فونیکسریمکسبهتام

نیسان ۱۲۵۰۰ کارگر خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند

عصر خودرو- خودروسازی شماره ۲ ژاپن با اشاره به کاهش سوددهی اش در سه ماهه نخست سال مالی جاری اعلام کرد ۱۲۵۰۰ کارگر خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند.

نیسان ۱۲۵۰۰ کارگر خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  اطلاعیه نیسان موتور مبنی بر کاهش 12500 شغل در سراسر جهان طی چند سال آینده، هند را هم دربرمی‌گیرد. نیسان 1700 نفر را در هند از کار برکنار می کند. این تحولات به دنبال کاهش فروش ، افزایش هزینه ها ، رسوایی برکناری کارلوس غصن رئیس سابق نیسان و از بین رفتن سوددهی شرکت انجام می شود.خودروسازی شماره 2 ژاپن اعلام کرد سود دهی آن 98.5 درصد کاهش یافته و به 1.6 میلیارد ین ( 14.80 میلیون دلار ) در سه ماهه اول سال مالی جاری رسیده است.

    این خودروسازی طی بیانیه ای اعلام کرد:« نیسان در حال اجرای اصلاحات استراتژیک برای ساخت یک مبنای عملیاتی است که سود دهی مدام و یکنواخت را در میان مدت تضمین می کند». نیسان اضافه کرد  ظرفیت تولید جهانی خود را 10 درصد تا پایان سال 2022 کاهش می دهد. تعدیل نیروی این خودروسازی هم در راستای این تصمیم صورت می گیرد.

    از 12500 شغلی که قرار است حذف شود، 6400 شغل در سال مالی گذشته کم شد.  13.5 درصد از این افراد در هند از کار برکنار شدند. نیسان همچنین 1420 نفر را در آمریکا، حدود 1000 نفر را در مکزیک ، 830 نفر را در اندونزی و 880 نفر را در ژاپن از کار برکنار می کند.

    نیسان موتور در هند طرح جدا شدن داوطلبانه کارمندان را در 2018 به عنوان بخشی از برنامه میان مدتش برای کاهش هزینه ها اجرایی کرد. طبق گفته منابع، این فرایند در هند از شش ماه پیش آغاز شده ولی کارمندان زیادی از این طرح حمایت نکردند.

    در پایان سال مالی 2019، نیسان موتور هند 36525 خودرو فروخت که  30 درصد کاهش در بازاری داشت که 3 درصد رشد کرده بود. صادرات نقشی کلیدی در بقای عملکرد نیسان موتور در این کشور داشت .طبق گفته منابع آگاه، نیسان با طرح سالانه یک مدل جدید ، سخت تلاش می‌کند جایگاه خود را در بازار هند حفظ و عملیات هایش را احیا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو