فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس- خودرو؛

حرکت گروه خودرو در لاین کندروی تالار بورس

عصر خودرو- بررسی نماد گروه خودرویی طی هفته جاری نشان می‌دهد با توجه به انتشار گزارشات سه ماه در تیر ماه این گروه با مشکلات عدیده‌ای روبرو است به همین دلیل معاملات آن در حاشیه قرار دارد و مورد استقبال سهامداران قرار نگرفته است.

حرکت گروه خودرو در لاین کندروی تالار بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، بررسی بازار سرمایه طی هفته جاری نشان می‌دهد که شاخص بورس و اوراق بهادار رشد بیش از 6 هزار واحدی را تجربه کرده و این روند صعودی حاکی از معاملات سهم‌های وابسته به دلار و صادرات بوده است.

    در این میان مشخص شد گروه خودرویی با توجه به انتشار گزارشات سه ماه در تیر ماه با مشکلات عدیده‌ای روبرو است به همین خاطر در معاملات بازار در حاشیه قرار گرفت و استقبال چندانی از سهم‌های آن از سوی سهامداران نشد.

    بررسی دقیق‌تر 5 نماد از گروه خودرویی به شرح زیر است:
    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 12 هزار و 129 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 466 سهم اُفت کرد و حجم از 232 میلیون و 914 سهم با کاهش به 41 میلیون و 511 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با مثبت 2.56 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به منفی 1.98 درصدی رسید.
     


    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 2 هزار و 885 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 532 سهم کاهش یافت و حجم از 17 میلیون و 918 سهم با رشد به 20 میلیون 95 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.19 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 3.57 درصدی رسید.



    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و 770 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 372 سهم کاهش یافت و حجم از 26 میلیون و 761 سهم با روند نزولی به 17 میلیون 269 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 1.38 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 2.5 درصدی رسید.



    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 2 هزار و 782 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 551 سهم کاهش یافت و حجم آن نیز از 34 میلیون و 59 سهم با افزایش به 40 میلیون و 855 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.96 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم مثبت 1.46 درصدی رسید.
     


    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از 601 واحدی در پایان هفته با اُفت به رقم 210 واحدی رسید، همچنین حجم از 11 میلیون و 96 با کاهش به 2 میلیون و 152 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند مثبت 2.06 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم رشد 2.5 درصدی رسید.



    برای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    در همین راستا، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته جاری اکثر نماد‌های خودرویی با توجه به توقف برخی از نماد‌های برای برگزاری مجامع و ضعف کلی که در بازار حاکم بود شرایط ضعیفی را تجربه کردند که با انتشار گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها و عملکرد تیر ماه مشخص شد که گروه خودرویی همچنان مشکلات بسیاری دارد.

    وی افزود: شرایط گروه خودرویی در هفته جاری همانند چند هفته اخیر ضعیف بود به همین دلیل این گروه در حاشیه قرار داشت.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته جاری توجه بیشتر بازار بر نماد‌های دلاری و صاردات محور بوده و گروه خودرویی کمتر مورد استقبال سهامداران قرار گرفتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو