامانه تهران من وجود دارد که آمار روزهای وارد شده به این محدوده را نشان می‌دهد.

    شهروندان برای مشاهده آمار روزهایی که وارد حلقه دوم ترافیکی شده‌اند، پس از ورود به سامانه تهران من، از منوی سمت راست، به بخش خودروهای تحت پوشش رفته و روی فهرست تردد کلیک کنند.

    پس از کلیک بر روی فهرست تردد از مقابل بخش سمت راست بالای صفحه، نوع خودرو را انتخاب کرده تا اطلاعات مربوط به آن ظاهر شود.

    در قسمت بالای این صفحه گزارش مصرف سهمیه فصلی محدوده کنترل آلودگی هوا نمایش داده شده است که شهروندان می‌توانند، میزان ورود و خروج خود به این محدوده را بر اساس تعداد روزهای اعلام شده مدیریت کنند.



    پس از آن که تعداد روزهای مجاز به پایان می‌رسد، سامانه بابت هر ورود شهروندان طبق تعرفه‌های مصوب هزینه ثبت می‌کند و چنانچه این هزینه را ظرف مدت یک ماه پرداخت نکنند، جریمه پلیس هم بر آن افزوده می‌شود، اما برای اینکه هزینه شهروندان دو برابر نشود، باید حساب خود را به اندازه مبلغ مورد نیاز و یا بیشتر شارژ کنند و از فهرست ترددها بدهی خود را تسویه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط