فونیکسریمکسبهتام

رانندگان برای ترددهای جاده‌ای آموزش ببینند

عصر خودرو- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بهتر است در ارائه گواهینامه برای رانندگان آموزش رانندگی جاده‌ای برای آنها اعمال شود تا در این زمینه مهارت پیدا کنند.

رانندگان برای ترددهای جاده‌ای آموزش ببینند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مسعود امامی یگانه در نشست با معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: جای تاسف است که یک فرد یک روزه گواهینامه گرفته فردای آن روز خودرو می خرد و پس فردا نیز در جاده‌ها به تردد می‌پردازد در حالی که پلیس راه و متولیان حوزه صدور گواهینامه باید اقدامی را انجام دهند تا در کنار آموزش رانندگان مبتدی وارد جاده‌ها نشوند.

    وی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جذب اعتبارات با پیگیری‌های ملی خاطرنشان کرد: به واسطه این تلاش‌ها و پیگیری‌ها اعتبارات حوزه راه استان اردبیل در سالجاری 2.5 برابر افزایش یافته است.

    معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: با این جذب منابع امیدواریم چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی استان با سرعت به پیش برود و پروژه‌های واگذار شده پیمانکاران نیز سرعت بیشتری به خود بگیرد.

    امامی یگانه از اقدامات خوب پلیس راه در کنترل جاده‌ها و ترددها قدردانی کرد و افزود: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز از مدیران پرتلاش و همیشه پای کار است که سعی دارد به ویژه در فصل زمستان در جاده‌ها بوده و بازگشایی مسیرهای مختلف را خود نظارت کند.

    وی از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست؛ تا ظرف یک ماه آینده تیم کارشناسی از آن وزارتخانه به اردبیل سفر کرده تا علل و عوامل تصادفات و راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد تا ما براساس اولویت‌های تعریف شده اقدامات خود را به پیش ببریم.

    معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: ما در این بررسی‌ها دنبال مقصر نیستیم بلکه سعی داریم تا با واقع‌بینی نسبت به کاهش تلفات جاده‌ای اقدام کنیم که در این زمینه تقویت حضور پلیس و سایر نیروهای کنترلی و نظارتی ضروری به نظر می‌رسد.

    امامی یگانه ادامه داد: ما در این حوزه باید حافظ جان و مال مردم باشیم و پیشنهاد می‌کنیم در مرحله اخذ گواهینامه برای رانندگان رانندگی جاده‌ای نیز آموزش داده شود تا یک فردی که گواهینامه می‌گیرد مسلط به رانندگی در جاده باشد.

    وی تصریح کرد: راننده‌ای که نتواند نحوه صحیح سبقت گرفتن را بیاموزد و یا در کنترل خودرو و پیشگیری و تخطی از سرعیت غیرمجاز اقدام به موقعی را انجام ندهد قطعا مقصر مجموعه‌های آموزش دهنده است که ضروری است با یک تحلیل درست و واقع‌بینانه در این زمینه ورود پیدا کرد.

    کنترل سرعت متوسط حوادث رانندگی را به حداقل می‌رساند

    مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: باید کنترل سرعت متوسط در جاده‌های استان اردبیل مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه امیدواریم با تدابیر درست وضعیت تلفات جاده‌ای در استان اردبیل کاهش پیدا کند.

    محبوب حیدری با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با افزایش اعتبارات احداث محورهای چهارخطه و بزرگراه در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: هر چند احداث بزرگراه به کاهش تصادفات منجر خواهد شد اما دلیل اصلی در پایان دادن به این حوادث ناگوار جاده‌ای نیست بلکه باید با آموزش، فرهنگسازی و ارتقای مهارت رانندگان زمینه افزایش ایمنی ترددها را فراهم کنیم.

    وی در مورد تکمیل زیرگذر حکیم قشلاقی نیز بیان کرد: قرار است شرکت برق استان اردبیل نسبت به جابجایی تیرهای برق اقدام کند تا ما در کمتر از یک ماه این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم.

    حیدری با اشاره به محور اردبیل – مشگین شهر و سه راهی مشگین‌شهر تا پارس‌آباد تصریح کرد: حادثه‌خیزترین محور مواصلاتی ما در این محدوده قرار دارد به طوری که از سمت اردبیل تا مشگین‌شهر احداث بزرگراه به سرعت در حال انجام است و از سمت پارس‌آباد تا سه راهی سربند نیز احداث بزرگراه عملیاتی می‌شود.

    وی گفت: در مابقی مسیر از سه راهی سربند تا سه راهی مشگین‌شهر احداث مسیر  چهارخطه در دست مطالعه است و امیدواریم با اخذ منابع بودجه‌ای بتوانیم در ماه‌های آینده با تکمیل مطالعات این محور عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو